X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראוי שלפיד-בנט-שקד-שלח יתחילו ללמוד מהי ציונות ומה משמעות המילה שוויון. עד אז מוטב לציבור להתפקח מן הפארסה הפוליטית הזו
▪  ▪  ▪
הצמד לפיד בנט [צילום: פלאש 90]

עוד ידובר ועוד יסופר בתולדות הפוליטיקה הישראלית איזו נבלה נפלה בקרבנו, ולא בפעם הראשונה. קצו כל הקצין, הגבולות של הציניות נעלמו, הבושה מזמן איבדה את משכנה בקרב הפוליטיקאים.
תוהו בישראל והם יורקים לנו בפרצוף. והאמת היא שמגיע לנו כי נשבנו בשקרים, השתכרנו מהבטחות, התעוורנו מראות מעשיהם המבישים של נבחרינו. אם יש תמונה אחת המסוגלת להכיל את הקונפליקט הזה, הדיסוננס והקקופוניה הישראלית, הרי היא אותה מסיבת עיתונאים בה הופיע שר האוצר יחד עם יו"ר סייעת יש עתיד בכנסת, עפר שלח, והשר והחצוצרן ואיש הצללים, יעקב פרי, וללא ניד עפעף הם מכרו לעם את השוויון בנטל. הציונות חזרה, גרגר שר האוצר. אוי לציונות הזאת. אוי לשוויון הזה. אוי לנו עם פוליטיקאים מסוגם של לפיד וחבר מרעיו.
יסלחו לי הקוראים על נימת השחצנות העלולה, חלילה, להשתמע מן הקביעה הבאה, אך באמת שאין זו כוונתי, בהן צדק: ברואי או שומעי את יו"ר ועדת השוויון בנטל, התבטאויותיה הפומביות או אמירותיה, איני יכול שלא לכבות את מקלט הטלוויזיה או הרדיו.
ידענו ימי שפל וגאות בפוליטיקה הישראלית, ידענו רטוריקנים שמעולם לא אמרו כלום, וידענו עילגים שאמרו ועשו הרבה. ימים אפלים כאלה לא ידענו. וכאשר פטרונה הפוליטי, השר בנט, מגיח משום מקום באמירות מתלהמות, זחוחות, מלאות פתוס ילדותי, אני נכנס לבונקר.
אודה ולא אבוש: הצמד לפיד-בנט מעורר בי חלחלה, גועל בלתי מוסבר. השבוע הצטרפה לחבורת המבחילים אותי גם יו"ר ועדת הכנסת לשוויון בנטל. זו רביעייה פרלמנטרית כה רדודה עד כדי אימה, ולו רק משום השקר הגס שלהם שמא הביאו לתחיית הציונות באמצעות הצעת החוק החדשה לשוויון בנטל. אם אתם אינכם מאמינים לי, הנה דברי השר אורי אריאל: ""אני אומר לידידינו החרדים, לא יגויס אף תלמיד מישיבה שיושב בתלמודו. אין מצב", אמר השר אריאל בכנס. "אני אומר לכם שבצד המעשי לא יקחו שום תלמיד מהישיבה, מי שלא לומד שילך ויתגייס לשירות לאומי-אזרחי או לצה"ל, אבל מי שלומד ימשיך ללמוד - זו אחריותנו". אחלה תמיכה!
עד כאן הגילוי הנאות המתבקש. ועתה להצעת החוק שהחזירה את הציונות על-כנה, רחמנא לצלן.
לא כל בני ה-18 בקרב החרדים יגויסו. זהו שקר שאין כדוגמתו. אף חרדי לא חויב להתגייס בגיל 18. בניכם ובנותיכם כן מחויבים. הם לא. אין לי טענה כלפיהם. הטענה שלי היא למה הבלפנים החילוניים משקרים? האם זה שוויון? האם זאת הייתה הבטחת משתמשי ג'ל השיער או של "אחינו" האבודים ממפלגת הציונים האולטימטיבית? לא ולא.
בגיל 26 בלבד, ראשי הישיבות יצטרכו להפריד עבור גיוס 5,200 "קורבנות" מתוך סך של עשרות אלפים. סחר מכר ילווה את הגיוס, אם בכלל, ואילו הרוב המוחלט יישב בדד לבטח תחת חסות חוק השוויון בנטל, למרות שלא יהיה שוויון.
מרמה והשקר באים לידי ביטוי גם בנושא הסנקציות הפליליות, כביכול. אם בשנת 2017 לא יתגייסו 5,200 חרדים, יופעלו סנקציות פליליות לגבי כול החרדים שלא שרתו. אין כזה חוק בעולם אלא סנקציה של ימי הביניים האפלים. מה דינו של בחור ישיבה שקיבל, על-פי החוק המוצע, פטור מלשרת מטעם רבו ואילו הפראייר החרדי שאמור לשרת מסרב? מטילים על הפטור עונש? לא יקרה כדבר הזה.
זהו סעיף אנטי קונסטיטוציוני בעליל. ומה תהיה התוצאה: לא אלה ולא אלה יגויסו. לפיד-בנט-שקד-פרי-שלח יודעים זאת היטב אך מחרישים. החרדים מרוצים עד מאוד מהצעת החוק. דברו עמם ללא מיקרופונים ותיווכחו עד כמה הם שלווים ומרוצים. האמת היא שיש להם על מה.
הציונות חזרה גם לגבי שירות בני ישובות ההסדר. חודש נוסף הם ישרתו ובסך הכול 17 חודשים. החילוניים ישרתו 32 חודשים. זה שוויון. זו ציונות. זהו שוויון בנטל. גם בנות המגזר הדתי-לאומי לא יחויבו לשרת שירות צבאי ולא שירות לאומי. הן תחלטנה אם רוצות או לאו. בנותיכם, אזרחי ישראל הלא דתיים-חרדים, תשרתנה עוד 4 חודשים נוספים. זה שוויון. זו ציונות.
ראוי שלפיד-בנט-שקד-שלח יתחילו ללמוד מהי ציונות ומה משמעות המילה שוויון. יש סבירות שאם יעשו כן, אולי יגיעו לתובנות. עד אז מוטב לציבור להתפקח מן הפארסה הפוליטית הזו. ומוטב שעה קודם.
עד 2017 לא יהיה שום שוויון. מה שכן יהיה הוא שהשלטון בישראל יוחלף, לפיד ובנט, ככל נראה ייעלמו בתהום הנשייה של ההיסטוריה הפוליטית, תקום ממשלה חדשה והחוק הנוכחי יוחלף בחוק אחר. זאת הציונות בהתגלמותה.

