X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המושג "תוכן שיווקי" הפך בשנים האחרונות בעיקר בערוצי הטלוויזיה המסחרית, לשם נרדף למסחטת כסף מהלקוחות
▪  ▪  ▪
פרסומת מסומנת כפרסומת

אם תשאלו פרסומאי או יחצן מה זה "תוכן שיווקי", סביר להניח שתיתקלו בתשובה מגומגמת ובשפת גוף מביכה מצד המשיב.
אכן, יש סיבה לכך. המושג "תוכן שיווקי" הפך בשנים האחרונות בעיקר בערוצי הטלוויזיה המסחרית, לשם נירדף למסחטת כסף מהלקוחות, שחלקם תמימים באמת, וחלקם מנסים להיתמם ולנצל את "הפירצה" הזו, שהרגולטור, עדיין לא השכיל לסתום או לא מעוניין במיוחד.
אין ספק שלכאורה "כולם מרוויחים" ערוצי הטלוויזיה, המתווכים, הלקוחות המפרסמים הפרסומאים ואולי גם היחצנים שעשו הסבה מהירה ל"תוכן השיווקי", ומנסים למכור ללקוח שזה בעצם יחסי ציבור...
התוכן השיווקי, הפך להיות לפחות בחלק לא מבוטל "מהאייטמים" במיוחד בשעות ה"אוף טיים", אבל גם בשעות השיא, למכרה זהב לשרלטנים, "ממציאי שיטות טיפול", בעלי מקצועות חופשיים, מעורכי דין, רופאים ועד קוראים בקפה, בכף הרגל ומיסטיקנים בגרוש "בעלי יכולת מדהימה", כאשר המנחה מתמוגגת...
מי מפסיד מהתוכן השיווקי במתכונתו הפרומה לכל דיכפין ויתן כמה אלפי שקלים? הציבור כמובן.
אותו ציבור שאיך שהוא כבר מתחיל להפנים שפרסומת אמורה למכור מוצר או שירות, והאמת וכל האמת לא מחייבת במיוחד, בפרסום. חלק מהציבור מפעיל שיקול דעת ומבין שמנסים "לדחוף" לנו מוצר בגלל שהוא ריווחי למפרסם ומשפר בעיקר את תזרים ההכנסות שלו... בפרסום אנחנו לפחות מודעים למניפולציה.
כאשר מוכנס "תוכן שיווקי" במסווה של אייטם עיתונאי, מדובר בתופעה חמורה של הטעיה לכאורה. לצופה אין שום ידע בדרך כלל, או אזהרה/ סימון כלשהו (להבדיל משידורי פרסומת הברורים ומסומנים), והוא לעיתים קרובות נוטה לתפוס כאמת את מה שהוא רואה ואת הדברים של מי שנחזה להיות איש מקצוע אוביקטיבי, שהוזמן לאולפן ולתוכנית לאחר תחקיר עיתונאי "מעמיק ואוביקטיבי" או כי מקסימום מדובר בעבודת יחסי ציבור לגיטימית, בעוד שלמעשה מדובר באדם שקנה זמן מסך בכסף מלא ולמעשה "כל אחד יכול"!
הרגולטור היה חייב להתעורר כבר מזמן ולעצור את התופעה המכוערת והמגונה הזו הקרוייה בשפת מכבסות "תוכן שיווקי", כשבפועל מדובר בפרסום לכל דבר ועניין בתשלום, כשרק הציבור לא מודע למניפולציה.
הפתרון הטכני לבעיה שמעורר התוכן השיווקי, פשוט לכאורה, סימון מוסכם וברור בזמן שידור אייטם שניקנה בכסף, כתוכן שיווקי בדיוק כפי שמקובל מאז ומעולם בשידורי פרסומת.
השאלה היא למי יש אינטרס מלבד אולי לרגולטור, לשים גבול למניפולציה ולהפסיק להטעות את הציבור.

תאריך:  09/02/2014   |   עודכן:  09/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תוכן שיווקי": הבלוף של עולם הפרסום והיח"צ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד מאמר ראוי ביותר.
תודה  |  11/02/14 08:53
2
השמגולטור ישן
אהרון שחר  |  11/02/14 18:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
לעומת היחס החד-משמעי להשתמטות החרדית, בשיח הציבורי בישראל יש גישה סלחנית, כמעט אי-הבחנה והעלמת עין, לגבי השתמטות של אחרים, כאלה שאינם חרדים אלא מחרידים, כאלה שבוחרים מטעמי מצפון וצביעות לדרוש ולקבל מהמדינה ומהחברה, אבל לפעול נגדה
רפי לאופרט
ליברמן והפוליטיקה הזיקיתית    יהיו שיראו בכך צביעות פוליטית, מניפולציה מיותרת ומשחק הבלים שקוף של ליברמן, המנסה לבצע לעצמו מתיחת פנים כנראה בעיני האמריקנים והאירופים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל, גם מהמותן, בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם: נזק, מופרז, פורץ-דרך, נחפז וקרנפים    שבוע טוב
אברהם פכטר
יש תיקון לחוק בנושא המעניק שיקול דעת, מתי לאזוק ומתי לוותר. יש פקודות - יש הנחיות, אך הן לא ירדו לדרגים המבצעים
יהודה דרורי
חוק השירות הלאומי (והגיוס לצה"ל) מחייב כל צעיר (וצעירה) בישראל להתייצב בהגיעם לגיל 18 - וזה מה שעל החרדים היה לעשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il