X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שופטים אוהבים עורכי דין ממולחים, ואלה אוהבים לשחק במשחקי כח שאין להם יד ורגל עם האמת, הצדק, המשפט ואפילו לא החוק
▪  ▪  ▪
משרד של שופט בבג"צ [צילום: פלאש 90]

לפחות שני ארועים מרכזיים בחיי הבאתי לפתחו של ביהמ"ש העליון, ובשני המקרים העיפו אותי מהמדרגות כאילו הייתי עלה נידף. מאחר שהמאמר הספציפי הזה מדבר בכלליות, לא אפרט המקרים האישיים – ורק אציין למען הרקורד את שמותיהם: "משפט הדרייפוס שלי – לית דין ולית דיין" ו"המלחמה על הבית – מגרש ביתי".
האם אני הייתי זה שנפגע?
ממש לא. זה אתם שנפגעתם... כל אחד מכם שיש לו ת.ז כחולה. כאנקדוטה, אספר בקצרה שבשבוע החולף עת הייתי שעיר לעזאזל בביהמ"ש העליון שסרב לדון ע"פ חוקי מדינת ישראל, עמד לידי טוען נוסף בתיק משלו – וגם הוא איננו מיוצג. האיש הועף מהמדרגות ואפילו אויים שאם ימשיך לטעון בענייני צדק – יוטל עליו קנס נוסף לזה שכבר הוטל עליו במחוזי. האיש בייאושו ניסה להמשיך ולטעון – עד שהבין כי מוטב שיברח מהמוסד (תרתי משמע) המשפטי העליון הזה בלי לקבל סעד, ורק שלא ייהרס כלכלית כפי שאף טען בדבריו.
למה זה קורה?
כי שופטי ביהמ"ש העליון האמורים להיות כיפת הברזל של אזרחי מדינת ישראל בנסיונם לקבל חזרה את זכויותיהם שנפגעו באנדרלמוסיה המושחתת של כמעט כל מה שזז במדינה הזו – לא מבצעים תפקידם. על כך כבר כתבתי רבות, וגולת הכותרת היא כמובן "המדיניות המשפטית" שהם מובילים.
אם כך, למי נלך?
מי שמכיר את הקונסטיטוציה בישראל (ובעולם בכלל) יודע שמשם ניתן ללכת רק לעזאזל. אין אף אחד שמבקר את שופטי ביהמ"ש העליון, ובהתאם ברור שגם לא ניתן לערער על החלטותיהם או בעיקר להכריח אותם לשפוט בהתאם לחוק המחייבם לעשות עבודתם נאמנה.
הבעיה המרכזית היא שהם מעולם לא עבדו.
קראו את הרזומה של שופטי ישראל בכלל ושל אלה היושבים בכסא הרם של ביהמ"ש העליון, ותראו שהם: למדו... ולמדו... ולמדו... קיבלו תואר ראשון... הוסמכו לעריכת דין... חלקם המשיך לתואר שני ושלישי... אח"כ הוסמכו לשופטים... אבל דבר אחד "קטן" לא חוו: עבודה. אם כך לא יקשה אפילו על ילד לא מחונן להבין שהשופטים בישראל פשוט לא מבינים דבר ממה שקורה מעבר לכתלים העבים בו הם שוהים, בד"כ עם מיזוג מרכזי והגנה ביטחונית מלאה.
מורמים מעם, ואינם נושקים לו
שופטי ישראל הרואים מולם אזרח שידיו מיובלות, עורו שרוף מהשמש, ובגדיו דהויים מרוב מכונות כביסה – מקבלים חררה מעצם התופעה "הפרימיטיבית" העומדת מולם, ובאופן אוטומטי הם נמנעים מלדון בעניינו במקרה הטוב, ובמקרה הרע יותר הם דוחים את תביעתו.
משחקי ביהמ"ש בחיינו
שופטים אוהבים עורכי דין ממולחים, ואלה אוהבים לשחק במשחקי כח שאין להם יד ורגל עם האמת, הצדק, המשפט ואפילו לא החוק. עורכי הדין מתפתלים באולם ביהמ"ש בוירטואוזיות תקנונית ואפילו מעבר לה, ובכך משאירים לשופטים להחליק ("להחליט") החלטות בדרך הקלה ביותר – גם אם רחוקות הן שנות אור ממה שמצפה מהם אלת הצדק, החוק והמשפט התקין.

תאריך:  09/02/2014   |   עודכן:  09/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופטי ביהמ"ש העליון פוגעים בבטחון המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הבטחון הלאומי הישראלי
אליהו מץ מיץ  |  11/02/14 23:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
על-פי התקנות "המשיבים בעתירה יהיו הרשות שנגד החלטתה מכוונת העתירה, כל רשות אחרת הנוגעת בדבר, וכן כל מי שעלול להיפגע מקבלת העתירה". מהם הכלים שימנעו פגיעה בעקבות החלטת בית המשפט?
נסים גבאי
נתניהו הוא הנהג באוטובוס הדוהר במורד ההר התלול היישר לעבר התהום – בעוד כולנו (הנוסעים באוטובוס) מכסים בידינו את העיניים כדי לא לראות
אורי שרגיל
האם פרס מתכוון לחסל את מדינת ישראל או שהוא רק שואף לחסל את המדינה היהודית? גם אני בעד שיבת הפליטים הערביים לארצם ומולדתם
אורי סויסה
האופן שבו יתנהג ורטה לא בשל דעותיו האישיות כאדם פרטי אלא מעצם היותו איש חינוך שתלמידיו עשויים להיות מושפעים צריך להפוך את המקרה הזה לאבן דרך
גד גזית
לציבור החילוני אין תקוות מנבחריו, והוא חוזה בלאות ובבוז, בתרגילים שמטרתם לייצר מראית של פתרון לבעיית "אי השויון בנטל", מצג שוא שכל מה שיצא ממנו: דחיית ההכרעה לעוד כמה שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il