X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש עכשיו הזדמנות של פתיחות ומחשבה מחוץ לקופסא ולכן הגיע הזמן לבטל גם את מוסד הנשיאות שבשנים האחרונות השביע אותנו מרורים ולא תרם מאומה לאחדות השורות בחברה הישראלית
▪  ▪  ▪
תפקיד הנשיא - לשמש סמל לאחדות [צילום: AP]

אנו עומדים בפני סיום הקדנציה של הנשיא הנוכחי ומן הראוי שנשאל עצמנו האם אנו אכן זקוקים למוסד הנשיאות, מה הוא תורם לנו והאם עלותו אינה גורעת מהפשרות לתת מזור בנושאים אחרים.
מוסד הנשיאות במדינת ישראל המתחדשת הוקם (כך אומרים) על-מנת שויצמן לא יתחרה בבן-גוריון ברצותו להתמנות לראש הממשלה. מאז זרמו מים רבים בירדן, המוסד לבש צורה ופשט צורה כל אימת שנבחר נשיא חדש.
חוק יסוד נשיא המדינה מטיל על התפקיד משימות קטנות ביותר מבחינת ערכן המעשי ומאידך מותיר בידיו מרווח גדול ביותר ברצותו לעשות מעשים הן בארץ והן בחו"ל.
החוק נותן לנשיא חסינות כמעט בלתי מוגבל מבחינת האפשרות להעמדתו לדין ומחסן אותו מפני מעשים פליליים. הנשיא נבחר לקדנציה אחת בת שבע שנים, אולם לאחרונה יש דיבורים על הארכת כהונתו של הנשיא הנוכחי.
אין הלימה בין מטלות בית הנשיא לבין כמות כוח האדם בכלל (כמה מאות) והמשרות הבכירות בפרט.
להלן חלק מהמשרות הבכירות:
  • מנכ"ל;
  • משנה למנכ"ל;
  • מזכיר צבאי;
  • עוזרת למנכ"ל;
  • מנהלת לשכה;
  • יועצת תקשורת;
  • יועצת משפטית;
  • יועץ מדיני לנשיא;
  • סמנכלית בכירה לנשיא.
והרשימה ארוכה.
נשאלת השאלה לצורך מה צריך הנשיא מזכיר צבאי ועוד בדרגה בכירה? האם הנשיא מחליט על יציאה למלחמה או שמא על גיוס מילואים? האם הוא בקבינט הביטחוני? היכן בהגדרת התפקידים נמצא ולו בדל של רמז על שייכות של נושא צבאי לנשיא?
אין תימה לכן כי תקציבו של הנשיא הנוכחי המריא מ-21 מיליון שקלים ב-2007 ל-62 מיליון שקלים ב-2013. לפני מספר שנים לא רב, כאשר ברק נבחר לראשות מפלגת העבודה ופרס הפסיד, הציע מי שהציע לבחור בפרס לנשיא המפלגה. כלומר תפקיד ריק מתוכן, אבל עם תואר.
באחת ממערכות הבחירות לכנסת בחר פרס לטוס ולהיפגש עם חסן מלך מרוקו, מתוך הנחה שזה יוסיף לו קולות מצביעים ואז העיר לו עזר ויצמן ז"ל "שמעון המרוקאים שלך נמצאים בארץ".
ואכן תקציב הנסיעות לחו"ל צמח וגדל בשיעור גבוה וזאת על-אף שבחוק יסוד הנשיא עליו לקבל אישור לכל נסיעה לחול מהממשלה. אבל מי כמו נשיאנו צריך אישור.
תפקיד הנשיא בראש וראשונה לשמש סמל לאחדות ולנסות ולגשר על-פני פערים בעמדות, גישות, מחשבות שונות, שילוב עדות שונות בחברה ועוד. אלא שזה לא סקסי מספיק ולכן הנשיא מתבטא בנושאים פוליטיים חדשים לבקרים וזה רק מקצין את הפערים בחברה.
