X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לרובע הצרפתי של ניו-אורלינס יש פן עתיק ומשומר, בן 300 שנים, לצדו פן מודרני של מועדוני ג'ז תוססים, ושייט מקסים על גדות המיסיסיפי. ולהבדיל מחג הפורים שלנו - יש קרנבל מרדי גרא מרתק
▪  ▪  ▪
מרדי גרא בניו אורלינס [צילום: AP]

בעוד שאצלנו יחגגו בתחילת השבוע הבא את חג הפורים - יחגגו, במקביל, בניו-אורלינס, שבדרום ארה"ב, את קרנבל התחפושות "מרדי גרא" השנתי. אלא שלהבדיל מחג התחפושות היהודי הקצר - יתפרס הקרנבל הנוצרי על פני חודש ימים וצפוי לרתק אליו המוני תיירים.
אירועי הקרנבל יכללו תהלוכות ברחבי העיר, כשג'יימס גנדולפיני, הלא הוא טוני סופרנו, יהיה בהן הדמות הססגונית המרכזית.
מארגני האירוע מקווים, מן הסתם, בסתר-ליבם, שדמותו מטילת האימה של סופרנו אכן תמלא את יעדה ותטיל חיתתה על המוני הצופים בה. מלבד התהלוכות, יכללו אירועי הקרנבל גם איסוף-חרוזים מסורתי, ונשים שיחשפו את שדיהן בפומבי, כקומץ מאוסף עצום של מנהגים מקומיים רבי-שנים...
כך או אחרת, ניו-אורלינס היא מזיגה של ישן וחדש. זו באה לידי ביטוי ברובע הצרפתי שלה בשתי פניו הססגוניות: מחד - בפן העתיק והמשומר, בן 300 השנים; ומאידך - במלה האחרונה של הארכיטקטורה המודרנית, בג'ז התוסס והסוער, אבל גם בשייט הרוגע על נהר המיסיסיפי.
ואכן, הרובע הצרפתי העתיק הוא מוקד המשיכה המרכזי של העיר הציורית כל כך, הידוע גם בכינויו "המונמרטר של אמריקה". ברובע הזה החלה בשנת 1718 ההתיישבות הצרפתית. הרובע המשומר מוקף רחובות צרים, בתים ישנים, בני שתיים ושלוש קומות, עם מרפסות תלויות, הנושאות מעקות וסורגי-ברזל עם פיתוחים, מעשה ידי אמן.
הצצנו ונפגענו
כמו המונמרטר של פריז, גם הרובע הצרפתי של ניו-אורלינס הוא פינה בוהמיינית מאוד. רחובו הראשי של הרובע - בורבון סטריט - הוא מדרחוב, שאלפי תיירים פוקדים אותו מדי ערב. האטרקציה המרכזית בו הם מועדוני הג'ז המפורסמים, שאין להם מתחרה בשום מקום אחר בעולם. הם ממוקמים לכל אורכו של הרחוב וגם ברחובות הסמוכים. מדי ערב מופיעות בהם להקות מובחרות, ואנחנו, שאיננו נמנים דווקא עם חובבי הג'ז, הצצנו ונפגענו.
ברובע הזה עדיין שולט המטבח הצרפתי, לצד מטבח קריאולי מקומי עשיר. יש בו גם בתי-קפה ומועדוני-לילה, נוסח פריז, עם מופעי חשפנות וציירי-רחוב. סמוך לכיכר המרכזית של הרובע מצוי השוק הצרפתי הישן, בן למעלה מ-200 שנה. יש בו דוכנים, חנויות ומסעדות למכביר. כאן אפשר גם לטעום את ה"בינייה" - מין סופגניה מרובעת, שהיא מעדן בלעדי למטבח הניו-אורלינסי.
ביקור בניו-אורלינס לא יהיה מושלם בלא לשוט על המיסיסיפי. שלוש ספינות-נהר גדולות ומסורתיות, שכל אחת מהן מאכלסת כ-1,000 איש, מקיימות, פעמים אחדות ביום, הפלגות במסלולים שונים לאורך הנהר. בהפלגות אלה ניתן להשקיף מן המיסיסיפי על נופיה המרהיבים של העיר. תעריפי השייט על המיסיסיפי מסתכמים ב-12 דולר למבוגר וב-6 דולר לילד עד גיל 12. ההפלגה, בת השעתיים, כוללת ביקור בחוות המטעים ובאחוזה שלצידי הנהר.
כדי לנוע ברחובות העיר אין צורך לשכור מכונית, וגם הנסיעה במונית מיותרת. רוב אתרי התיירות סמוכים זה לזה ומרוכזים סביב הרובע הצרפתי. התחבורה הציבורית (אוטובוסים וחשמליות) נוחה ויעילה וזורמת בכל שעות היום והערב. התחנה המרכזית היא בקצהו העליון של רחוב קאנאל ותעריף הנסיעה הוא 75 סנט לכל רחבי העיר. יש להצטייד במטבעות מתאימים, שכן הנהג אינו נוהג לתת עודף.

תאריך:  13/03/2014   |   עודכן:  13/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
מהותו העמוקה של פורים היא התמודדות עם עמלק. ועמלק לא מרחף בחלל החיצון אלא ביומיום שלנו
שולמית קיסרי
בספרה החדש, "להיות אימא חורגת", מביאה אילנה ינובסקי את עמדתם של בני המשפחה מכל הצדדים, את הקלישאות, הדעות הקדומות וחוכמת החיים הרווחת, מול מציאות עכשווית
עו"ד רונן מנור, עו"ד יניב כהנוביץ
אדם שלא הוכרז כפסול דין נתפס כמודע לתוכנו של מסמך לכן הפעולות המשפטיות שהוא מבצע הן בנות תוקף
חיים נוי
לראשונה בארץ מחזהו הראשון של מרק האדון מחבר המקרה המוזר של כלב בשעת לילה - דרמה איכותית על הפרעה דו-קוטבית
לאה טרן
מפגשים בלתי אמצעיים עם אמנים ישראלים מובילים מתחומים שונים במוזאון תל אביב לאמנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il