X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אלון פרידמן ונטע שפיגלמן [צילום: דניאל קמינסקי]
תיאטרון גשר
פיניטה לה קומדיה
המחזה שביים אלכסנדר מורפוב ע"פ "המתאבד" של ניקולאי ארדמן - פיניטה לה קומדיה, היא אכן קומדיה, ויתרה מכך - אירוע תיאטרוני-קרנבלי, עם מוזיקה צוהלת ושמחה והרבה צבעוניות. מה שמזכיר את סרטיו של אמיר קוסטוריצה

הסיפור פשוט מאוד. סמיון (אלון פרידמן, בתפקיד הראוי לכישרונו הקומי-טראגי) מחוסר עבודה. כדי לקבל עבודה, הוא רוצה להתאמן לנגן על טובה, להופיע, ובכך לצאת מהייאוש והעליבות בה הוא חי. אשתו (נטע שפיגלמן המחוננת, שהרטיטה את הלב ב"יאקיש ופופצ'ה") היא העזר כנגדו. מי שמתערבת להם בחיים ומנדנדת-זוועה, היא חותנתו (נטשה מנור כבאבוצ'קה רוסית קומית). השכנים מלמעלה ומלמטה, גם הם נוטלים חלק במהלך חייו, ומשכנעים אותו שכדאי וראוי לו להתאבד תמורת מטרה נעלה, עליה יחתום במכתב התאבדות.
הקקופוניה, הרעש והבלגן שעל הבמה - הם משהו שרק קוסטוריצה יודע לעשות, אך כאן, אלכסנדר מורפוב, שגם עיבד וערך מוסיקלית, מצליח בבימויו להעניק לשחקנים המצוינים הזדמנות להשתולל על הבמה כאוות נפשם ולשגע את הצופים. ויותר מכל - המוזיקה הנפלאה בהצגה של הלהקה עם בוריס פורטנוי, הנרי דוד, איליה מיחקיך, יובל ינאי ופבל דוידוביץ' היא העוגן הראשי לחגיגה החזותית-והשמיעתית.
בין השכנים, בולט במיוחד ויטלי פוקס כמישה, שהוא תוספת משמעותית לתיאטרון גשר, כישרון ענק. במשחקו, בתנועה, ביכולת הריקוד ובכל. כך גם דמות שנחרתת בזיכרון הוא הכומר (ניקולאי טוברובסקי, שקול הבס הנפלא שלו מרווה את האוזן בצלילים מופלאים). לוסי דובינצ'יק מרשימה מאוד כ"פדיה" וכחירש-אילם, במיוחד בסצנה האחרונה שלה בה היא זועקת חמס.
נועה קולר כמרגריטה, שכנה דומיננטית מאוד במהלך העניינים, מצוינת. יובל ינאי ממש נפלא, וכמותו גם רות רסיוק כ"קליאופטרה" המחוטבת והסקסית. הנרי דוד מצוין כסשה וכצלם. ותענוג לשוב ולשמוע את המבטא הרוסי אצל חלק גדול מהקאסט הענקי. פשוט התגעגענו לזה. עד כדי כך, שהצברים מבין השחקנים נשמעים קצת כדיסוננס...
טוב עשה תיאטרון גשר שצירף אליו כמה שחקנים רוסיים שעשו עלייה, כשם שעשה כשהקים את התיאטרון ב-1991. כי הם גם בעלי ניחוח התרבות הרוסית הנפלאה, וגם הוגים את המילים ברור בעברית. כמובן הודות לסאונד המצוין של מיכאל וויסבורד. הודות לו אפשר היה להבין מה מתרחש, למרות שהוויזואליה הייתה רובה בעלטה, הודות לעיצוב תאורה סטטי, מיושן, כשברוב הזמן השחקנים היו בעלטה. לשם מה להביא מחו"ל תאורן כזה - כשיש לנו בארץ את מישה צ'רניאבסקי ומעצבים אחרים כמו זיו וולושין, המאירים את הבמה כהלכה? לעיצוב הבמה הריאליסטי, המגובב ומלא תוכן עשה ניקולאי טורומנוב; את התלבושות האותנטיות עיצבה ניקה ולגז'ינינובה.
עם זאת, זו לא הצגה, אלא קרנבל צבעוני, מוסיקלי ומצחיק, כשנושא המוות והסבל הוא הגורם לכל. תענוג מסוג אחר.

תאריך:  24/12/2013   |   עודכן:  24/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סבלנות ואורך רוח הן מידות חשובות לשופט, אך כמו כל דבר - לא בהגזמה. לשופט העבודה הבאר-שבעי יוחנן כהן יש קצת יותר מדי מהן, אם כי לרוב הוא מצליח לקדם את התיקים בצורה יעילה ובלא להסתיר את דעתו
קרן אלמוג
מערכת החיסון כוללת תאים חשובים מסוג 4CD    תאים אלו ממוקדים ספציפית בגורמים שונים, נקשרים אליהם פיזית ומפעילים את כלל התגובה החיסונית כנגד גורמים אלו
משה ליכטמן
עתיד התחבורה הציבורית בישראל תלוי במערכת רכבות יעילה, שהלב שלה הוא המסילות לאורך נתיבי האיילון; אם הקטע הזה משותק - כל מערכת הרכבות הארצית משותקת
צילה שיר-אל
מהפכים יכולים להיות טובים או לא, תלוי איך מסתכלים על זה    לא תמיד יש לנו את היכולת לשנות, צריך לדעת לנקוט באמצעי זהירות
עליס בליטנטל
אגדת-עם או מיתוס, זה משהו החביב על כל. סיפור העם "השבועה" מהמאה ה-16 ב"הבימה" הוא המשך למסורת המיתוסים בהם משולבים שדים, רוחות, תשוקות אל הנסתר והבלתי נודע, והסוף הטראגי הבלתי נמנע. ועמו - המסקנה על חשיבות הטוהר המוסרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il