X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכסף החכם מעביר בהדרגה את ניהול ההשקעה לרובוטי מסחר בעתיד הקרוב תימשך התופעה של ניהול כסף על-ידי אלגוריתמים ותוכנות המיועדות לכך
▪  ▪  ▪
לייצר תשואה [צילום: AP]

נראה כאילו כל השקעה בשוק ההון עד העידן הדיגיטלי הייתה כרוכה בפעולות השקעה שעירבו החלטת השקעה, בחירתה ופקודת מכירה/קניה שהייתה עוברת ל"רצפות המסחר" של הבורסות שם בפועל נרשמו קניות ורכישות שהניבו במקרה הטוב רווחים ובמקרה הרע הובילו להפסדים של משקיעים.
כיום, גם במידה ואתם בוחרים מנהל השקעות. רוב הכסף שלכם יושקע בצורה פאסיבית. קרנות נאמנות, תעודות סל, השקעה במדדים ושלל מוצרים פיננסיים מקדשים את אי-העשייה של המשקיעים. ההמלצה הגורפת היא "שגר ושכח", תחסוך ללימודים אקדמיים/ בר מצווה/ פרישה וכו' באמצעות השקעה ארוכת טווח במכשירים פיננסיים שההיסטוריה מלמדת שהניבו תשואה חיובית עודפת לאורך זמן. על פניו רעיון טוב, אבל הרעיון הזה אינו מתמודד כראוי עם קצב המסחר והתנודתיות שאנו חווים כעת בשוק ההון.
למרות הפרסומים המתקנים את הרושם, עובדה היא שרוב המומחים להשקעות הפסידו המון כסף ללקוחות שלהם בעת המשבר ב-2008. כיום המשקיעים מבינים שהסתמכות על יועץ השקעות מנוסה היא לא ארובה לשמירה על התשואה.
יתרה מכך, 70% עד 80% מהמסחר במניות וסחורות בשוק האמריקני מבוצע באמצעות תוכנות מסחר כששיעור ההשתתפות שלהן בשווקים אחרים נמצא בעלייה מתמדת. הדבר יוצר תנודתיות מהירה שבה משקיעים יכולים להפסיד כסף בטווח קצר מאוד של דקות ספורות בעקבות היפוך מגמה כזה או אחר בשווקים.
כיום, בתי ההשקעות הגדולים ביותר בעולם מפעילים עבור חשבונות הנוסטרו שלהם תוכנות מסחר על-מנת ולקצור רווחים עבור הפירמות בהם הם עוסקים. הדבר לא מונע מהם להמשיך ולמכור למשקיעים ידע וניסיון של אנליסטים מומחים שמנהלים את רוב הכסף בצורה אנושית.
מגדילים לעשות בתי מסחר ופורקס המייתרים לכאורה את הצורך באיש מקצוע או ברובוט מסחר וממליצים למשקיעים לסחור באופן עצמאי במינוף גבוה באופציות על מט"ח, סחורות, מדדים, מניות ונכסים אחרים. ההמלצות האלה שקולות להמלצה לעלות על אוטוסטראדה רכוב על אופניים.
ביום טוב, משקיע עצמאי או ברוקר יכולים לייצר לעצמו תשואה יפה, אך בעת משבר שבו לדוגמה ערך נכס או מדד נופל במהירות - אף משקיע או סוחר מניות מקצועי לא יכול לפתח מהירות תגובה מהירה מספיק בכדי לחתוך הפסד או לתת לדוגמה פקודת שורט בזמן על-מנת וליהנות מנפילות בשווקים שיכולות היום בעולם של מסחר אלקטרוני להתרחש תוך דקות.
השינוי לא יגיע בלילה אחד, אי-אפשר למרות היתרונות לבקש מאנשים לסמוך על אלגוריתם עירני ומתוחכם ככל שיהיה. בעתיד הקרוב תימשך התופעה של ניהול כסף על-ידי אלגוריתמים ותוכנות המיועדות לכך. לא ירחק היום שבו התחרות על תשואה גבוהה תעבור מתחרות בין אנליסטים ובתי השקעות לתחרות בין רובוטים המנוהלים על-ידי בתי השקעות המתמחים בכך. עד אז, משקיעים ימשיכו לסבול מתנודתיות במקום להרוויח ממנה.

הכותב הוא אנליסט ראשי בבית ההשקעות יוטרייד
תאריך:  18/03/2014   |   עודכן:  19/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניהול השקעות עובר לרובוטי מסחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה צריך כלכלה חדשה
אהרון שחר  |  19/03/14 21:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אבו מאזן מסרב להכיר בישראל כמדינת העם היהודי, אבל לדעת עורכי היומון, די בכך שקודמו הכיר בישראל    האם אינם יודעים מה ההבדל, או שהם מעמידים פנים? ומדוע לא בדקו בארכיון, מי הצביע נגד הקמת מדינה יהודית?
עו"ד אורלי אלוף
בישראל לפי כל הבדיקות שנעשו בשנים האחרונות יש אלפי בניינים בסיכון גבוה לקריסה במקרה של רעידת אדמה
רפי לאופרט
ציפי לבני תוקפת את יעלון על דבריו בעניין השלום בימינו, ואחרי 10 שנות פול גז בניוטרל, חוזרת בפעם המיליון על הסיסמה שקל להרים ידיים
דיינה הר-אבן
על היעדרה של דרך משפטית הולמת לתקן טעויות עובדתיות בתיקי משפחה
יורי מור
רדו מהטקסטים של השירים המזרחיים    בדקתם פעם בעין הביקורתית שלכם את הטקסטים אותם שרים ושרו הביטלס, אלביס, זמרים מערביים גדולים אחרים? לפני שמביעים סלידה מהטקסטים של השירים המזרחיים כדאי להתייחס לפינק המערבית ששרה בכול ערוצי הרדיו שלנו: "קיס מאי אס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il