X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ראש הממשלה חושב כמוני, עליו להימנע מלבצע את "הפעימה הרביעית" בהסכם לשחרור אסירים הרי ממילא כבר חודשים שאין מו"מ
▪  ▪  ▪
ורטה. מורה שסרח [צילום: מן הטלוויזיה]

ספיר סבח, תלמידת תיכון בכיתה י"ב, בבית ספר בטבעון גילתה אזרחות למופת. היא שמעה כיצד המורה שלה לאזרחות, אדם ורטה, מתנהל בכיתה באופן קלוקל ומתאר את צבא המדינה, אותו צבא שמגן על חיי כולנו, כולל על חיי אותו מורה שסרח, כצבא לא מוסרי עם כל המשמעויות האזרחיות והפוליטיות הנובעות מהגדרה זו. האם אותו מורה מצפה שתלמידיו יתגייסו כעבור זמן קצר לאותו צבא בלתי מוסרי? או שמא מטרת דבריו הייתה שהם אכן יסרבו להתגייס לאותו צבא שהוא מתארו כבלתי מוסרי?
אין ספק שמקומו של מורה כזה אינו בבית-הספר. לא בטבעון ולא בשום מקום בארץ. לכן טוב עשתה ספיר סבח שכתבה לשר החינוך והתריעה בפניו על המורה שסרח.
מעשיה של ספיר יפה כפליים. לא רק על ההתרעה אלא על כך שבניגוד לחבריה וכנראה בניגוד לרובם המוחלט של התלמידים בארץ היא לא נשארה אדישה למעשה, נטלה יוזמה ברוכה ועל כך תבורך.
בעקבות המעשה והשימוע שנערך למורה התעורר ויכוח ציבורי על חופש הבעת הדעה. המורה ורטה יכל יכול ויוכל להביע את דעותיו בחופשיות במסגרות רבות. בעיתון, ברדיו, בטלוויזיה, באינטרנט, ברחוב ובעוד אין סוף מקומות. במקום אחד הוא אינו יכול לדבר בחופשיות. בכיתה. שם הוא כפוף לתוכנית הלימודים של משרד החינוך ואיש לא נתן לו את החופש והאפשרות לסטות ממנה ולהמציא תוכנית לימודים משל עצמו.
דמעות תנין
אז המסתננים שבתו, הפגינו, מחו ואף אחד חוץ מכמה צבועי-נפש לא התרגש. המעסיקים החוקיים והבלתי חוקיים דרשו מהם התחייבות בכתב שלא ישבתו יותר. חלקם של המעסיקים ניסו ואולי גם הצליחו ל"קנוס" אותם. כלומר לא לשלם להם שכר חודש בגלל שביתה של ימים ספורים. אלו כנראה אותם המעסיקים שהזילו דמעות תנין למענם ודרשו להתיר להם להישאר ולעבוד כרצונם. הם הרי מתעשרים על גוום המסכן של מבקשי המקלט והעבודה. לא שכר הוגן, לא שעות עבודה כחוק. מזמן לא היו להם "פראיירים" כאלה.
בינתיים המתקנים שאמורים לקלוט אותם מתמלאים. החודש עזבו את הארץ מרצונם כ-800 שוהים בלתי חוקיים. אם הממשלה תמשיך להקפיד ולכפות שלא יעסיקו אנשים חסרי אישור עבודה אז ייתכן שתוך כמה שנים נצליח ל"לשלח" אנשים אלו למקומות ששם הם רצויים.
אחת המדינות שפתחה את שעריה לרווחה בפני מבקשי מקלט ועבודה, בעיקר מאפריקה והמזרח התיכון, היא נורווגיה שחרתה על דיגלה את סיסמת ה"רב-תרבותיות". בשנים האחרונות המדינה "הוצפה" בפשיעה מכל הסוגים. רק בעיר אוסלו התרחשו כ-50 מעשי אונס בחודש. עתה התפרסם כי הם מגרשים 5000 מבקשי מקלט ועבודה שהורשעו בפלילים. נראה שתהליך דומה צפוי בכל אירופה.
מזה כחודש רוחשת וגועשת הארץ בציפייה לפרסום "תוכנית קרי". היו שמועות על תוכנית קשה לישראל והיו על תוכנית סבירה לישראל. כנראה, כמקובל בארצנו, כל כלי תקשורת (כולל הניו-יורק טיימס) הכניס לתוכנית את השקפת עולמו הפוליטית, מעשית, איש אינו יודע את פרטי התוכנית במדויק. הפולמוס סביב גורלה של בקעת הירדן היה מאין "מבחן" לצדדים. מבחן חכם מאוד. מאחר שישראל אמרה שבכל מקרה חיילים ישראלים יישארו על גדות הירדן ומנגד הפלשתינים הודיעו כי במקרה כזה אין "טעם" בהמשך השיחות הרי שפשרה ישראלית בנקודה זו תאלץ את הפלשתינית לתת ויתור מסוים.
עוזריו של קרי מפיצים ידיעות שונות על פרטים שיכללו בתוכנית. חלקם נעימים לאוזן ישראלית וחלקם צורמים. אותו דבר לגבי הפלשתינים. זהו שלב במו"מ שמטרתו להביא את הצדדים לחשוף את עמדותיהם האמיתיות. בינתיים הצדדים מקשיחים עמדות. חבל שהתינוק הפוליטי הזה, בנט, קופץ ומילל כמו ילד שלא קיבל סוכרייה. רגע ההכרעה הוא השבוע האחרון של חודש אפריל שבו מסתיימת תקופת תשעת החודשים של המו"מ. ההיסטוריה לימדה אותנו שהפלשתינים תמיד מחמיצים את ההזדמנויות שניתנו להם להגיע להסכם. נראה לי כי כך יקרה גם הפעם. אם ראש הממשלה חושב כמוני עליו להימנע מלבצע את "הפעימה הרביעית" בהסכם לשחרור אסירים. הרי ממילא כבר חודשים שאין מו"מ.

