X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השערים והסלים שבשימוש באגודות אינם תקניים, מסוכנים ולא חוקיים לשימוש
▪  ▪  ▪
לא בטיחותי [צילום: דרור עמית]

אגודות הספורט מסכנות את חייהם ושלומם של החניכים והספורטאים שרשומים אצלם ושמתאמנים בספורט באמצעותם. השערים והסלים שבשימוש באגודות אינם תקניים, מסוכנים ולא חוקיים לשימוש.
אחת לכמה שנים בשל מקרה מצער כזה או אחר נחשף הציבור פעם אחר פעם להפקרות האיומה שהפכה לשגרה בישראל. הנוער משתמש במתקני ספורט לא תקניים, שאסורים לשימוש על-פי החוק ושמסכנים את המשתמשים בהם באופן חמור. אלו פרושים בכל מקום באופן פושע ומופקר.
בשנה החולפת ארע אסון אשר בו, עמוד כדורסל התמוטט בבית ספר בתל אביב ופגע בראשו של נער בן 15 ששיחק באותה עת במגרש. הנער נפגע קשה ובהמשך נפטר כתוצאה מן הפגיעה האנושה. אסון זה נוסף למקרה אחר אשר בו, לפני כשש שנים נהרג הנער סרגיי פטרוב בן ה- 13 בחיפה, כשעמוד כדורסל נפל עליו במהלך משחק במרכז קהילתי בשכונת נווה דוד בעיר.
בשל המקרים האלו ורבים אחרים נכנס לתוקף תקן ישראלי שמתייחס למתקני ספורט בפרט ומשחקים בכלל ובעיקר לנושא התקנת סלים ושערים - תקן ישראלי.5515 - בתקן זה מפורט כי סלים ושערים נדרשים להיות מעוגנים בתשתית בטון וקונסטרוקציה. זאת כדי להתמודד עם התופעה של ספורטאים הנתלים על מתקני ספורט לא מעוגנים ובשל כך נופלים כשהם גוררים את השער או הסל גם כן איתם. כשאלה נוחתים, הם פוגעים באופן חמור בשל משקלם הרב.
משהתברר כי מתקני הספורט כמעט כולם בישראל אינם עומדים בדרישות התקן, הוסרו לדוגמה הסלים והשערים בכל מגרשי הספורט ובכל חצרות בתי הספר בעיר תל אביב - פרויקט שהשבית את המגרשים בכל רחבי העיר תל אביב למשך מעל לשנה אבל היה דוגמה לטיפול אחראי למחדלי העבר.
ואולם פרויקט דוגמה זה של הסרת והסדרת מחדלי העבר הוא טיפה בים ורוב הסלים והשערים העומדים לשרות הציבור בשאר רחבי הארץ מסכנים אותו. חמורה במיוחד היא אחריותן של אגודות הספורט. מאחר שעליהן אין כל פיקוח בנושא עמידה נאותה בנושאי בטיחות מתקנים, אלו נוהגות לעצמן נוהג מחדלי ומופקר ומתמשות במתקנים ישנים, לא מעוגנים ולא תקניים אשר מסכנים באופן חמור את המשתמשים בהם. חמורה עוד יותר היא העובדה כי רוב הפעילים של אגודות הספורט הינם ילדים ונוער אשר אין להם כל ידע בנושא בטיחות מתקני ספורט והם סומכים בכל לב על מועדוני הספורט בנושא.
אגודות ומועדוני הספורט משדלים בני נוער וילדים להרשם ולפעול דרכם. הם מפרסמים את עצמם ומתיימרים להעמיד לרשות הפעילים אצלם תשתית נאותה ומתקדמת לעיסוק בספורט. חבל שבמקום שזה יהיה נכון ההפך הגמור מתקיים וכל מי שמשתמש במתקנים שאינם תקניים חושף עצמו לסכנה חמורה וממשית ושעלולה כמו במקרים שהוזכרו להסתיים בפציעה חמורה ואף במוות.
לא ייתכן לאפשר לאגודות ומועדוני הספורט להמשיך ולהשתמש בתשתית מתקני ספורט מסוכנת ולא ראויה. האגודות הללו פועלות מתוקף הסכמי הפעלה עם הרשויות המקומיות אשר מעמידות בין השאר שטחים לשימוש אגודות הספורט והמועדונים. לא ייתכן שרשות מקומית שאמונה על ניהול ופעילות על-פי חוק תיתן את ידה לפעילות פושעת, מסכנת ושאיננה עולה בקנה אחד עם מנהל תקין.
אם הדברים ישארו רק בגדר קריאה ולא יוסדרו, האסון הבא הוא רק עניין של זמן. למה להסדיר את הדברים רק אחרי אסון כשברור שזה משמש ובה.

הכותב הינו מהנדס בניין
תאריך:  10/12/2013   |   עודכן:  10/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המתקנים שבשימוש אגודות הספורט מסוכנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
עמותות? בלי סוף    אנשים טובים? בכל צומת    תשדירי זעם בטלוויזיה? לאורך כל השנים    משטרת תנועה? חחח    אז למה עם ישראל לא יוצא להפגין בהמוניו נגד שר התחבורה שכמעט כל ילד בגן מבין עם מי יש לו עסק?!
שולמית קיסרי
עיצוב המסעדה היפהפה והמרגיע, בהרמוניה של צבעים, קווים, חומרים וצבעים, תורם ללקוח שעה קלה של ארוחה באווירת אסקפיזם
ראובן לייב
המסעדה הוותיקה שלחוף השרון בהרצליה מתיימרת, אומנם, להיות גסטרונומית, ומבטיחה לסועד הרים וגבעות. אלא שלא מינה ולא מקצתה; ואם לא די בכך, היא גם מרשה לעצמה לגבות מחירים אסטרונומיים, שאינם עומדים בשום יחס לרמת האוכל המוגש בה
מיכאל טפליצקי
תחקיר החרדים" של מיקי חיימוביץ' מציג תמונה חסרה ומגמתית של תופעה רחבה יותר של שינויים דמוגרפיים בשכונות וערים במדינת ישראל והשפעתם על איזורים אלה
ד"ר רון בריימן
מי שבאמת רוצה שלום - להבדיל מ"שלום" - חייב לזכור לא רק את זכויות האדם של יהודים, אלא גם את שורשיהם ההיסטוריים בארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il