X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: האם השוטרים הם מודל חיקוי לציבור? יובל דיסקין, מר ביטחון, לא שומע קסאמים? ראוי שלפיד יעבור שיעור באזרחות ולקינוח זילות השואה
▪  ▪  ▪
לפיד. שיעור באזרחות [צילום: פלאש 90]

ארגון מחדש
למרבה הצער, פרשת הרב והניצב לא לבד. העובדה שיותר מדי פרשות שחיתות והונאה, כמו גם הטרדות נשים, הקשורות במשטרה, חוזרות ועולות לכותרות, אומרת דרשני. כנציגי החוק, הממונים על אכיפתו, השוטרים מופקדים על טוהר המידות, ועליהם לשמש מודל חיקוי בנושא לציבור הרחב. ריבוי המעידות במשטרה גורם לזילוּתה בעיני הציבור, להעדר שיתוף פעולה עימה מצד הקהילה ולדימוייה הירוד.
יש צורך אפוא לערוך בדק בית יסודי בשורות המשטרה, בבדיקת עמדים ואישיותם, בניכוש עשבים שוטים ובארגון מחדש. רק כך המשטרה תהפוך לאיכותית, ובמקום להתעסק בפרשיות פליליות מבפנים, ולחקור את עצמה, היא תתמקד במילוי תפקידיה הרבים. וּבא לחֶברתנו גואל.
לתשומת לב שר המשטרה, יצחק אהרונוביץ.
במומו פוסל
ראש שב"כ לשעבר, יובל דיסקין, כדרכו באזרחות, שוב שיחרר תחמושת מילולית כלפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והאשים אותו בהתעסקות בהישרדות פוליטית. הוא לא חסך את חיצי השוואתו לשני המנהיגים הדגולים, יצחק רבין ואריאל שרון, שחוללו, לדעתו, בניגוד לביבי, מהלכים מדיניים משמעותיים, בהצביעו, איך לא, על הסכמי אוסלו וההינתקות. האומנם?
ראוי לתמוה על איש הביטחון המאדיר שני אירועים היסטוריים, אשר מבחינה ביטחונית הוּכחו ככישלון מוחלט, וגרמו להתגברות הטרור ולקורבנות רבים, דבר שנתניהו רוצה למנוע בכל מחיר. למרבה הצער, המדיניות של רבין "לעשות שלום, כאילו אין טרור, ולהילחם בטרור כאילו אין תהליך מדיני" לא עמדה במבחן המציאות. גם הדי ירי הקסאמים מעזה בדרום לא נָדַמּוּ עד היום. האם דיסקין לא שומע אותם? אחרת, כמי שלוטש עיניו לפוליטיקה, בהפנותו אצבע פוליטית מאשימה כלפי נתניהו, האין הוא במומו פוסל?
נחשף בקלונו
ראוי שהשר יאיר לפיד יעבור שיעור מזורז באזרחות. אחרת איך הוא דרש קבל עם ועדה לפטר את הרבנים הראשיים, על-רקע התנגדותם לגיוס בנות, שאותה הגדיר, לא פחות, כשערורייה לאומית.
אז נכון שלפיד כבר רוקן את כל התחמושת האנטי חרדית, וסימן את העיגול סביבה, אך איך זה שהשר הנכבד אינו יודע עובדה בסיסית, שמדובר בעמדה הלכתית מסורתית מאז קום המדינה, ובכללם של הרבנים הציונים, וכי כבוד הרבנים הראשיים הפעם לא המציאו דבר? אולי לפיד יעורר מקיברם את כל הרבנים המתים כדי להכריז על פיטוריהם?
ועוד, כיצד לפיד אינו מפטר בראש ובראשונה את חבר מפלגתו, הרב שי פירון, שר החינוך, שכמחנך בישיבת הסדר פירסם הלכה דומה? האם הדרת נשים של מקורבו, השייך למפלגה הנכונה, כשרה? מומלץ מאוד ששר האוצר הטירון יתעסק בענייני משרדו, ששם מתברר יש לו הרבה מה ללמוד (עיין ערך גרעון), ולא יתעסק בענייני רבנות, שעה שהוא חסר השכלת יסוד בנושא.
אומנם מדובר בסוגיה עתירת רייטינג ולפיד זקוק נואשות לשיפור תדמיתו הציבורית, הנתונה בשפל, אך האם אין הוא בסופו של דבר יורה לעצמו ברגל, כאשר הוא נחשף במערומיו במלוא קלונו?
זילות, לא הנצחה
אחת העיתונאיות ברדיו טענה נגד חוק הנאצים, שעבר לאחרונה בכנסת, לפיו הכינוי נאצים לאנשים יחייב את אומרו במאסר ובקנס כספי. לדעתה השוואה לשואה היא שמנציחה את זכר השואה ומעלה אותה לתודעת הציבור.
נדמה לי שטיעון זה הוא עלבון לאינטליגנציה לא רק של הציבור, אלא לא פחות של העיתונאית עצמה. ריבוי ההשוואות לשואה של כל תופעה גזענית לכאורה, או אחרת, כפי שאנו עדים לכך, רק גורם לזילותה. ממתי זילוּת, המפחיתה בחומרתו של המאורע הטרגי ביותר בתולדות האומה היהודית, היא הנצחה?
אולי כדאי שהשדרנית תעבור קורס מזורז בנושא. או אז היא תדע שהנצחה הינָה זיכרון היסטורי, המכבד את זכר הנרצחים. זו נעשית בדרכים מסורתיות על-ידי ביקור ב'יד ושם' ובמחנות המוות בפולין, על-ידי הוצאת ספרים וסרטים תיעודיים בנושא והוראתו בבתי הספר. כך תיחסך מהנוער הבוּרוּת בסוגיה, שהיא ככל הנראה מנת חלקה של הכתבת, והוא יהיה מוּדע לכך שהשואה הטרגית הנוראה אינה בת השוואה לשום דבר.

תאריך:  20/01/2014   |   עודכן:  20/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה קורה במשטרה?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
"יהודי,ושואה"-חד-הם,בהיסטוריה! ל"ת
אבנר אברהם  |  21/01/14 08:51
2
כולם טועים רק ביבי צודק??
אליהו חיים  |  22/01/14 10:38
 
- אתה רחוק מלהיות צודק...
לחי  |  22/01/14 13:32
 
- את שרון לא אשכח לעולם.
אליהו חיים  |  22/01/14 22:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
מול כל החברות והממסדים הגדולים והדורסניים שבונים על מערכת המשפט הכבדה והמסורבלת שלנו, יש גם קרן אור
איתן קלינסקי
"ואין נועלים בפניו שערי פרנסה" - כך קבע בג"ץ בעניין פרופ' ישראל אלדד שייב אותו החליט בן-גוריון לפטר    64 שנים אח"כ מורה עומד בפני פיטורים
הרצל ובלפור חקק
קראנו את אילן היוחסין, למדנו את קורות המשפחה ולחבר מקאמה. נעניינו לאתגר, וכאן המקאמה
אליהו קאופמן
הדור שלנו הוא הנמוך במעלתו וכמו שכוחות הקדושה חלשים בו כך גם כוחות הטומאה ירדו מנגד... מכאן ש"ברכתם" של "בבאים" באה מכוח אחיזת העיניים והשקר
אסתר מהרט
בג"ץ נמנע מלקבוע סכום כספי חד-משמעי שמאפשר קיום בכבוד והטיל אחריות זאת על הממשלה    נדרשת הקצאת תקציבים ראויה והתגייסות ממשלתית רבה כדי להילחם בתופעת העוני הקשה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il