X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבין כל האסונות והאירועים הנוחתים עלינו - מקרה ההתעללות האכזרית של נערים בני 17-16 בילד בן 14 החריד אותי ביותר. עד לאן ירדנו? איפה החינוך, המורים והמוסר? האם הטמענו לגמרי בתוכנו את תת-התרבות הערבית, שנצפית בטלוויזיה מדי יום כשהם טובחים ורוצחים את אחיהם?
▪  ▪  ▪
תוקפי הנער בבית משפט השלום בירושלים [צילום: פלאש 90]
המו"מ בטל ב-60
המקרה האחרון כה מזעזע, עד שכל ההתפלפלויות והקשקושים הפוליטיים, בהם העיתונאים מנהלים קבל עם ועדה את המשא-ומתן לשלום, הם מיותרים ובטלים בשישים נוכח הזוועות המתחוללות אצלנו בבתי הספר או בגנים ציבוריים

הורים שולחים את ילדיהם לבית הספר, בידיעה שהמקום מוגן ומהווה כעין חממה לילדיהם, בה ירחיבו את השכלתם וחינוכם. אך דא עקא - לתוך המקום הכי עילאי מבחינה רוחנית בילדות, חודרים כוחות אופל, חסרי ריסון, מלאי יצרי הרס ותאוות רצח, כמעט לינץ'. וילד בן 14 סופג על לא עוול בכפו בעיטות, חבטות עד שבירת ארבע משיניו, ונזקק לאשפוז. האם זהו סגנון החיים היום בקרב בני נוער? האם כל ילד ונער יכול לשאת נשק קר בכיסיו, לחתוך, לשסף ולהרוג כאוות נפשו?
מדוע אין בכל הפסקה מורה תורן המשגיח על התנהגות הילדים בחצר בית הספר? בכך היו נמנעים כל מקרי ההתעללויות של בנים בילדים אחרים, בשל "חיסולי חשבונות" עם מאן דהוא, כשחברו נאלץ לשלם בדמו. וכיצד חדרו לתוך חצר בית הספר, בו אירעה הזוועה האחרונה, נערים בוגרים שלא לומדים בו כלל? האם אין שם שמירה ופיקוח? באותה מידה, יכולים גם להיכנס חופשי סוחרי הסמים למיניהם (מה שידוע שקורה בתיכונים היותר מפונפנים בצפון תל אביב).
איפה מצוי החינוך לאהבת הזולת, להתנהגות ברמה נאותה מסוימת? מדוע ילדים וילדות דמם כה זול בארצנו? ואולי, משום מצוקת התקציב, ראוי היה לארגן הורים מתנדבים, מהסוג הגברי, שישמרו על הסדר התקין בחצר בית הספר בהפסקות, שיהיו מצוידים בציוד מתאים להפסקת התפרעויות שמסתיימות תמיד בפצועים ובבית חולים, במקרה הטוב?
מעניין מדוע המקרה הנדון נעלם מדפי העיתונות. אף מילה לא נשמעה על חקירה משטרתית, אם נעשתה, ומה העלתה החקירה? לעניות דעתי, המקרה האחרון כה מזעזע, עד שכל ההתפלפלויות והקשקושים הפוליטיים, בהם העיתונאים מנהלים קבל עם ועדה את המשא-ומתן לשלום, הם מיותרים ובטלים בשישים נוכח הזוועות המתחוללות אצלנו בבתי הספר או בגנים ציבוריים, בהם נפגשים בני הנוער לשוחח ולבלות, בעוד הגורמים השליליים בקרב הנוער באים לכלות באלה החיוביים את זעמם על דא ועל הא.
משטרה מקומית ועונשים חמורים
המקרה האחרון, בו התראיין הילד ואמר שמעתה אינו רוצה ללכת יותר לבית הספר הזה, בגלל הפחד שהמקרה יישנה - מקרה זה צריך להוות אור אדום למשרד החינוך ולמשטרה. למשרד החינוך - שאינו מחנך, ואינו מקנה ערכים, כך מסתבר. ולמשטרה - שטומנת ראשה בחול, ומסתירה מהציבור את כל העובדות על אודות המקרה המחריד הזה.
ומלבד זאת - כמעט שאין רואים את נציגי המשטרה ברחובות ובמקומות ציבוריים. אולי באמת הגיע הזמן שכל עיר ועיירה תהיה להם משטרה מקומית, כמו בארה"ב. שם יש משטרה פדראלית, ובנוסף - משטרה עירונית, מקומית. רק כשהחוק ייראה וייאכף - רק כך ישנו בני הנוער וצעירי הברים והמועדונים את הלכותיהם.
עונשים חריפים צריכים להיות מוטלים על נערים ומבוגרים כאחד, על כל פשע שכזה של התעללות - פיסית או מינית. והגיע הזמן שילדות תחדלנה לשמש אתגר לגברברים ולנערים שאונסים אותן כהוכחה לגבריותם המזויפת. כי אחרת - איפה ארצנו היפה? איפה היותנו העם הנבחר? האם צודקים החרדים שמכסים את נשותיהם מכף רגל ועד ראש כמעט כמו אצל הטליבאן, ובלבד שלא תשמשנה אוביקט מיני לעוברים ושבים? האם לא נוכל לחיות בצורה נורמלית ללא חשש מפני יצרים אפלים של כאלה הזקוקים לטיפול, אך מסתובבים חופשי במחוזותינו?
על פשע ההתעללות בילד בחצר בית הספר, וריסוק פרצופו ושיניו - על כך לא יסולח. ועל כך אמר המשורר: נקמת ילד קטן...וגו'.

