X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנט הוריש את תושבי בית שמש למועמד החרדי, משה אבוטבול, ובצעד זה הוריד את המסך על העיר המוארת
▪  ▪  ▪
בית שמש [צילום: פלאש 90]

בדרך כלל פסוקי התנ"ך מפליאים לתאר את המציאות היטב אך הפעם הפסוק (שופטים, א', ל"ג) לא הצליח לצייר את מה שעתיד יהיה לקרות. קרה ההפך המוחלט, תרחיש שאף אחד לא היה מעלה על דעתו כיוון שמדובר באירוע בהמשכים, יש מקום להזכיר פרקים נבחרים: השר נפתלי בנט, יו"ר מפלגת הבית היהודי פעל לקדם את בחירתה של הגב' עליזה בלוך כנציגת מפלגתו לראשות העיר בית שמש.
העובדה היא שקיבל החלטה להקשיב לפעיליו בעיר ולהעביר את תמיכתו מהמועמדת שלו אל מועמד השני, כאשר שניהם התחרו על תפקיד נציג המחנה הכללי ציוני אל מול המועמד החרדי בתקווה שזה יקל עליהם כדי לנצח את מערכת הבחירות ולהוציא את השלטון מידיהם של החרדים. למעשה יש להודות על האמת, בנט הוריש את תושבי בית שמש למועמד החרדי, משה אבוטבול ובצעד זה הוריד את המסך על העיר המוארת.
ביום חמישי האחרון קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את העתירה שהגישו תושבי העיר בדרישה לקיים בחירות חוזרות. בטור הקודם שפרסמתי נכתב בטעות שהפרש הקולות בין שני המועמדים, של הציבור הציוני הכללי למועמד החרדי היה ניכר אך התמונה התבררה כשונה לגמרי, הפער בין השניים היה מזערי, 956 קולות בלבד.
מרקם האוכלוסייה בעיר תמיד היה קיבוץ גלויות, אך אף פעם זה לא היווה מכשול לחיי שכנות טובים. העובדה כי היו שכונות שמוכרות כחרדות לא יצרו בעיה כל עוד כל אחת מהאוכלוסיות הייתה במרחב המחייה שלה אך כאשר יש כפייה של צורת חיים זה יוצר התנגשות ומאבק של ממש על צביונה של העיר כפי שניתן היה לראות בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות.
אירועים רבים מדי שנראו בקלפיות במהלך יום הבחירות הביאו לפתיחת חקירת משטרה על פגמים בשלמותו של התהליך הדמוקרטי ובסוף הכריע ביהמ"ש על קיומן של בחירות חוזרות. תרחיש אפשרי הוא שהמועמד החילוני ינצח את הבחירות ויקבל מספר מושבים במועצת העיר שיאפשרו לו להרכיב קואליציה יציבה עם כל מפלגות הגוש הציוני והשאלה המתבקשת האם גם אז הוא יתדפק על דלתם של מנהיגי תנועת ש"ס ויציע להם להצטרף אליו?
אין לדעת מה יהיה על צביונה של בית שמש, האם היא תשתנה ויווצר בה פלורליזם רעיוני או שמא המצב יישאר כמות שהוא? ומה בנוגע להצעה להפריד רשויות, אחת לציבור הכללי והשנייה לחרדי? כן אפשר לומר בבירור שהצעות לפתרון יש למכביר אך איזו מהן תתקבל ותצליח להוביל שקט לשכונות העיר.
בסופו של יום התוצאות כך צריך לקוות ישקפו את הלך הרוח של הבוחר, זה המחזיק בתעודת זהות אחת ומאמין בקיומו של אל אחד. יהודי שכל חטאו הוא הרצון לקבל ייצוג בבית הנבחרים המקומי.

הכותב שירת בחטיבת דובר צה"ל. כיום סטודנט במחלקה למדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  30/12/2013   |   עודכן:  30/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפתלי בנט לא הוריש את יושבי בית שמש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה משנה אם עשית צבא?להיפך!מ
אביה כאהן  |  21/01/14 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
חיים שאולזון
הונאה לא הפחידה אף פעם את החרדי. ההפך: מצאו היתרים מדוע מותר להונות את הממשלה וגופים ציבוריים, ואף פעם לא עשו מזה עניין. אני אפילו זוכר מי המציא את שיטת "הצבעת המתים" וכיצד היא פעלה
איתמר לוין
מבט נוסף על פסילת תוצאות הבחירות בבית שמש: ההססנות של יהודה וינשטיין, העדר הטיפול בזיופי בחירות אחרים, ש"ס ודרעי שוב מעורבים בפלילים, חרדים שמחללים שם שמים, מבט רחב יותר על האלימות בחברה החרדית ומדוע מנהיגי הציבור החרדי שותקים
עופר וולפסון, עידן יוסף
המחוזי פסל את הבחירות בבית שמש והחרדים זועמים    ח"כ מקלב: "בית המשפט הינו שפוט של דעת הקהל והתקשורת המוסתת"    אלי ישי: "אפעל גם הפעם למען אבוטבול"
איתמר לוין
ההחלטה לפסול את תוצאות הבחירות בבית שמש היא בעלת חשיבות החורגת בהרבה מהאירוע עצמו. היא מלמדת שהזיופים לא התחילו באוקטובר השנה, והיא מהווה סטירת לחי עזה למיעוט בקרב החרדים הפועל בדרכים פליליות נגד המדינה
עופר וולפסון, איתמר לוין
פסל את נצחונו של המועמד החרדי משה אבוטבול בבחירות לראשות העיר והורה לערוך בחירות חוזרות גם למועצה    קובע: תעשיית זיופים בקנה מידה נרחב פעלה למען אבוטבול וסיעתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il