הכותב הוא הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  27/02/2014   |   עודכן:  27/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלגלגים לכם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה נוקבת
קורא  |  1/03/14 02:48
 
- חבל רק שאינו מפעיל את חכמתו
איריס כהן  |  2/03/14 08:19
2
אכן התחושה שאין שלטון בישראל
איריס כהן  |  2/03/14 08:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
עידן יוסף
ח"כ דב ליפמן תוקף את חברי הכנסת החרדיים ומאשים אותם בהסתה ובחוסר אחריות לציבור החרדי    תוכנית יש עתיד: פעולות הסברה מעל ראשי הפוליטיקאים החרדיים
מנחם רהט
שום שינוי לא יחול בסוגיית הגיוס, אבל שני הצדדים, הציבור החרדי ויאיר לפיד, מעדיפים להמשיך בנשף המסכות השקרי
יהודה דרורי
יש לאמץ את הסיסמה הקובעת כי: "אין זכויות בלי חובות לאזרח" ולכן יהיה על המדינה לתקן את סעיף העונשים בחוק שירות לאומי ולהכריז כי מי שאינו מתייצב מאבד חלק משלל זכויותיו כאזרח
עידן יוסף
מסתמן: מי שלומד שנתיים במוסד חרדי בגילאים 14-18 יחשב כחרדי    ח"כ שלח: הצבא מת מפחד מהאפשרות שידרשו ממנו לגייס את כל החרדים
עידן יוסף
שלוש המועצות ההנהגות הרוחניות התכנסו באופן נדיר    נמנעו מלקרוא לפי שעה לבני הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il