X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכיוון שהממשלה היא הגורם הבולט ביותר במשק והגורם הקובע את הנורמות, היא צריכה, קודם כל, להפסיק להתעלל בעצמאים ממעמד הביניים
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. צריך לעשות מעשה [צילום: פלאש 90]

יאיר לפיד הבטיח עתיד והסתכל על מעמד הביניים. נראה שהוא התכוון לנוער השדרות ואולי שכח שמעמד הביניים אינו רק נוער ואיננו רק השובתים בשדרות רוטשילד. מעמד הביניים כולל הרבה אנשים, שמביאים משכורת בינונית הביתה וגם - את זה שוכחים בדרך כלל - עצמאים.
מכיוון שאינני כלכלן, אינני יודע כמה יש במעמד הביניים ואני מאמין שגם הכלכלנים לא ידעו לתת נתונים בדוקים. אני מתייחס לחלק מסוים מן המעמד הזה ובוודאי אי-אפשר להגדיר אותו במספרים. אבל כל הכלכלנים מסכימים שמעמד הביניים חשוב ביותר לכלכלה הלאומית.
כאן אני רוצה לכתוב על מעמד מקופח - העצמאים, שנותנים שירותים למשרדי הממשלה, לחברות הממשלתיות, לרשויות המקומיות ודומיהם. הם, שלא כשכירים, צריכים להוציא חשבונית עם מתן השירות או אספקת הסחורות ו... לחכות. לחכות לתשלום, שיגיע אחרי שוטף + שלושים, או שוטף + ששים ואולי גם שוטף + תשעים. כלומר, אחרי חודשיים או שלושה וחצי. שכיר איננו מכיר את התאריכים האיומים הללו. עצמאי - כן. הוא צריך לקנות את החומרים, לעשות את העבודה, לתת את השירות ולשלם לספקים שלו ואחר כך, לחכות. לחכות לתשלום.
אני, שאינני ספּק לממשלה ואינני ממתין לתשלומים הללו, חשבתי שיש מי שצריך לחשוב עליהם. כן, יאיר לפיד, האיש שהגיע לשולחן שר האוצר בתעמולה של "פוליטיקה חדשה" והבטחות לסייע למעמד הביניים.
אז יאיר לפיד יכול לעשות מעשה. מכיוון שהממשלה היא הגורם הבולט ביותר במשק והגורם הקובע את הנורמות, היא צריכה, קודם כל, להפסיק להתעלל בעצמאים ממעמד הביניים. כלומר, להתחיל לשלם מיד למי שמספק סחורה או נותן שירות!
האם שר האוצר יכול לשנות את הנוהג המחפיר של דחיית תשלומים ממשלתית? כן! הוא אינו שבוי בידי פקידיו. שר האוצר הנוכחי החליף את צמרת משרדו. יש שם פקידים חדשים. והישנים - הרי אנחנו יודעים את התרגילים וההטעיות שהם עושים. חברי הכנסת הטריים בוועדת הכספים הסירו את המסיכה וגילו את הטריקים, שבהם "מאכילים" פקידי האוצר את הח"כים ומוציאים מהם אישורים להוצאות בלתי מתקבלות על הדעת.
אז, האם יש כסף לאוצר להקדים את התשלומים לספקים? כן. בהחלט!
ציטוט מגלובס: "הגירעון הממשלתי הסתכם בשנת 2013 ב-33.2 מיליארד שקלים, לעומת יעד של 45.65 מיליארד שקלים (12.45 מיליארד שקלים מתחת ליעד!)". מן הדברים בגלובס, אני מסיק ששר האוצר, שאיים עלינו במשבר כספי נורא, גילה שיש לו עודף והוא יכול לחלק כסף. סליחה, לא לחלק לסקטורים מועדפים פוליטית.
צריך להעביר כסף לגורמים שהם משמעותיים מאוד לכלכלה ולמשק. במקרה הם גם מהסקטור של מעמד הביניים. אז יש שר אוצר או יש סר אוצר?
רחיצת חינם
ביום שהגשם התפרע בתל אביב הלכנו לטייל בשכונת פלורנטין. הופתעתי לראות את תנופת הבנייה ואת חידוש הבתים בשכונה הדרומית. לאחר בוקר שמשי ועליז, החל לזרזף גשם וכשהוא התגבר לסופה עם ברד, נכנסנו לנגריה לתפוס מחסה. אחרי עשר דקות יצאנו למדרכות הרטובות, שבצידן זרמו מים על הכביש.
הלכתי במצב רוח טוב ולפתע, ניתז עלי מאחור סילון מים אדיר ממכונית חולפת. נרטבתי מן הקודקוד ועד נעליים. מיהרתי רטוב אל חניית המכונית לא הרחק. בדרך שלמה עברנו על פני תחנת הדלק ולפניי ניצב שלט גדול: "רחיצה חיצונית - 9 ש"ח". ואני קבלתי רחיצה חינם...

תאריך:  16/03/2014   |   עודכן:  16/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
אמירות קטר מהלכת על חבל דק    תעמולה חסרת מעצורים נגד השליטים הערביים, ישראל, ארה"ב והמערב בכלל, ותמיכה מלאה בארגוני "האחים המוסלמים", כולל חמאס
רפי לאופרט
שיח דו-משמעי וחסר אמינות, התמקדות במפלגה כמקור הפוליטי ועוד, אלה הם חלק מהמכשלה של הימין
עינת מירון
אל תעתיקו... פשוט נסו לעניין את הקוראים, ספרו סיפור שאתם הייתם רוצים לקרוא
יובל ברנדשטטר
הצד הנכון של ההיסטוריה, על-פי אובמה, הוא הצד שבו הוא עומד, אף אם הוא עומד על הראש, וראשו עמוק בתוך החול
ראובן לייב
עם מות מאיר הר-ציון איבדה המדינה לוחם אגדי שכל חייל לא ישווה לו בנועזותו ובנחישותו חסרות המעצורים. על מקום מושבו בכוכב הירדן להפוך לאתר-הנצחה הנושא שמו בגאון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il