X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ביום השואה הבינלאומי, החל היום, ראוי גם להזכיר את סיפורה המופלא של ליזלוטה שפאר, לשעבר נוצרייה קתולית מברמן שבגרמניה, שהפכה לאישה חרדית, הנושאת את השם היהודי, עליזה שפר, כששניים מבניה הם אברכי-ישיבה
▪  ▪  ▪
כפרה על זוועות המשטר הנאצי [צילום: AP]

עד לפני 30 שנה הייתה ליזלוטה שפאר נוצרייה קתולית, שהתגוררה בעיר-הולדתה ברמן עם הוריה, לודביג ואילזה, לשעבר פעילי המפלגה הנאצית במרוצת מלחמת העולם השנייה.
אלא שבשלהי שנת 1978 חל המהפך הגדול בחייה של ליזלוטה. היה זה כשהגיעה לארץ במסגרת ארגון מתנדבים גרמני שהוקם בגרמניה לאחר המלחמה כדי לכפר על זוועות המשטר הנאצי. מאז היווסדו הציב לו הארגון יעד ברור: פעילות התנדבותית במדינות שנפגעו בעקבות מלחמת העולם השנייה ועבודה עם אנשים שסבלו מאימי המשטר הידוע לשמצה, בסימן של פיוס.
אחת מאלה שנענו בהתלהבות של ממש לקריאת הארגון הייתה ליזלוטה שפאר, סטודנטית להיסטוריה. עם הצטרפותה היא נשלחה ארצה יחד עם עוד עשרות חברים לתקופת התנדבות ממושכת. עד מהרה מצאה עצמה ליזלוטה משרתת במספר בתי-אבות במרכז הארץ, שבהם התגוררו ניצולי-שואה בגיל השיבה, כשהיא מסייעת להם בתפקודם היומיומי.
אותה עת קשרה ליזלוטה קשרים הדוקים עם אירנה בלומברג, ישישה תל אביבית, ניצולת מחנה אושוויץ, ששימשה שפנת-ניסיון אצל רופא המוות, ד"ר מנגלה. זה הזריק לה סמים מסמים שונים, עיקר אותה, ובסופו של דבר גם הצליח להפוך אותה לנכה לצמיתות.
מעשה נועז
סבלה הנורא של אירנה, שנתן בה במשך השנים את אותותיו, נגע עמוק לליבה של ליזלוטה. סיפור הסבל האיום הדיר מעינה שינה, כמו גם ייסורי המצפון שהציקו לה על היותה בת להורים נאצים שבינתיים כבר הלכו לעולמם. בו במקום היא גמרה אומר להיצמד אל אירנה בחיי היומיום שלה ולסייע לה כמיטב יכולתה, כשאת החלטתה מימשה הלכה למעשה.
בה בעת החליטה ליזלוטה לעשות מעשה נועז ולהמיר את דתה מנוצרייה ליהודייה. לצורך כך היא נרשמה לחוג ללימודי היסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת בר-אילן, כשהיא שוקדת על לימודיה יומם וליל. במרוצת לימודיה האינטנסיביים היא הקפידה גם לבקר אצל רב כדי לקבל שיעורי-הדרכה במנהגי היהדות. בתום לימודיה האקדמיים ולאחר שספגה פרק עשיר ביהדות - בשלה אצלה ההחלטה משכבר הימים להתגייר. החלטתה נשאה פרי: זמן קצר לאחר שהצליחה להוכיח את שקדנותה ובקיאותה הרבה בכל מה שקשור בדת משה, היא גוירה והפכה באחת מליזלוטה שפאר לעליזה שפר.
אבל בכך לא הסתיים סיפורה של הגיורת. עליזה שפר החליטה לפנות עורף למולדתה, גרמניה, ולמחוק אותה מזיכרונה. זמן קצר לאחר גיורה היא נישאה, בשעה טובה, לעולה חרדי מאנגליה, שאותו הכירה בארץ, והשניים השתכנו באחד מיישובי יהודה ושומרון. לזוג נולדו במרוצת הזמן ארבעה ילדים - שניים מהם כיום אברכי-ישיבה, ואילו עליזה שפר מתהלכת בגאווה רבה בפאה ושביס, אינה יודעת את נפשה מאושר על בעלה וילדיה, אבל מעל לכל, אין היא מתחרטת לרגע על המעשה הנועז שעשתה.

תאריך:  27/01/2014   |   עודכן:  27/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבת הנאצים ליהודייה חרדית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
סיפור מעניין. ל"ת
דאגנית  |  27/01/14 20:30
2
Fascism
Vishnu  |  28/01/14 08:49
3
אכן כן,יש נוצרים עם נשמה יהודי
קורןנאוה טבריה  |  28/01/14 09:07
4
הגרים נשארים נכרים!!!
דב מרקו  |  11/04/15 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
הדר פרבר
התעודה מטעם אונסק"ו, על מפעל איסוף דפי העד, הוענקה לאבנר שלו לרגל יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קורבנות השואה
הדר פרבר
כשליש מהם נזקקו לסיוע סיעודי מהקרן - למעלה מ-36,000 ניצולי שואה, אשר פנו לקרן לקבלת החזר בגין הוצאות רפואיות
צבי גיל
היותנו מדינה יהודית מחייב אותנו שבעתיים ליישם כאן את לקחי השואה    לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומאניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות
דרור אידר
השואה נוכחת בעוצמה בדיונים רבים - מדיניים, פוליטיים, תרבותיים, אמנותיים והיסטוריים. אי-אפשר להימלט ממנה, בוודאי לא ממרחק של פחות ממאה אחת. אסור לסרס את הנוכחות הזאת - גם במחיר ביטויי תועבה
עופר וולפסון
אוכלוסיית הזכאים בהטבות תגדל פי שלושה לכל יוצאי המחנות והגטאות    יקבלו מענק הטבות שנתי של 4,750 שקל    עלות ההצעה: כ-60 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il