X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מתאבדים של אל-קאעידה והג'יהאד האיסלאמי הגיעו לישראל בשכונה שלנו, במזרח התיכון, בוצעו אשתקד 148 פיגועי התאבדות, המהווים כמחצית מכלל הפיגועים בעולם
▪  ▪  ▪
דפוס זהה [צילום: פלאש 90]
כוח כובש
בניגוד לטענה המקובלת שפיגועי ההתאבדות מתבצעים לרוב במדינות כבושות, ובעיקר נגד הכוח הכובש, רק 32 אחוז מהפיגועים בוצעו במדינות שעל אדמתן נמצא צבא זר.

שירות הביטחון הכללי התיר השבוע לפרסום כי נחשפה חוליית פעילים של אל-קאעידה שתכננה לבצע בו-בזמן פיגועי תופת בבנייני האומה בירושלים ובבניין השגרירות האמריקנית בתל אביב.
לדברי החוקרים, דפוס הפעולה שסוכלה בשלביה הראשונים זהה בדיוק לשיטות שבהן ביצע אל-קאעידה פיגועים ברחבי העולם, תוך שימוש באינטרנט והחדרת פעילים בעלי דרכונים זרים דרך גבולות המדינה.
התופעות של הג'יהאד העולמי ואל-קאעידה ביהודה ושומרון נמצאות בראשיתן, ואילו ברצועת עזה ובסיני ניתן למנות מאות צעירים השואפים להשתתף באירועים חבלניים, ולגרור את ישראל לעימות עם הצבא המצרי ועם חמאס, המשתדל להתרחק מעימות ישיר עם ישראל. גם השבוע רצחו פעילי ג'יהאד שוטרים מצריים.
מאז שהחלו פיגועי ההתאבדות בעידן המודרני בראשית שנות ה-80' של המאה ה-20 ביוזמת ארגון חיזבאללה הלבנוני ועד תחילת המילניום הנוכחי, בוצעו ברחבי העולם כ-200 פיגועי התאבדות, ואילו מראשית שנות האלפיים ועד עתה בוצעו כ-3500 פיגועי התאבדות, שבחלקם הגדול מיוחסים לארגוני טרור המזוהים עם אל-קאעידה והג'יהאד העולמי.
לפי נתוני "המכון למחקרי ביטחון לאומי", ב-2013 נאלצו אזרחיהן של 18 מדינות ברחבי העולם לספוג את התוצאות הקטלניות של טרור המתאבדים. בשנה זו בוצעו כ-291 פיגועי התאבדות שגרמו למותם של כ-3100 בני אדם. נתון זה מצביע על עלייה של 25 אחוז לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012 שבמהלכה התרחשו 230 פיגועים.
צבא זר
חוקרים בתחום המודיעין והטרור גורסים כי ניתן לייחס את העלייה במספר אירועי הטרור וההתאבדות לגידול המשמעותי במספר הפיגועים במדינות המזרח התיכון ובראשן עירק, ובהמשך פיגועי ההתאבדות באפגניסטן ובפקיסטן ובפיגועי ההתאבדות במרכז אפריקה.
בניגוד לטענה המקובלת שפיגועי ההתאבדות מתבצעים לרוב במדינות כבושות, ובעיקר נגד הכוח הכובש, מסתבר כי רק 32 אחוז מהפיגועים בוצעו במדינות שעל אדמתן קיימת נוכחות של צבא זר, בעוד שמרבית הפיגועים בוצעו נגד מקומיים כחלק ממערכה פנים מדינתית, בייחוד במדינות שבהן מידת הלגיטימיות של המשטר קטנה.
יש לציין כי בשנה האחרונה נרשמה מגמת ירידה במעורבותן של נשים בטרור המתאבדים.
