X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סופרמן מכל מין וסוג שהוא בחדר המיון יכול לטעות ולפקשש, קל וחומר שעליו להתמודד עם מתן תשובות לעשרות אנשים בהרף עין טעויות בנסיבות עסקינן עלולות להיות הרות גורל
▪  ▪  ▪
אין מושיע זמין [צילום: פלאש 90]

היו לי את הכבוד המפוקפק לבלות את ערב שבת ה-27.12.13 בחדר המיון של בית-החולים תל השומר כמלווה של רעייתי שנזקקה בדחיפות לאורטופד. מה אומר - נכנסתי בריא בנפשי, ויצאתי חרד על לשד עצמותי.
תור לא ארוך במיוחד קיבל את פנינו אצל האורטופד, אבל השיטה, אוי השיטה גרמה לנו לשהות במקום למעלה משש שעות. ההתחלה משקרת, הפציינט נכנס לחדר האחות/האח הממיין/ת מייד עם בואו. הדבר נראה מבטיח לחולה המתפקד, שמן הסתם סובל מכאב, וסבור שמיונו המוקדם ישליך על המשך הטיפול. טעות!!
איתרע מזלו של החולה ערב שבת לעיל והינו נזקק לאורטופד, ייאלץ לבלות במקום שעות ארוכות. בית-החולים הקצה שני אורטופדים למשמרת ערב שבת, בעוד זרם החולים הולך ומתרבה. די שאחד החולים הגיע למיון עם כתף פרוקה ונזקק לטיפול דחוף שארך זמן רב, על-ידי שני הרופאים, על-מנת שהחולים ייאלצו להמתין ולסבול איש איש את כאבו.
עשרות הצובאים על דלתות האורטופדים לא חדלו לרטון על "הסחבת" עד שלא אחת יצא החוצה אחד הרופאים וניסה להרגיע את האווירה המתוחה. דחיפות הטיפול היא בהתאם לנסיבות מצבו הגופני של כל מטופל. גם אותו מטופל שהגיע גונח מכאבים בשל כתפו הפרוקה, נאלץ להמתין זמן מה מפאת מצוקה של מאושפז טרי בחדר הטראומה.
הבטתי בהערצה כצופה באותם רופאים ספורים שנאלצים להתמודד עם עשרות חולים, מלווים של חולים ומלווים של מלווים, ומשתדלים לתת מענה לכל פונה והבנתי מדוע נחסמה דרכי לפני שנים להתקבל לפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב.
כל אחד מהרופאים (בטוח שיש גם רופאות, פשוט המשמרת הייתה על טהרת הגברים) באותה סיטואציה נחזה בעיני כסופרמן היכול להתמודד עם כל סיטואציה.
אולם נחזור למציאות הקריפטונית שעל הקרקע, סופרמן מכל מין וסוג שהוא בחדר המיון יכול לטעות ולפקשש. קל וחומר שעליו להתמודד עם מתן תשובות לעשרות אנשים בהרף עין. טעויות בנסיבות עסקינן עלולות להיות הרות גורל.
לאדם הסביר, המענה הנכון וההגיוני הוא תגבור המערך הרפואי. אבל אין. אחד הרופאים בגילוי לב, הרים קולו כלפי מנדנד סדרתי שלא נתן לו מנוח ואמר, זו מערכת הבריאות הציבורית אדוני, ואין בילתה "זה מה יש". האמת נחרדתי, סופרמן מודה שאין ביכולתו להושיע. והשאלה שנותרה לא פתורה, מדוע חסר רופאים?
המתנה של חולה שעות ארוכות ללא מענה היא קשה מנשוא, קל וחומר כשמדובר בחולה הסובל מכאבים עזים, ואין מושיע זמין.
לחש לי הרופא (סופרמן) אשר חתם על מסמך המשחרר את רעייתי מחדר המיון להמשך טיפול אצל רופא המשפחה, כי המחזה שנגלה לעיני ערב שבת האחרון הינו מיקרוקוסמוס של הרפואה הציבורית בארץ.
לטיפולך, השרה יעל גרמן.

הכותב בעל משרד עו"ד העוסק בדיני משפחה
תאריך:  31/12/2013   |   עודכן:  31/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל גרמן / Yael  German
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יצחק בן גד
שחרור הרוצחים הפלשתינים מעורר בנו כעס. אך כעסם ועלבונם של בני המשפחות השכולות גדול יותר כאשר הם רואים רוצחי ילדיהם חוגגים ומניפים יד לניצחון
רפי לאופרט
מידה רדודה של שיקול דעת, חוסר שקט, חוסר התמדה וחולות רעות במדינת ישראל
יהודה דרורי
הטלת הפיקוח על הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה זו אפילו לא חצי-עבודה, אלא אולי אחוז אחד מהעבודה אשר נדרשת משרי האוצר והחקלאות בהקשר לפיקוח על מחירי מוצרי המזון לציבור הצרכנים
שרון נריה בר-און
המשפיע התנ"כי מתאר יכולות מועצמות הקשורות לאדם, ליכולותיו ולתקופת חייו והקשורות באופן הדוק למקורותינו
עו"ד חיים שטנגר
יאיר לפיד, הוזלת את מחיר השמנת המתוקה ב-38%. וואוו! אבל מה עם שאר ההוזלות המתבקשות כדי שלא נרגיש כשאנו יוצאים עם סל הקניות המלא והארנק הריק שמישהו תופס עלינו טרמפ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il