X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: ביבי בשחקים מחדל השלג כבר כאן וכמה חייבת הרשות הפלשתינית לחברת החשמל? אריקמניה או לא קצת צניעות לחזאים לא תזיק ולקינוח מחיר התהילה
▪  ▪  ▪
מה דעתך להסתפק ברכושך הצנוע? נתניהו [צילום: פלאש 90]

די למותרות!
לא סוד הוא שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שואף לאמץ בכל מהלכיו האישיים, החברתיים והממשלתיים, את המודל האמריקני ולחקות אותו. אז איך זה שעדיין אין לו מטוס פרטי, כמו באמריקה, ולא משרד בתוך הבית, כמו לאחות הגדולה? ומה אם עלות הפרויקט נאמדת בקרוב למיליארד דולר (מלבד הוצאות תחזוקה אסטרונומיות). בשביל ביבי הנהנתן, שהצניעות עבורו היא מילה גסה, זה כסף קטן.
רק סמלי הדבר, שידיעה זו מתפרסמת בסמוך לפרסום דוח העוני, המכרסם גם במעמד הביניים. במקום לדאוג כראש הממשלה לצמצום הפערים ולנזקקים, האזרח הראשון מוצא לנכון להרחיב את מעגל המותרות שלו הבלתי נדלה.
מה דעתך, ביבי, להסתפק ברכושך ה'צנוע' (הלוואי עלינו), הכולל וילה ושתי דירות שרד, שעלוּת אחזקתן על עם ישראל היא לא פחות מלמעלה מ-3 מיליון שקל? וזה עוד לפני המיטה המעופפת היקרה, גלידות הפיסטוק ושאר מתוקים. עם סגנון אמריקני ראוותני שכזה, מה הפלא שהאיש מנותק מהעם, וסבור שהממשלה פעלה כהלכה גם במחדל השלג החמור?
די להגזמה
נכון שהישראלים אוהבים לקטר. ועם זאת, אי-אפשר להתעלם משורת המחדלים שהיו בסופת השלג הנוכחית. בראש ובראשונה המחדל היה של החזאים, אשר עם כל הכבוד ללווינים ולמכשירים המשוכללים, לא חזו את עוצמת הסוּפה. בכך הטעו את ראשי הרשויות המקומיות, אשר לא נערכו כראוי לקראת השלג, בצפון ובבירה.
המחדל הבא הוא של ראשי העירייה. לא ייתכן שבעשור השני של שנות האלפיים עיר, דוגמת ירושלים, תהיה כמעט מושבתת כבר חצי שבוע, ללא תחבורה ושירותים עירוניים (ובכלל זה פינוי אשפה) והעיר עדיין מכוסה כמעט כולה בשלג.
מסתבר שיש לנו מה ללמוד מהמערב. באירופה ובאמריקה (להוציא הפסקת חשמל חד-פעמית) הדרכים פנויות בשלג. אז שניר ברקת והרשויות לא יתלוננו על צונאמי או על אסון טבע, שזה לא, (הסופה, שהסתיימה בלי אבידות בנפש, עדיין רחוקה ממימדי האסון של סינדי וקתרינה) כדי להתנער מאחריות. ועוד לא הזכרנו את מחדלי חברת החשמל. אז בבקשה קחו אחריות ודי להגזמה!
הצרכן ישלם
כפי שנודע, הרשות הפלשתינית חייבת 1.1 מיליון שקל לחברת החשמל, אז הנֵה עוד סיבה לחגיגה של עליית תעריפי החברה בשנה האחרונה, שהחברה אינה מספרת לנו. לא סוד הוא כי מעֵבר לעלוּת הצריכה, אנו הצרכנים מממנים את הטבות השכר המפליגות של עובדי החברה, ובכלל זה חשמל חינם ופנסיה בירושה (אתם קוראים נכון) לכל החיים. אם לא די בכך, אנו מכסים בתשלום החשבון את חובות החברה וגרעונותיה, למרות שזו מעולם לא התחלקה ברווחיה האסטרונומיים עם הלקוחות, כמו גם את פרסומיה ושאר מרעין בישין.
השאלה היא, מדוע ממשלת ישראל, המזרימה מדי חודש מיליוני שקלים לקופת הרָשוּת, לא מקזזת חובות אלה. הגיעה השעה להפסיק לספק חשמל חינם לרשות. אגב, אם דאגתם, מתברר שהרשות מעודכנת היטב בחדשות הפְּנים של המדינה. גם היא אימצה את שיטת ה'תספורות', וברוב חוצפתה דרשה מהחברה קיצוץ של מחצית מהחוב, ופריסת שאר החוב ל-20 שנה. שומעים טוב
אריקמניה?
אריקמניה או לא? אין ספק שרבים משירי הזמר המנוח, אריק איינשטיין, הפכו לחלק בלתי נפרד מהשירה הקלאסית הישראלית. אולם מעבר לכך, השאלה היא אם לא הייתה הגזמה בסיקור התקשורתי הנרחב, שהוקדש לזמר ולשיריו, ואשר במשך שבוע שלם דחק כותרות אחרות לשוליים.
