X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החברה הישראלית הינה חברה תחרותית, הישגית, ואיזהו גיבור בה? זה שאינו כובש את יצרו. זוהי חברה של ריק קיומי. היעדר משמעות.
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי. מה הוא רוצה מאיתנו? [צילום: AP]

האם לא חלפה בכם המחשבה ושאלה חשובה: מה רוצה מאתנו אותו קרי? אני חושב על כך רבות. זה מזכיר לי פסוק ידוע: "וְאִם בְּאֵלֶּה לֹא תִוָּסְרוּ לִי, וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי קֶרִי; וְהָלַכְתִּי אַף אָנִי עִמָּכֶם בקֶרִי, וְהִכֵּיתִי אֶתְכֶם גַּם אֲנִי שֶׁבַע עַל חַטֹּאתֵיכֶם" או דומה לו: "וְאִם בְּזֹאת לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וַהֲלַכְתֶּם עִמִּי בְּקֶרִי וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם בַּחֲמַת קֶרִי וְיִסַּרְתִּי אֶתְכֶם אַף אָנִי שֶׁבַע עַל חַטֹּאתֵיכֶם".
וכך נזכרתי גם בדברי הרמב"ם, הרופא הגדול והדגול, הנשר הגדול, בעל היד החזקה: "מצות עשה מן התורה, לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור, שנאמר "על הצר הצורר אתכם - והרעותם, בחצוצרות" (במדבר י ט) - כלומר, כל דבר שיצר לכם, כגון בצורת ודבר וארבה וכיוצא בהן, זעקו עליהן והריעו. ודבר זה, דרך מדרכי התשובה הוא: שבזמן שתבוא צרה ויזעקו לה ויריעו, יידעו הכול שבגלל מעשיהם הרעים הרע להן, ככתוב "עוונותיכם הטו אלה" (ירמיהו ה כה) לכם, וזה הוא שיגרום להם להסיר הצרה מעליהם.
אבל אם לא יזעקו, ולא יריעו, אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו, וצרה זו נקרוא נקרית - הרי זו דרך אכזריות, וגורמת להם להידבק במעשיהם הרעים, ותוסיף הצרה וצרות אחרות: הוא שכתוב בתורה, והלכתם עימי בקרי - והלכתי עימכם, בחמת קרי, כלומר כשאביא עליכם צרה כדי שתשובו - אם תאמרו שהוא קרי, אוסיף עליכם חמת אותו קרי." (רמב"ם, הלכות תעניות פרק א).
כלומר, על-פי מה שליבי לוחש לי, אותו קרי, שמו רומז לאותו קרי המוזכר בפסוקים, והוא הנהפך לנו לחמת קרי. ומדוע? כי אנחנו איננו פועלים בדרך החיים הטובה בה ההשגחה העליונה רוצה שנפעל. ועליי כעת מוטל נטל האיפיון מהי אותה דרך בה אנו הולכים - וזו המובילה אותנו לעבר חמת קרי.
ובכן, כל מה שנותר הוא לפקוח את עינינו: מכת מדינה - נערים עם סכינים. בכל יום נדקר אדם אחד לפחות. בכל שבוע נדקר קטין אחד לפחות. שיעור העוני בישראל - השני בגובהו במדינות ה - OECD (ארגון המדינות המפותחות). כ-20% מהעבירות המבוצעות בישראל מתבצעות על-ידי קטינים. כ-60% מתיקי עבירות מין נגד קטינים נסגרים. עברייני מין מסתובבים בחופשי בזמן שלקטינים נהרסו החיים. מורה לספורט ממודיעין חשוד כי צילם תלמידות בעת שהתלבשו. אחד מכל חמישה ישראלים - עני. למרות שיעור העוני ואי השוויון הגבוה - הם עדיין אינם נתפסים כאיום של ממש. בישראל קיימים פערי ענק בהכנסות. חלקם של שני העשירונים העליונים בהכנסה הלאומית מגיע ל-44.7%, לעומת 6% בלבד של שני העשירונים הנמוכים. שכרם החודשי הממוצע של מנכ"לי החברות הנכללות במדד ת"א 100 בשנת 2012 עמד על 376.6 אלף שקל בחודש - פי 42 מהשכר הממוצע במשק ופי 90 משכר המינימום.
