X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע ראיתי את נכדיי מפגינים עם הוריהם נגד כוונת ראש עיריית גבעת שמואל לסגור את בית-הספר בן-גוריון שבשכונת רמת אילן בו הם לומדים ולצופף את כל התלמידים בבית-הספר "אלון" המרוחק מאוד תוך שימוש בהסעות
▪  ▪  ▪
רוצים לסגור את בית-הספר [צילום: פלאש 90]

השבוע חשתי מין תחושת דה ז'ה וו או בעברית של היום "כבר הייתי בסרט הזה". אי שם בשנות ה-50 של המאה הקודמת, בהיותי תלמיד כיתה א' בבית-הספר "תל נורדאו" בתל אביב, השתתפתי, לראשונה בחיי, בהפגנה במסגרת מאבק ציבורי. מי יודע אולי החיידק הזה נדבק בי אז.
אנחנו תלמידי כיתות א' ו-ב' התנגדנו (כמובן ככוח עזר להורים) לתוכנית העיירה להקים שירותיים ציבוריים בקצה חצר בית-הספר בקרן הרחובות סירקין ומנדלי. הלימודים שלנו במשמרת שנייה הושבתו ואנחנו הזאטוטים עמדנו וצעקנו בקול נגד רעיון האיוולת למקם שירותים ציבוריים בתוך חצר בית-ספר שדרך אגב לא הייתה מגודרת באותם ימים.
השבוע ראיתי את נכדתי לי ים (תלמידת כיתה ג') ואת נכדי התאומים גל וחוף (תלמידי כיתה א') מפגינים עם הוריהם נגד כוונת ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, לסגור את בית-הספר "בן גוריון" שבשכונת רמת אילן בו הם לומדים ולצופף את כל התלמידים בבית-הספר "אלון" המרוחק מאוד תוך שימוש בהסעות. כך יהפוך בית-ספר אלון לבית-הספר הממלכתי היחיד ביישוב וכל זאת תוך שימוש בטיעון מופרך של רפורמה בחינוך וטובת הילדים.
רעיון "מבריק" נוסף העולה מהידיעה במקומון "גל גפן" היא כי גם נשקלת אפשרות ששם בית-הספר יוחלף. כנראה שדוד בן-גוריון אינו נחשב כמי ששמו ראוי להתנוסס מעל מוסד חינוכי אליבא "מומחי החינוך" וראשי היישוב.
במאמר מוסגר אסביר לראש העירייה ולמ"מ מחזיק תיק החינוך ולמפקחת על בתי-הספר במחוז המרכז, איילה ניקולא, מיהו בן-גוריון. דוד בן-גוריון הוא גדול מנהיגי ישראל והעם היהודי בעת החדשה. האיש שהקים את מדינת ישראל ונתן לה את אופייה הפלורליסטי.
מעניין כי ראש העיר הקודם בנה מכספי ציבור בית-ספר תיכון ממלכתי בגבעת שמואל הוותיקה, אך זה הנוכחי החליט כבר בתחילת כהונתו כי "משיקולים חינוכיים, טובת הילדים ובעיקר לחץ תושבים" כי אין צורך בבית-ספר תיכון ביישוב והסב את המבנה לאולפנה תיכונית לחינוך דתי לבנות. עברו להם שלוש שנים. חלפו הבחירות לעירייה בהן נבחר אותו אחד, ברודני שמו, לראשות העיר פעם נוספת והופ הופתעו התושבים לקרוא במקומון היישובי כי העירייה החליטה להפוך את בית-הספר "בן-גוריון" לבית-ספר תיכון שש שנתי (חטיבת ביניים וחטיבה עליונה) ולהעביר באוטובוסים את תלמידי רמת אילן לגבעת שמואל לבית ספר "אלון" שיהפוך גם הוא לשש שנתי (א'-ו'). גם הפעם בשם שיקולים חינוכיים וטובת הילדים.
הכל כמובן בהיחבא, במחשכים, בלי ידיעת ההורים שהופתעו לקרוא בעיתון על הכוונה לסגור את בית-הספר שעל יד ביתם. נוכחתי בהפגנה ספונטנית שאורגנה תוך דקות בבית העיירה ונדהמתי לשמוע את ראש העירייה (די חיוור מול ההורים הזועמים) מסביר, כי ההחלטה אינה סופית, כי זהו רעיון שהם ישותפו בו ועוד ועוד קשקושים שבינם לבין מה שהוצג על-ידי העירייה במקומון אין דבר וחצי דבר. שם נכתב מפי העירייה כי כבר בשנת הלימודים הקרובה ייסגר בית-הספר והתלמידים יועברו בהסעות לבית-ספר אחר.
ראש העירייה שכח, כנראה, את עמדתו לפני חמש שנים עת ניצח את ראש העיר המכהן (זמיר בן ארי), בין היתר, גם בגלל פרשת התיכון. הקודם בנה תיכון ורוב התושבים התנגדו. עוד שכח ברודני כי רק בתחילת השנה התפאר כי בית-הספר בן-גוריון הפך לבית-ספר ייחודי לתקשורת ולמדעים ואילו אלון הפך לבית-ספר לאמנויות. מכת השכחה גם גרמה לו לשכוח את המרחק בין בתי-הספר שיאלץ מאות תלמידים צעירים להתנייד בהסעות שבטיחותן מעלה תמיד ספק בעיני ההורים וכמובן את העובדה שבמקום כיתות קטנות, יעברו כל ילדי היישוב ללמוד בכיתות המאוכלסות בצפיפות והיתרון החינוכי וההצטיינות הילדים שנובעים גם ממספר התלמידים הקטן יחסית בכיתה ילך לאיבוד.
כאז בימי הניסיון להקים משתנה בלב בית-ספר תל נורדאו בתל אביב, כך גם עתה בניסיון להשאיר כיתה את החינוך הממלכתי בגבעת שמאל וברמת אילן תהיתי האם מניעי העירייה נובעים מטיפשות או מרשעות. כנראה שמדובר בשילוב קטלני של השניים.
כשראיתי עצמי במבט לאחור עומד ב-1957 בחצר "תל נורדאו" וצועק "לא ניתן..." בעת שצפיתי בנכדי עומדים בפתח בית-הספר "בן גוריון" ב-2014 היה לי ברור שהם ינצחו. כשם שלא הוקמה משתנה ציבורית בחצר בית-הספר "תל נורדאו" זה יהיה גורלה של התוכנית האווילית לגבי בית-הספר "בן-גוריון".