ואולי אריק הפך, לפחות לשבוע ימים, לאדמו"ר החילוני עבור ישראלים רבים המחפשים משמעות ודמות להזדהות עימה, בדומה לרבין ז"ל לאחר מותו. אולם אחר כך תחלוף המניה, ויישארו רק השירים היפים של הזמר המיתולוגי.
בץ כמשל
חזאים יקרים, פישלתם בגדול, לפחות בכל הנוגע לשלג. כשבישרתם על בואו, הייתם כוכבי הרייטינג ותפסתם כותרות ראשיות בחדשות. כאחוזי תזזית פיזזתם בין הרשתות השונות ברדיו ובין ערוצי הטלוויזיה. והייתם האייטם החם והמבוקש ביותר בכלי התקשורת. ואורימניה (בץ) כמשל.
אז מה קרה שפישלתם. האם טעיתם בכתובת? לידיעתכם, כאן זה ירושלים. לא צפת. כמו פזמון חוזר, כיודעי כל, פימפמתם לנו כי ביום חמישי לפנות בוקר יהיה זרזיף של שלג קל בלבד, וזאת כמבוא לקראת השלג הכבד שיחל לרדת בערב. לעומת זאת בצפון הבטחתם שלג כבד כבר בשעות הבוקר. והנה לא דובים ולא שלגים. בניגוד לתחזית המלומדת שלכם, הם התנקזו כולם בבירה וסביבתה, והלבישו אותה בלבן. זיגזגתם אפילו את ראש העיר, שנאלץ לחזור בו מההודעה החגיגית על קיום הלימודים. ואילו לצפוֹנים הנחלתם אכזבה. עולם הפוך כבר אמרנו? ועוד לא אמרנו מילה שלא חזיתם את עוצמת הסופה.
עם כל הכבוד ללווינים, ולמכשירים הטכנולוגיים המתקדמים, מתברר שהשמיים היתלו בכם ובהם. אז קצת צניעות, רבותי החזאים, לא תזיק.
מחיר התהילה
נראה שתוכניות הריאליטי הן סוג של כליאה למשתתפים בה במסווה של תרבות ובידור. גם אם מדובר במועמדים בוגרים בדרך כלל, אי-אפשר להתעלם מן העובדה שמדובר בפתיון שהם אינם עומדים בפניה. זאת למרות ההשפלה והתנאים המגבילים, אשר גם אם נעשים בהסכמה, דומה כי הם גובלים בעבירה על חוק זכויות האדם וחירותו.
יתרה מכך, מן החוזה שפורסם עולה שהמפיקים לא אחת מבצעים מעשים בניגוד לחוק, דוגמת קבלת מידע על המשתתפים בדרכים לא חוקיות. והדבר אומר דרשני. כיצד החוק לא נאכף במקרה זה, וכל זאת בחסות הרשות השנייה של הטלוויזיה. ועוד, כיצד המשתתפים נותנים במוּדע יד לסעיף מפורש זה של פעילות נגד החוק בהסכמתם לכך. האם מחיר התהילה מצדיק זאת, כמו גם את השפלתם והסיכון הנפשי הכרוך בכך?
עם כל הכבוד לרייטינג, היכן רשויות החוק וארגוני זכויות האדם שישללו את תוכניות הריאליטי, המשחיתות את נפש כוכביה, לא פחות מנפש הציבור הצופה בה?

תאריך:  17/12/2013   |   עודכן:  17/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוּרימַנְיָה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא אמריקה, זה מש' צ'אוצ'סקו
אליהו חיים  |  17/12/13 11:21
2
הכותבת מגזימה כמו רוב הכתבים
משה מיכאל  |  18/12/13 07:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ורד כהן, רענן בר-און
לפני למעלה משנתיים פנינו, בכתב, לסגן שר הבריאות בקריאה לחקיקת חוק התיירות הרפואית בישראל    במכתב תשובתו מאז למשרדנו, השיב סגן שר הבריאות כי העניין מטופל במשרדו מול אנשי המקצוע    חלפו למעלה משנתיים, ומשרד הבריאות לא עשה דבר בנושא    השבוע שודר בטלוויזיה, בתוכנית "עובדה", תיעוד של מנתחים בכירים בבית החולים "איכילוב" בתל אביב דורשים כסף "מתחת לשולחן" עבור ניתוחים שיבצעו בתיירים
מרדכי ליפמן
כבר ב-1991, לאחר הפסקת חשמל בעקבות שלג, קבעה ועדה מיוחדת כי יש להטמין את הרשתות בקרקע. זה לא קרה
הרב אפרים זלמנוביץ
מנהיגנו במדבר לא השתמש בכלי תחבורה מנקר עיניים והעדיף לקחת חמור
דרורי עפר
לפני דברי הביקורת תודות לגורמי ההצלה שעובדיהם פעלו כל הזמן כולל בלילות לרווחתם של התושבים כולל גם עובדי חברת החשמל אבל לצד הברכות צריך להגיד את האמת
ראובן לייב
מדינה מנותקת, אם לא משותקת, חסרת-אונים ואובדת עצות - כך נראית ישראל בימים אלה של חורף, כשלא אויב ערבי, או חלילה טרור, מאיימים על שלומה וכבודה, אלא גנרל-חורף הוא זה שמצליח להכניע אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il