שורה תחתונה: החברה הישראלית הינה חברה תחרותית, הישגית, ואיזהו גיבור בה? זה שאינו כובש את יצרו. זוהי חברה של ריק קיומי. היעדר משמעות. אובדן המשמעות לחיים הוא ריק קיומי. ומזה אנו לומדים מהו המענה: לעשות תשובה. כלומר, להפוך את היוצרות, מחברה הישגית חומרית, לחברה ערכית רוחנית. כולנו נקראים לכך: חרדים וחילונים, דתיים ורוחניים, ספרדים ואשכנזים, גברים ונשים, עניים ועשירים, רווקים מושבעים ומשפחות ברוכות ילדים. להעלות על נס את מופת גיא אלמליח, תלמיד כיתה י"ב בתיכון הצבי בנתיבות, שתרם אלף שעות התנדבות בשנה, למען הציבור. בד-בבד, להפסיק את השתתפותנו בחגיגת הכלום הגדולה, המכונה תוכניות ריאליטי. להתנזר מערוצי תקשורת ומחינוך שאינו חינוך, שהופכים את החברה שלנו לחזירות קפיטליסטית חומרנית תאוותנית חסר מעצורים.
לא זאת בלבד, אלא שאנו נמצאים בסחרור מסוכן. אנו מאבדים משילות בארץ ישראל, במדינת ישראל, ובחינוך והתרבות הישראלית. אנו מחלקים את הארץ לכל המרבה בטרור. אנו מקימים ערים פירטיות למסתננים, לבדואים, לערבים, ולכל מי שפולש אלינו וכובש אותנו בכוח ואלימות מילולית ופיסית. אנו מגרשים יהודים חלוצים המתיישבים בליבה של הארץ ועל ההרים, בארץ התנ"ך ובמקומות שקנינו בדם, יזע, דמעות ומעות. זה לא ברור אם כך? עלינו לחזור ולהיות שלחיות כעם התנ"ך והתלמוד עם שולחן ערוך ומשנה תורה. הגיע הזמן להיות מה שנבראנו להיות: ממלכת כהנים וגוי קדוש עם מלך מבית דוד.

תאריך:  29/01/2014   |   עודכן:  29/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וְהָלַכְתִּי עִמָּכֶם בַּחֲמַת קֶרִי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ההיסטוריה נשכחה,בית-3-??? ל"ת
אבנר אברהם  |  30/01/14 09:52
2
מסוכן לקטרג
גד דרום  |  1/02/14 12:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
אין צורך לייצר דם רע בין השותפות הטבעיות בממשלה לקו הלאומי, שאותו להערכתי מוביל ראש הממשלה, גם אם לא כל פרטיו משמחים את כל שותפיו
אהרון שחר
יום יבוא והאנושות תגלה שהיא נשדדת, הבנה זו תוביל לפתרון כולל ולהצלתה. מתי (אם בכלל) יגיע היום? אין לדעת, אולם בסדרה זו יש את כל הנדרש כדי שהוא יגיע במהרה בימינו
KPMG סומך חייקין
אלו תעשיות צפויות לבלוט במיזוגים ורכישות בשנה הקרובה?
משה ניסנבוים
מדובר על סדרה בת שלושה כרכים אשר מבקשת להנגיש את הדמויות החשובות של עם ישראל במשך מאות ואלפי שנים לציבור הישראלי
מנחם רהט
הצביעות השמאלנית חוגגת: אדם ורטה המסית והמדיח נגד צה"ל והמדינה נהנה מהגנת השמאל, בשם חופש הביטוי, שנשלל בידי השמאל ממורה אחר שלא הסית ולא הדיח לכלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il