X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איך זה שהתסריטאים הישראלים הצליחו שוב להתחמק מהתמודדות עם רצח רבין, חרף סימני השאלה המרחפים סביבו עד היום - ולברוח אל הטרור המיופייף של 'בני ערובה'?
▪  ▪  ▪
שימשה השראה לממציא הביטוי 'נו שוין'. 'בני ערובה' [צילום: מן הטלוויזיה]
שבי ללא כופר
אם כבר בני ערובה, אז מושכת יותר את הלב התיאוריה של שלמה גיורא-שוהם, שלפיה האנושות נכלאה בחלל ובזמן כדי לשעשע את הטרנסצנדנציה המשועממת

בגיהנום, כך אני חוששת, יש חדר שאנו מצטווים לפתוח את דלתו, ואז, כאשר לוחצים על הידית - נופלות עלינו כל המחשבות שחשבנו אי-פעם, הערומות בחדר מרצפה עד תקרה. הפעם לא נוכל לברוח מהמחשבות שלנו אל הטלוויזיה, שהרי בגיהנום משודר רק הערוץ הקהילתי של קיבוץ להבות-חביבה.
המחשבה העיקרית שהסדרה 'בני ערובה' מחוללת היא "מה יקרה בעוד שתי שניות". משום שהעלילה היא הנכס העיקרי של הסדרה ולא המִשחק, אשר הינו אמין בערך כמו מפוחית פה שנסרגה מצמר. רק הכוכבת איילת זורר ומי שמגלם את ראש כוחות האופל, יאיר לוטן, מצליחים לשכנע.
אריסטו, בניגוד אליי, היה מבסוט דווקא מהסדרה, כי לדעתו העלילה היא ההיבט החשוב ביותר בכל סיפור. לא לחינם הצליחו היוצרים הישראלים של 'בני ערובה' למכור אותה לאמריקנים, שאמורים להיות שבֵעֵי סרטי מתח ופעולה, שהרי העלילה כאן פשוטה ונבזית כמו קולפן הגזר שלי: חמושים משתלטים על ביתה של מנתחת בכירה והופכים את משפחתה לבני ערובה אשר ישוחררו, כך מובטח לה, רק ביום שבו ראש הממשלה יגיע אליה לניתוח קל והיא, הכירורגית המוערכת, תגרום למותו בחשאי או בשוגג כביכול. הפעם איש לא יצעק בשעת ההתנקשות "סרק סרק", לכל היותר יצעקו "סקשן סקשן". ובכל זאת, יש דמיון בין הסדרה למציאות: רבין נפל שדוד במתחם הסטרילי של הכיכר, וראש הממשלה בסדרה אמור להירצח במתחם הסטרילי של חדר הניתוחים.
בפרק שצפיתי בו ניסו ילדי המשפחה להימלט מביתם, הכבוש בידי מיליציה מסתורית שאחד מחבריה חמום מוח, השנייה טרוריסטית בלונדינית קרת מזג (המוטיב האמנותי הכי קשיש; עוד בטרגדיה היוונית הייתה דמות כזו), ואילו הטרוריסט השלישי יש לו מום בלב (כלומר, הוא בעל מצפוּן). המשחק המלאכותי משהו של החמושים הוא עוד טוב יחסית למִשחק של מי שמגלם את בעלה של המנתחת, אשר נראה מבוהל יותר מהמצלמות על הסט מאשר מהטרוריסטים עצמם.
סדרה זו שימשה ודאי השראה לממציא הביטוי "נו שוין". היא נושאת את עצמה בכבוד, אך רחוקה מלעורר רתוּקוֹת של כסיסה כמו '24' בכיכובו של קיפר סאתרלנד. אומנם גם '24' הייתה מופרכת, אך נאלצתי להאמין לה בגלל המשחק המעולה. וחוץ מזה: איך זה שהתסריטאים הישראלים הצליחו שוב להתחמק מהתמודדות עם רצח רבין, חרף סימני השאלה המרחפים סביבו עד היום - ולברוח אל טרור מזויף ומיופייף? איך זה שרצח קנדי שימש השראה לסרטים רבים ואילו רצח רבין - יוק?
אם כבר בני ערובה, מושכת יותר את הלב התיאוריה של שלמה גיורא-שוהם שלפיה האנושות נכלאה בחלל ובזמן כדי לשעשע את הטרנסצנדנציה המשועממת, והדרך היחידה למצוא משמעות בכלא הקיומי היא באמצעות התגלות, יצירה וחסד. את הגאולה (החלקית) הזו אפשר להגדיר במילה אחת יפהפייה מתהלים, "פקח-קוח", שהצליל שלה הוא התגלות ויצירה בפני עצמו.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  18/12/2013   |   עודכן:  18/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי כבר הפְּקַח-קוֹח?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אצלך , כנראה .. ל"ת
אף פעם  |  23/12/13 08:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרדיו הבינלאומי של סין
על-אף שלא ברור מתי החלו הסינים להשתמש בחשבונייה, היא שימשה כלי לחישובים מתמטיים עד שבראשית המאה ה-21 הופסק השימוש בה
ראובן לייב
בראיון ל-News1 מביע גד נחשון, עורכו של ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, דאגה עמוקה מנטישת ישראל מגן העדן היהודי-אמריקני
בני שכטר
כאבים ביחסי-מין היא בעיה שכיחה אצל נשים, אבל... עם מי לדבר על זה? ומה לעשות כשהרופא המטפל אומר ש"אין לך שום דבר"? הרי אם כואב - ברור שיש בעיה כלשהי    ואם נטפל היא תחלוף
צילה שיר-אל
בנושאים אישיים ייתכנו קשיים בזוגיות כיוון שהנסיגה מחדדת את הקשיים שבדרך כלל מתעלמים מהם ולמעשה קיים חוסר רצון להתעמת איתם
רפי מן
בחורף 1950, כאשר גויס צה"ל לסייע ליושבי המעברות, קרא אברהם עופר לעיתונות להתריע על הסכנה לדמוקרטיה בכך שהצבא הופך ל"מציל" המדינה גם בנושאים אזרחיים לחלוטין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il