X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רכיבה על אופניים טומנת בחובה גם סיכונים רבים ובכביש רוכב האופניים נותר חשוף ונתון לחסדי נהגי המכוניות
▪  ▪  ▪
אופניים. סכנה בכביש [צילום: איתמר לוין]

בשנים האחרונות מגלים הישראלים את היתרונות ברכיבה על אופניים. עוקפים את הפקקים, משפרים את הכושר הגופני, חיסכון כספי של דלק ועוזרים לשמור על איכות הסביבה.
עם זאת, רכיבה על אופניים טומנת בחובה גם סיכונים רבים ובכביש רוכב האופניים נותר חשוף ונתון לחסדי נהגי המכוניות.
להלן אסקור תאונות בהם מעורבים רוכבי אופניים ונגדיר האם התאונה יכולה להיכנס להגדרה של תאונת דרכים. כניסה להגדרה זו היא חשובה ביותר, שכן כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים, לא משנה אם הוא אשם או אינו אשם בתאונה - בכל מקרה הוא יהא זכאי לפיצוי
והכל בהתאם למידת נזקיו הגופניים.
1. פגיעת רכב ברוכב אופניים - כאשר רוכב אופניים נפגע על-ידי רכב, על-פי ההגדרה הוא נפגע בתאונת דרכים. רוכב האופניים נחשב כהולך רגל והוא יהא זכאי לתבוע את ביטוח החובה של הרכב הפוגע. אם מספר רכבים פגעו ברוכב האופניים, הוא יהא זכאי לתבוע את כל הרכבים הפוגעים (ביטוח החובה שלהם) והם יהיו חבים כלפי רוכב האופניים ביחד ולחוד.
2. פגיעת אופניים בהולך רגל - כאשר רוכב אופניים פוגע בהולך רגל תאונה זו לא תיחשב תאונת דרכים. רוכב האופניים נחשב על-פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים כהולך רגל ומשכך, ניתן לדמות זאת כאילו הולך רגל פוגע בהולך רגל אחר וברור כי אין מדובר בתאונת דרכים.
3. נפילה מאופניים כתוצאה מבהלה מרכב - כאשר רוכב אופניים נפגע כתוצאה מבהלה מרכב, כגון נפילה עקב צפירה של רכב, נפילה עקב סטייה של רכב לשוליים וכדומה, פגיעה זו תיחשב תאונת דרכים. תאונות אלו יכולות לקרות באין ספור סיטואציות ורוכב האופניים יתבע את ביטוח החובה של הרכב שגרם לתאונה.
4. תאונת פגע וברח ברוכב אופניים - כאשר רוכב אופניים נפגע על-ידי רכב בתאונת פגע וברח, רוכב האופניים יכול לתבוע את חברת "קרנית". קרנית היא תאגיד שהוקם על-ידי המדינה ונועד לפצות נפגעי תאונות דרכים, כאשר אין חברת ביטוח שניתן לפנות אליה (תאונות פגע וברח, תאונות כאשר הנהג נוסע ללא ביטוח וכדומה).
5. פגיעת רוכב אופניים ברכב חונה - כאשר רוכב אופניים פוגע ברכב חונה, צריך לבחון האם הרכב החונה יצר סיכון תחבורתי בחנייתו או שחנה במקום אסור. במידה והרכב חנה במקום מותר וללא סיכון תחבורתי, תהא הנטייה שלא להכיר באירוע כתאונת דרכים. במידה והרכב חנה במקום אסור או שיצר סיכון תחבורתי בעמידתו, תהא הנטייה להכיר באירוע כתאונת דרכים.
6. פגיעת רוכב האופניים כתוצאה ממפגע בכביש - כאשר רוכב אופניים נפגע כתוצאה ממפגע בכביש, אין הדבר מהווה תאונת דרכים (אלא אם כן גם רכב מעורב בעניין). רוכב האופניים יוכל לתבוע את העירייה, מע"צ או צד שלישי אחר - הכל לפי נסיבות העניין.
פגיעות של רוכבי אופניים בדרך כלל אינן פשוטות ומומלץ ביותר להיעזר בעורכי דין המתמחים בתחום, וזאת בכדי שלא תפסידו את זכויותיכם.

תאריך:  11/02/2014   |   עודכן:  11/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתי תאונת אופניים תיחשב תאונת דרכים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב גבריאל
בפירמות נחשבות במשק או בכל ארגון, בין אם מדובר בעסק משפחתי מרוויח, עמותה או משרד ממשלתי, מחלקת השכר היא אחת המחלקות החשובות ביותר
גיא חזן
מלבד מעקב אחר אנליזות של בתי ההשקעות המפרסמים באופן שוטף סקירות, אנליזות ודירוגי השקעה לחברות שונות ניתן לעקוב אחר חברות השקעה פרטיות הנקראות פרייבט אקוויטי
ציפורה בראבי
ועדת שקד נכנסת לשלב ההצבעות על סעיפי החוק לשוויון בנטל. נפתלי בנט כבר מרגיש את משק כנפי ההיסטוריה. האם תזכיר ההיסטוריה אותו ואת איילת שקד לטובה?
אפרים הלפרין
שם פרשת השבוע מתבסס בד"כ על המלים הראשונות שלה. לאור התרבות הפרשיות והפרישות מן המשטרה יש לקחת את הפרישה הרוטינית, ולהעניק לה שם, וללא ספק שפרישת השבוע היא פרישת וישתלח
חיים שטנגר
כדי לקיים מצוות האמונה היהודית אין צורך ברבנות ראשית. אין צורך גם במועצות דתיות כדי לקיים באופן שוטף הפולחן היהודי בהתאם לעקרונות השולחן ערוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il