תאריך:  02/02/2014   |   עודכן:  03/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל הכבוד לך, ספיר סבח
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
לצערנו הרב אין הרבה ספיר סבח..
נז  |  2/02/14 15:22
 
- מסכים איתך בכל מילה ומילה. ל"ת
רויטמן פסח  |  2/02/14 17:56
2
ספיר=מלכה!! לו יהי ורבים ינהגו
קורןנאוה טבריה  |  2/02/14 17:55
3
המדאיג הוא ששר החינוך שלנו
הדתי כביכול, אבל   |  2/02/14 21:06
4
רשת אורט
יהודית כהן  |  3/02/14 02:40
5
אנא המשך לכתוב גם פה כי
ספוילר  |  3/02/14 07:53
 
- אני באופן קבוע כותב גם פה וגם
רויטמן פסח  |  3/02/14 13:26
6
יישר כח גדול לספיר,אכן התועמלן
פלא יועץ  |  3/02/14 08:42
7
ששום תיאוריה לא תחליף אותו.
זה שיעור חשוב,   |  3/02/14 09:43
 
- רק הערה אחת.
אמת ויציב  |  3/02/14 13:38
 
- בשעורי בית ספר
רויטמן פסח  |  3/02/14 13:42
 
- למורה יש גם זכות לדעתו.
שטויות.  |  3/02/14 15:02
 
- ואני חשבתי שהוא מורה,
מורה הוא מנחה?  |  3/02/14 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שטנגר
הזמרת אחינועם ניני, בכך שצבעה את טקס חלוקת פרסי אקו"ם בצבע פוליטי, הטילה צל פוליטי - ברצונה או שלא ברצונה - על שאר משתתפי טקס זה    הוציאו את הפוליטיקה מהמוזיקה!
אליהו קאופמן
הלחץ הפוליטי על ישראל להכיר במדינה פלשתינית בגבולות 1967 הביא את משלחת חברי הכנסת לאושוויץ
יוסף פנדריך
קיים חשש שבעל דין שרוצה לפסול שופט מסוים מלדון בעניינו, יפנה לעורך-דין שאיתו מצוי השופט ביחסי פסלות, וכך יגרום לפסילת השופט והעברת המשפט להרכב נוח עבורו
משה חסדאי
לכולנו יש מה ללמוד מנשים יהודיות על נאמנות לזהותן, לעוצמתן, לעצמיותן ולעצמאותן    המדינה היהודית תלך בדרכן    הן הולכות בדרכן הרוחנית של נשותיו הנשיות של העם היהודי
ינון הדאיה
בעבר, הליך של פינוי דייר היה הליך ארוך ומייגע. הכנסת התקינה בשנים האחרונות תקנות מיוחדות, אשר יאפשרו פינוי מהמושכר מהר ככל האפשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il