X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההצהרות חסרות המשמעות פרי כישרונותיו הברוכים של ראש הממשלה בתחום התקשורת
▪  ▪  ▪
רה"מ בנימין נתניהו. הצהרות ריקות מתוכן [צילום: פלאש 90]

הכול צפוי: הרטוריקה, המילים הריקות מתוכן, ההצהרות חסרות המשמעות פרי כישרונותיו הברוכים של ראש הממשלה בתחום התקשורת.
בהיעדר מדיניות ברורה, סדורה, מחושבת, הרי שדברת המתלהמת מטרה לספק את ליטרת הבשר של הציבור. מתברר שלמרות הדיבורים על מכות שלא היו כדוגמתן בעזה, הטילים משם שוב עפים על ישראל. גורמים עלומים מפמפמים סיסמאות לתקשורת הקונה אותן כלחמניות חמות ומשווקת את הסחורה הפגומה הזו מבלי להעמיק ולבחון את המצב לאשרו. זו טרגדיה הנמשכת שנים רבות, ולמען הדיוק ההיסטורי, יש לציין שלא רק ממשלת נתניהו חוטאה באימפוטנטיות אלא גם הממשלות שקדמו לכך. כתבים צבאיים ומדיניים, בהיסח הדעת, גורמים נזק עצום על-ידי התיישרותם לפי המידע שסלקטיבי הנמסר להם ומתן אינפורמציה חלקית.
החלום הרטוב של ראש הממשלה שמא תפיסת הספינה אשר נשאה טילים ואמל"ח אחר לרצועת עזה תוביל לשינוי מדיניות העולם כלפי אירן, לדאבון הלב, התנפצה במזח נמל אילת. אין להקל ראש בפני הטילים ארוכי טווח שנתפסו. זהו הישג משמעותי לצה"ל. הבעיה היא שמה שמטריד את אזרחי ישראל אלה הם קסאמים פרימיטיביים ופצצות מרגמה הגורמים להיסטריה רבתי בקרב האזרחים בדרום. מול אלה לא ניתן להילחם בצורה יעילה אלא על-ידי יצירת הרתעה שתיקבע בתודעה של ארגוני הטרור בעזה לשנים רבות מאוד.
כדי להשיג זאת יש צורך בשילוב של נחרצות, בהירות המטרות וקריאה נכונה של המציאות. אין כאן, חלילה, התנשאות שמא אין אנשים במערכות השונות המבינים היטב מה צריך לעשות אלא טענה שמדיניותה של ישראל כלפי עזה, בדומה מאוד למדיניותה בענייני ביטחון, היא מדיניות מאולתרת, עכשווית ולא ארוכת טווח, מהולה באשליות. בשורה תחתונה המציאות היא בלתי נסבלת מבחינת אזרחי ישראל. לו מישהו היה מתאמץ ואוסף את כל האמירות והאיומים שהושמעו במשך השנים כלפי מעשי ירי או טרור אחרים מעזה על-ידי ראש הממשלה ושריו, היה נדהם עד כמה המשפטים והרטוריקה לא השתנו.
ברצועת עזה נוצרה מציאות שאין נוחה ממנה כדי להשיג הרתעה לשנים רבות. עזה סגורה ומסוגרת. מצרים נגד חמאס וארגוני הג'יהאד. המנהרות בציר פילדלפי כמעט חוסלו לחלוטין. אין שיתוף פעולה בין מצרים לבין אנשי החמאס. מקור החמצן הזה נותק. מן העבר השני נמצאת ישראל המספקת, בצורה אווילית ומטופשת, את כל צורכי עזה. במקום להתנתק סופית, ללא ושם מעורבות כלכלית או התחייבות כלשהי, ישראל סוגרת ופותחת מעברים וחוזר חלילה. ואז שוב חוזרים לשגרה של ירי על יישובי ישראל, תגובת צה"ל על-ידי הפצצה של כמה מחסנים ריקים או מפקדות שאין בהן ולו פעיל אחד היות שהם יודעים היטב מה צה"ל יעשה, וכך מתנהל משחק החתול ועכבר המותיר צלקות קשות.
כל עוד לא תושג הרתעה אנו נידונים לאותו התסריט כל הזמן. כל עוד בעזה יודעים שישראל תחזור לספק את כל צרכיה, שקט לא יהיה. הרתעה משיגים כאשר הצד השני מבין היטב שכל ירי על ישראל עלול להמיט אסון עליהם. כשסמלי הממשל בעזה יפלו כבניין קלפים, כאשר תשתיות חיוניות יתמוטטו ויקרסו כתוצאה מפעולות צה"ל, כאשר כל ראשי הממשל יירדפו ויושגו אחר כל ירי, כאשר ההספקה מישראל תופסק לעולם, יש סיכוי סביר ששקט ישרור למשך תקופה ארוכה מאוד.
המחזה הזה שצבא כה חזק כמו צה"ל איננו מסוגל להתמודד עם הריטואל הנורא של הכנסת מאות אלפי אזרחים למקלטים בגלל גחמות של ארגוני הטרור הפלשתינים. מרגיזה מאוד גם המדיניות המטומטמת של ממשלות ישראל, במיוחד לאחר ההינתקות מעזה, להמשיך ולהחזיק מעברים פתוחים ולספק את כל אשר רוצים הפלשתינים בעזה.
המלחמה לא תסתיים בשדה הקרב בלבד אלא ליד שולחן הדיונים. מי שאינו מבין זאת או מתעלם מכך, הוא משקר ומאחז את עיני הציבור. משבר האמון בין ישראל לבין ארה"ב ומדינות אירופה עמוק ואין מי שיטפל בכך. זו מציאות גרוטסקית ובלתי נסבלת.

תאריך:  16/03/2014   |   עודכן:  16/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכול דיבורים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להתברך ברשימה כזאת
יש  |  17/03/14 17:04
 
- "דבר המערכת"...
י.ש  |  19/03/14 10:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לפידות
אגרות החוב של ממשלת ישראל: עוגן בתיק ההשקעות? כן, אבל שברירי    מה שנחשב השקעה סולידית כבר אינו    הסיכון באגרות חוב ארוכות של הממשלה גדול גם אם לא מיידי    טוב למשק האמריקני רע לשוק האג"ח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל, גם מהמותן, בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    תנועת מלקחיים, שלטון העם, טובלים עם שרץ, מזל דלי ושידור ציבורי    חג פורים שמח. "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר"
נחמן פביאן
נוכח קלקלתו של הוגו צ'אבס    עד כה הצליח מדורו להדוף את המפגינים בסיועם של הצבא ופעילי משמרות המורכבות מצעירים רעולי פנים, רוכבי אופנועים וגמלאים שמזדמן להם עיסוק לשעה למען הנשיא
יאיר דקל
מכיוון שהממשלה היא הגורם הבולט ביותר במשק והגורם הקובע את הנורמות, היא צריכה, קודם כל, להפסיק להתעלל בעצמאים ממעמד הביניים
מרדכי קידר
אמירות קטר מהלכת על חבל דק    תעמולה חסרת מעצורים נגד השליטים הערביים, ישראל, ארה"ב והמערב בכלל, ותמיכה מלאה בארגוני "האחים המוסלמים", כולל חמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il