תאריך:  22/01/2014   |   עודכן:  22/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלערבים דמינו?
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
נחשפת פה שוב במלוא קלונה.
תת התרבות האליסית  |  22/01/14 14:52
 
- מישהו הזכיר נשק?
alice  |  22/01/14 20:08
 
- את תת רמה. ל"ת
מה הקשר לערבים?  |  22/01/14 21:24
 
- אז המסקנה היא:
alice  |  23/01/14 00:07
 
- צדק הכותב לך להשאר רק באמנות
זה מה שהבנת?  |  23/01/14 11:29
2
שתכתבי על אמנות.
יותר עדיף,   |  22/01/14 21:31
3
את אשמה
אהרון שחר  |  22/01/14 22:54
 
- את במובן הרחב כמובן
אהרון שחר  |  23/01/14 19:43
4
אנטישמית, איך הגעת לערבים? ל"ת
בבונית זה קופה ?  |  23/01/14 17:15
 
- איזה יופי!אהבת הערבים
alice  |  24/01/14 10:09
 
- גם האנלוגיות התלושות והמופרכות ל"ת
הטימטום לא פוסק  |  25/01/14 20:32
5
אליס,אל תתרגשי מאבירי.........
י.ש  |  25/01/14 21:55
6
פרובוקציה, אג'נדה או חוסר הבנה
תוהה ומתהה  |  28/01/14 12:43
 
- וניתן להוסיף להן גם קצת טיפשות ל"ת
כל התשובות נכונות  |  28/01/14 14:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
איש שלא פחד מעולם לומר את דעותיו ופרש מש"ס הקואליציונית ומלאת ה"כופתאות" כשזו איבדה את עקרונותיה, אך מנגד הוא לא עשה זאת בקללות ובטריקת דלתות. יום השנה הרביעי
אברהם בן-עזרא
כמומחה - הידיעה היא חלק מאחריותך    מהנדסים שאינם עוסקים בתכנון, לא למדו מעולם לתכנן מבנים אך רשומים בטעות במעמד של מהנדס רשוי
ניצב-משנה (בדימוס) אבי דוידוביץ
פרשת פינטו-ארביב גרמה לשבר תדמיתי כבד למשטרה    יח"צנים ודוברים רהוטים לא יצליחו לשנות לטובה את דעת הקהל ולשפר את אמון הציבור במערכת    נדרשים צעדים של ממש - חלקם מנוגדים לאינטרסים של גורמים המבקשים לנכס לעצמם סמכויות ולהמשיך ולהחזיק במשאבים המעצימים את כוחם    האינטרס הציבורי מחייב ביצוע שורה של רפורמות שיבטיחו תקינות, יעילות ואתיקה
רפאל בוכניק
ביטולה של תערוכת הזיקה היהודית לארץ הקודש ובשמה המלא "עם, ספר, אדמה - 3,500 שנות יחסים בין העם היהודי לבין אדמת ישראל", תולדה של לחץ ערבי, שלא לאמר אולטימטום ערבי, אומר דרשני
מרדכי ליפמן
לאן חותרת הקרן לישראל חדשה? האם לבנוניזציה של המדינה היא משאת נפשה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il