X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לעומת המאפייה הערבית המיתולוגית ביפו, המהווה זה שנים מרובות מוקד עלייה לרגל להמוני בית ישראל - לא מצליחה שכנתה, המסעדה הבשרית הנושאת את אותו שם, להעפיל לרמתה
▪  ▪  ▪
אבולעפיה. מסוגלת ליותר

במבנה מעוטר-קשתות, סמוך לכיכר השעון שביפו, ממוקמת מסעדת הבשרים "אבולעפיה" (רחוב יפת 4), ממול למאפיית הפיתות המיתולוגית הנושאת אף היא את שמה של אותה משפחה ערבית אצילה, החולשת על המקום כבר 134 שנים.
אלא שהמסעדה הבשרית אינה מצליחה להעפיל לפסגתה של המאפייה, שהוקמה עוד שנים מרובות לפניה, ושהיא למעשה גם שכנתה והורתה. בעוד שהקונדיטוריה המזרחית המשובחת, שאין שנייה לה בארץ, מהווה מוקד עלייה לרגל לרבבות ישראלים התרים אחרי פיתות מתובלות, סמבוסק וכעכים העשויים כמלאכת-מחשבת - "אבולעפיה" הבשרית היא בסך-הכל מסעדה די בינונית, שכמוה יש לא מעטות אחרות.
למסעדת "אבולעפיה" הגענו לעת צהריים על בטן די מקרקרת והופתענו למצוא בה תפריט די צנוע של מיני בשרים, עם תוספת אחת - של צ'יפס בלבד. אל השולחן הגיעו, כפתיח, מבחר של סלטים בינוניים למדי, עם לאפות טריות ופריכות וקנקן-לימונדה.
מאפיש סוכר
ממבחר הבשרים הדל בחרנו ככופתה - גרסה של סינייה על מצע של טחינה ובשיפוד-כבש, שכיכב כנציג היחיד של מקצה השיפודים שהוצע במסעדה. הכופתה אכן הייתה מופלאה. היה זה בשר-בקר רך ונימוח, ואילו ים הטחינה, שבו היא טבלה, רק הוסיף לה נופך של טעם. מאכזב, לעומתה, היה שיפוד הכבש, שטעמו הדומיננטי בקושי הורגש, בעוד הצ'יפס השרופים נותרו אחר אי-כבוד בצלחת.
ביקשנו להתנחם לפחות בקינוח, אבל ב"אבולעפיה" הוא פשוט נעדר. במקומו גירדו לנו ארבע קוביות זעירות של מאפה-חלבה תפל וגם הקפה השחור שהוגש בצידן היה מר ונמהר. נעדר ממנו הסוכר שב"אבולעפיה", משום מה, הוא מוחרם. למה? כי לדברי המלצר שלנו - יש בו רק כדי לקלקל את טעמו של הקפה.
שילמנו 185 שקל, כולל תשר של 15%, חרף שירות קשוח מדי, ואת "אבולעפיה" - ואוי לאוזניים שככה שומעות - זיכינו ב-6 מתוך 10 הנקודות של הסולם הקולינרי. אחרי ככלות הכל מסוגלת המשפחה הקולינרית הזאת להרבה יותר מזה.

תאריך:  31/12/2013   |   עודכן:  31/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
ישראל היום סומך על הזיכרון ההיסטורי של קוראיו    ידיעות אחרונות מקדם סחר באיברי אדם    "דה מרקר" מנסה לנחש מי הדליף חומרי חקירה ל"כלכליסט"
גרי טאובס
אחרי 10 שנים שבהן אני חוקר את המדע ואת תולדותיו, אני משוכנע שהתפתחות של ממש בלימוד השמנת היתר, תושג רק אם נחשוב מחדש ונבחן בקפידה כיצד אנו מבינים את סיבותיה
איתמר לוין
בארבעה מתוך שישה תיקי תכנון ובנייה בהם דנה השופטת חנה קיציס, כל שיכלה לעשות היה לדחות את הדיונים לבקשת הצדדים. בתיקים אחרים היא מפגינה מעורבות ובקיאות, לצד התעלמות מהתקפות מכוערות של סניגור על תובעת
חגית כהן
הסדרה 'מקימי' ניסתה להראות את האור, אבל לספוג אמונה מהטלוויזיה זה בערך כמו לנסות להשתזף באמצעות מי ברז שהשמש חיממה
עליס בליטנטל
האנרגיה של תלמידי השנה המסיימת את הסטודיו מעמידה הצגה מהנה, סוחפת ומצליחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il