תפקידיו של הנשיא, הן במישור של האמנת שגרירים והן בנושא חנינת וקציבת עונשי אסירים, יכול שתעשה על-ידי משרדי הממשלה השונים. הנשיא אינו חונן אסיר כלשהו ללא שמשרד המשפטים המליץ לו על כך.
לאחרונה התבשרנו על שינוי מהותי בנושא הממסד הדתי. לא עוד שני רבנים ראשיים בו-זמנית - ספרדי ואשכנזי, אלא רב אחד ואותו דבר אמור גם במועצות המקומיות והערים.
יש עכשיו הזדמנות של פתיחות ומחשבה מחוץ לקופסא ולכן הגיע הזמן לבטל גם את מוסד הנשיאות שבשנים האחרונות השביע אותנו מרורים ולא תרם מאומה לאחדות השורות בחברה הישראלית.
אולם ייתכן שאת הרפורמה הזו יהיה קשה לבלוע, כי יש כמה פוליטיקאים בערוב ימיהם (לבטח הפוליטיים) החפצים במשרה זו, הן מבחינת השכר והתנאים הנלווים והן מבחינת הרזומה שלהם שיוכלו להתהדר במשרה זאת. ולכן, על-מנת ללכת בהדרגה, תוכרז המשרה כמשרה בהתנדבות. הנבחר יקבל החזר הוצאות בלבד, יגור בביתו, אולם יועמד לו משרד צנוע עם מזכיר ותו לא ויהיה סמל לצניעות. לזה לא צריך לבחור בפוליטיקאי, אלא אזרח בעל שם שירצה להקרין על המדינה את יוקרתו האישית. יש שגרירים לשם כבוד קונסולים לשם כבוד ויהיה גם נשיא לשם כבוד.
אני קורא לכל הפוליטיקאים מכל המחנות - בואו נשלב ידיים ונבטל את מוסד הנשיאות ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  16/02/2014   |   עודכן:  16/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבטל את מוסד נשיא המדינה לאלתר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
המועמדות שלי לנשיאות
זוהר77  |  16/02/14 12:53
2
בעד צדק חברתי -לפחות מזכירה
זקן  |  16/02/14 15:20
3
כיוון המאמר נכון. מוסד
הנשיאות גורף ממון  |  17/02/14 13:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
בהסכם שברק אובמה מנסה לכפות, ועמו ג'ון קרי וקומץ משתפי הפעולה בחברה הישראלית בכנסת ובממשלת ישראל, נקשר קשר רשעים שאין לו כל סיכוי כנגד רצונו של בורא עולם
ראובן לייב
האצילות מחייבת שלכהונת נשיא המדינה תיבחר דמות שאינה פוליטית    פרופ' דן שכטמן והשופטת העליונה בדימוס, דליה דורנר, חפים מכל קונוטציה כזאת
דרור עמית
מערכת ספרינקלרים מציעה את הרמה הגבוהה ביותר של הגנה מאחר שהספרינקלרים שולטים במקור השריפה בחדר מיידית, עוזרים במניעת התפשטות האש, ולפעמים מכבים אותה לפני ששרותי הכבאות מגיעים
רפי לאופרט
השמאל הישראלי ושלוחותיו מנסים להפחיד את הציבור וודאי שאינם עוסקים בחברה אלא בזו הפלשתינית
יוסף קנדלקר
הסוף היה ידוע בצורת הנפילה הכלכלית הגדולה בשנת 2008 ובעובדה הפחות משמחת שעם תום שנת 2008 נעלמו לי 65% מהכסף המועט שהפקדתי    הלכו לעבוד ולא חזרו    הדקות הארוכות שביליתי מול מסכי המחשב במטרה לגלות לאן הלך הכסף, לא גילו לי לאן הוא הלך, רק שברור היה לי שכנראה הוא לא יחזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il