X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בראיון מיוחד לאתר "News1" חושף ההיסטוריון גד נחשון, שהוא גם עורכו של ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, את אחת הזוועות המצמררות ביותר של המשטר הנאצי בתקופת השואה, שהייתה עד עכשיו בחזקת הספק
▪  ▪  ▪

בין הזוועות הרבות שחולל המשטר הנאצי לעם היהודי, נחשפת עתה, לאחר שבעה עשורים, זוועה שהייתה עד עכשיו בחזקת הספק. ממחקר שערך ההיסטוריון גד נחשון, עולה בבירור כי משטר האימים נהג לייצר סבון, חומרי-מרקחת ודישון חקלאיים, מגוויותיהם של היהודים שנטבחו במחנות ההשמדה.
מחקרו של נחשון, שהוא גם עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, מתבסס על עדויות מוסמכות של אישים מתקופת השואה, כשבראיון מיוחד לאתר "ניוז 1" הא חושף כאן, לראשונה, את עדויותיהם המצמררות.
לצורך העניין מזכיר נחשון, בין היתר, את החוקר המנוח, מוריס שפיצר, פעיל ארגון "בני-ציון" בניו-יורק, שהקדיש בשנות החמישים של המאה החולפת זמן ניכר מחייו לאימות הסברה באותם הימים שהנאצים אכן יצרו סבון וכימיקלים מגוויותיהם של יהודים.
באוסף של שפיצר נמצא, בין היתר, צילום מעורר פלצות של תהלוכה יהודית בעיר סיגט שברומניה, הנושאת ארון-מתים, שבתוכו הוטמן במקום גוויה...סבון! לדברי נחשון מחה שפיצר בתוקף על כך שחוקרי המשטרה בחרו להתעלם מהממצא המחריד.
אזעקה לשווא
מסתבר שהחזיק אחריו גם הרב הסלובקי, זיס ויסמנדל. בספרו, "מן המיצר", שהוצא בשנת 1950, הוא מספר, בין היתר, ש"הנאצים נהגו להשתמש בעצמות, בשיער ובעור של הקורבנות היהודיים לייצור מוצרי-מרקחת, כשאת חלב הנשחטים הם הפכו לבורית לכביסה ולדשנים חקלאיים".
בהקשר לכך מזכיר נחשון במחקרו גם את המנהיג היהודי השווייצרי, סטפן ריגנר, שלשווא ניסה בזמנו לגייס את ארצות-הברית להצלת יהודים מהשואה הצפויה. באחת מפניותיו לשלטונות האמריקניים דאז הוא דאג להזהיר ש"היהודים ימותו במחנות-ריכוז לאחר שיהפכו את גוויותיהם לסבון".
נחשון מעיד כי זוועת הסבון הגיעה גם למערך משפטי-נירנברג עצמם. בהקשר זה הוא מצטט את גילויו של חוקר סובייטי, כפי שהובא בכתב העת היהודי "מומנט", לפיו ניתנה במוסד נאצי בדנציג הוראה מפורשת "לחפש דרך, שבעזרתה ניתן יהיה לייצר סבון משומן-אדם".
טשטוש ראיות
במחקרו מגלה נחשון. שהמשטר הנאצי אפילו דאג, בסופו של דבר, להקים בית-חרושת, שהתמחה בייצור סבון ודשנים חקלאיים מגוויות היהודים; אלא שלקראת סוף המלחמה, הוא חוסל על-ידי הנאצים עצמם, כאשר חשו כי תבוסתם מתקרבת, וזאת כדי שלא להותיר אחריהם ראיות. בהקשר לכך מובאת עדותו של החוקר היהודי ריגנר, במשפטי נירנברג, שבה תיאר, לפרטי-פרטים, את תהליך ייצורו של הסבון וגם את שמות החומרים שהופקו ממנו.
בתוך כך מסתבר שאף ד"ר וודוינסקי, רופא בעל שם, ושהיה גם מנהיג תנועת תלמידי ז'בוטינסקי בפולין, ידע להעיד בספרו האוטוביוגרפי ש"העולם עלה באש, ושעצמות היהודים הפכו לדשנים, שהפריחו את אדמות הגרמנים, כששומן הטבוחים הפך לסבון".
אם לא סגי בכל אותן עדויות מזוויעות - הרי שנחשון מזכיר במחקרו גם את עדותו של מפקד משטרת סיגט ברומניה, שחשף בעצמו את דבר קיומם של קברות יהודיים בעירו, כשעליהם חרותים ציורים של עוגות, שנאפו משומן של גוויות-יהודים טבוחים.

תאריך:  12/12/2013   |   עודכן:  19/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גלגולו המצמרר של סבון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אין גבול לרוע השטני הנאצי!!!
חזיז  |  12/12/13 14:39
 
- אומלל-כתבתה "נאצים"-אבוד!
ראיס-פוטין-טיל400  |  15/01/14 22:30
2
סבונים
מיקוליש  |  13/12/13 07:28
 
- ממשלת ישראל אוסרת להזכיר
ראיס-פוטין-טיל400  |  15/01/14 22:36
3
איפה הריאיון ואיפה הראיות?!
איש1  |  13/12/13 13:18
 
- בוורוצלב ב1946 השתמשנו
ראיס-פוטין-טיל400  |  15/01/14 22:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
אדו רוזנטל
ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, מחייה את המיתוס הישן על הגבורה ההולנדית בזמן השואה ומתעלם לחלוטין מחלקם של בני ארצו ברצח 75% מיהודיה
איתמר לוין
תזכיר חוק של משרד המשפטים: הסיוע יגדל ב-35% ל-135 מיליון שקל בשנה    פירוק החברה יוקדם בארבע שנים ל-2017    הקלות במימוש הנכסים ובהעברת הזכויות ליורשים
איציק סיבוש
לקרוא ולא להאמין לאיזה שיאים יכולה להרקיע שרלטנות "מדעני" החברה...    השמדת היהודים הייתה חלק בלתי נפרד מהתוכנית הגרמנית הגרנדיוזית להעביר או לסלק מהדרך הלכה למעשה כל אומה או קבוצה אתנית מהאוקיינוס האטלנטי ועד הים הסיני, במטרה להפוך מרחבים אלה לחלק מן הנוחיות של חלק אחד בלבד של המין האנושי
איציק וולף
העיתונאי יואב לימור הזדעזע מדיוקן גדול של אדולף היטלר שבו נתקל בשוק הפשפשים של בירת הונגריה    "אם יש מי שמוכר, יש מי שתולה את זה בבית"    האם כוחם של האנטישמים בהונגריה רק עומד לעלות?
אדו רוזנטל
ראש ממשלת הולנד יניח בשבוע הבא זר לזכר קורבנות השואה - שנתיים לאחר שטען שארצו אינה צריכה להתנצל על חלקה בהשמדת 75% מתושביה היהודים משום ש"הנוגעים בדבר לא פנו אליה לבקש התנצלות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il