[צילום: תושבים למען המאבק על החינוך החילוני בגבעת שמואל]
תאריך:  12/01/2014   |   עודכן:  12/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד בן-גוריון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק סביב בי"ס בן-גוריון
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לוותר
דנה מירושלים  |  12/01/14 13:05
2
well said! ל"ת
רותםs  |  12/01/14 13:38
3
מאבק חשוב של קהילה
עזי תירוש   |  12/01/14 13:44
4
רמת אילן היא חלק מגבעת שמואל
מאיר רו  |  12/01/14 14:28
 
- מר רז, אני גרה בוותיקה
ללא שם  |  12/01/14 19:23
 
- לא קשור ומטעה
תושב רמת אילן  |  15/01/14 13:36
5
לא ניתן שיסגרו אותנו בכלובים
דני רופין  |  12/01/14 14:36
6
ראש עיר פוליטי
שרון34567  |  12/01/14 15:28
7
יפה מאוד! כל הכבוד! בהצלחה לכו ל"ת
רימה רקלש   |  12/01/14 17:59
8
תודה לכותב שהיטיב לתאר ל"ת
מיקי מרמת אילן  |  12/01/14 18:28
9
נגד סגירת ביה'ס ע'ש בן גוריון
ירמי  |  13/01/14 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
אריק שרון, אריק איינשטיין, שני הפכים ולשניהם אנו מכירים טובה גדולה    התעלמו מ'המוסד' ומהשב"כ ומצה"ל, ומהאמת שהביאו לפניהם
אהרון שחר
ייתכן שהייתה אפשרות שאריאל שרון ייפרד מאיתנו כבר לפני שנים, אך ככל הנראה משפחתו התעקשה להאריך את סבלו    יש סיכוי שלפרקים לפחות הוא היה בהכרה    רגעים אלו מתוארים באופן מרגש כמבע בעיניים ותזוזת אצבעות, אבל האמת כמו לקוחה מסרט אימה
רפי לאופרט
כל מה שנאמר מבחינה קונספטואלית ומתודולוגית על הסימנים המעידים "בעד" כפי שקורא להם הבר, תקף גם לגבי הסימנים המעידים "נגד"
דרור אידר
אריאל שרון "הלך לקנוסה" לטהר את שמו, בדרך להתקבלות מחודשת בקרב אויביו שבתוכם גדול והתחנך, לפני שחצה את הקווים
אורי סויסה
החברה הישראלית כבר לא נמצאת במקום של חיפוש אשמים, זה מאוחר מדי ויש לחשוב איך לפעול הלאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il