בשכונה שלנו, במזרח התיכון, בוצעו אשתקד 148 פיגועי התאבדות, המהווים כמחצית מכלל הפיגועים בעולם. חוסר היציבות במדינות המזרח התיכון והמשך מלחמת האזרחים בסוריה מצביעים על הסלמה אפשרית בפיגועי התאבדות, וזאת בשל היותם אמצעי יעיל וזמין העומד לרשות הצדדים לסכסוכים אלה.
החלל המודיעיני והמבצעי שהשאירו אחריהם הכוחות האמריקניים והמתיחות הדתית והאתנית בעירק הותירו את זירת הפיגועים פנויה ואיפשרו למתנדבים רבים לארגוני הג'יהאד לבצע 98 פיגועי התאבדות - עלייה של 180 אחוז לעומת 35 הפיגועים שבוצעו ב-2012. קרוב למחצית הפיגועים כוונו נגד אזרחים במסעדות, שווקים ואף נגד מתכנסים בלוויות ובאוהלי אבלים, באזורים שבהם מרביתם של התושבים הם שיעים. המחצית האחרת של הפיגועים בוצעו נגד מטרות ממשלתיות וצבאיות, דווקא באזורים שבהן מרבית האוכלוסייה היא הסונית.
על ישראל לראות בהסלמה זו בפיגועי ההתאבדות באזור בכלל ובסיכול הפיגועים שאמורים היו לצאת לפועל בארץ משום קריאת אזהרה להגברת העירנות הביטחונית של חיילים ואזרחים כאחד. הקושי לחדור לישראל ולפעול בשטחה גרמו לג'יהאד להפנות מאמצים ומשאבים לביצוע פעולות טרור נגד יעדים ישראלים ויהודיים מחוץ לישראל שמהם נפגעו עשרות יהודים וישראלים. זאת, חרף העובדה שנחשפו וסוכלו עד כה מאות ניסיונות לפגוע בברית "הצלבניית-יהודית" ושאזורים רבים בעולם הפכו מדינות הלכה איסלאמיות.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא עיתונאי ופרשן המתמחה במדיניות חוץ של מדינות אמריקה הלטינית, ספרד ופורטוגל.
תאריך:  26/01/2014   |   עודכן:  26/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
לכל בר-דעת ברור כי מדובר בתוכנית גרועה שלא נותנת מענה ביטחוני וקיומי למדינת-ישראל. כמוכן, בתנאים הנוכחיים ישראל אינה יכולה לסגת משטחים אלו בשל סכנת הטרור
מרדכי קידר
קריסת הנרטיב הערבי    בשלוש השנים האחרונות, כתוצאה מהתדרדרות האידיאולוגיות המודרניות וחולשת המשטרים הערביים, החלו ציפורי המוות של אל-קאעידה לנקר את הגוף החלש והחולה של האומה הערבית
קובי קמין
ליברמן התחיל שוב לדבר על "חילופי שטחים". נחמד, אך לא רלוונטי    לעומתו, מחמוד עבאס טוען שהוא רוצה שלום, יופי, רעיון מצוין    אם כך, במסגרת היותו "מנהיג של שלום", מה דעתו בשם הפלשתינים להחכיר למדינת ישראל את כל השטחים המיושבים בידי המתנחלים ביהודה ושומרון ל-150 שנה, לפי דגם הונג-קונג? איש של שלום, לא?
ארווין קליין
ערפאת הצליח להלהיב את הפלשתיאים להאמין שהם בדרך להשמיד אותנו מבפנים - הניסיון להגיע להסכם חדש אתם - מעמיד את ישראל שוב בסכנה גדולה
איתמר לוין
תשלומים בשחור הם דוגמה לזלזול של כולנו בחוק: אז מה אם השרברב או החשמלאי לא משלם מס? תחומים כמו תכנון ובנייה או חניה מהווים גם הם כר פורה להתעלמות מן החוק, ובהם יש לטפל בשלושה מישורים: פלילי, מינהלי וחינוכי
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
אדם הוא פקעת של סתירות   /  יוסף אורן
ידידות רצחנית  /  אדי כהן
שכב על הגדר  /  מיכאל (יגאל) מימון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il