X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חוקי המשילות שנחקקו לאחרונה הם חסרי משמעות חשובה למערכת השלטון הקיימת. הבעיות העיקריות נותרו במקומן...
▪  ▪  ▪
הכנסת. מס' החברים לא יכולים להפעיל כהלכה מע' חקיקה [צילום: פלאש 90]

מה נחקק
שורת חוקי המשילות שנחקקו לאחרונה משמעותם דומה למתן אספירין לחולה סרטן... אין כל משמעות חשובה למערכת השלטון הקיימת אם בכנסת יהיו כמה סיעות של 2 חכי"ם או 4 חכי"ם, כמו שאין חשיבות מיוחדת להגבלות הקלות על התפצלות סיעות ומימון מפלגות.
מצד שני חוק משאל העם נועד לכל הדעות למנוע הסכמים עם הפלשתינים על חילופי שטחים (משהו לגמרי לא ריאלי שיקרה בעתיד הקרוב...) ואילו הסכמה על ממשלת 18 שרים (+ראש ממשלה ו-4 סגני שרים), החלטה טובה וחשובה לכשעצמה, פשוט תחייב תמרון טוב יותר מצד ראש הממשלה בהרכבת קואליציה. עד כאן "שבת הגדול" -אלא שהבעיות העיקריות נותרו במקומן...
ועל מה שלא נחקק
ראינו שוב כי 4 יסודות שלטוניים חשובים ביותר שוב נזנחו ונשארו ללא שינוי: הפרדת הרשויות, גודל הכנסת, שיפור החקיקה ושיפור באכיפת חוקי המדינה.
הפרדת רשויות - מוסד נשיא המדינה הינו סרח שלטוני מיותר וחסר תועלת ואף בזבזני ומשמש אבן שואבת לרודפי כבוד ומנעמי החיים... כבר מזמן היה ראוי לקבוע כי מוסד הנשיאות הוא "בית לראש הממשלה" (שיבחר בנפרד) יקים את ממשלתו מאנשי מקצוע ולאו-דווקא מתוך חברי הכנסת. אם זה היה קורה, ניתן יהיה לומר שהמדינה הופכת עולה על "דרך המלך" להיות רפובליקה מסודרת יותר, בקיום עיקרון הפרדת הרשויות בין הרשות המבצעת, הרשות המחוקקת והרשות השופטת. לצערנו זה לא קרה. הפוליטיקאים הקטנים שלנו לא בגרו עד כדי כך.
הרכב הכנסת - אין ספק שמספר הנוכחי חברי הכנסת לא מסוגל להפעיל כהלכה את מערכת החקיקה. מאות רבות של חוקים (חלקם הגדול חשובים) תקועים בצנרת הביורוקרטית העמוסה לעייפה בכנסת. רצוי לזכור שהכנסת אינה מתפקדת עם 120 חכי"ם אלא רק עם 80 כיום (היתר שרים וסגני שרים) אפילו שיהיו 100 זה לא מספיק.
מוסדות הקהילה האירופאית קבעו לאחרונה מדד לגבי מספר בוחרים לנציג בפרלמנט ולפי זה הכנסת צריכה להית בת יותר מ-300 חכי"ם... בואו ולא נגזים אז נאמר 180 חכי"ם... לפחות אם יוכנס ה"חוק הנורבגי" (לפיו חבר כנסת שהופך לשר מתפטר מהכנסת...) גם זה לא נחקק חכי"ם נאחזים בקרנות המזבח בכל הכוח... ממש בושה.
הליכי החקיקה - כאמור, הן מריבוי הוועדות, והן ממיעוט חברי כנסת, ומלחצים ביורוקרטיים (ו"סתימת הצנרת" בגלל עודף חוקים מוצעים), מתעכבות חקיקות חשובות, מצד שני, קיימים חוקים שנחקקו ואשר ליישומן דרושים תקנות אשר יתקינו השרים, וכאן קיים כיום פיגור ממש חמור. המדינה לא מסוגלת להעביר את חוקיה לציבור גם זו נקודה שחורה למחוקקינו ושרינו.
אכיפת חוקים - אין ספק שאי-אכיפת חוקים הינה מכת מדינה, לא רואים את המשטרה בדרכים וברחובות הערים, יש לה צבא של פקידים במדים ומספר קטן של יחידות בשטח. האזרח כיום לא מרגיש בטוח! כולנו רואים שאכיפת החוקים אינה מקויימת בנושאי רעש, צרכנות, תחבורה ועוד. מה שווה כל החקיקה אם המערכת השילטונית לא פועלת לאכוף אותה? בסיכומו של דבר, מה אנחנו למדים עד כאן? שאנחנו חיים בחלם... שמנהיגינו נותנים לנו סוכריה פה ושם אולם לא פועלים לתקן את קלקלות ועוולות השלטון, ושהתפל השתלט אצלם על העיקר.

תאריך:  23/03/2014   |   עודכן:  23/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקי המשילות שלא נחקקו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מצוין
ירון זכאי 1  |  25/03/14 23:28
 
- אהבתי במיוחד את 3. הדחת שופטים
גמלשלמה  |  26/03/14 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
הצעתו של אלוף (מיל.) גיורא איילנד מעוררת לא מעט תמיהות
רועי אורן
כשמדברים על עבודה מדיימנים אדם יושב במשרד, משוחח עם אנשים בטל', פנים אל פנים, עובד עד הפנסיה עם תנאים ומשכורת משתנה    עם כניסת הטכנולוגיה מס' מגמות הופכות אנשים משכירים לעצמאיים
יוסף אורן
על "חלומותיהם החדשים" של חיים באר    הצלחה מוכחת למחברי רומנים לפניו, שגם הם השכילו לבחור בעלילת החקירה והבילוש כמתכונת למבנה העלילה בספרם
אפרים הלפרין
מעמד הביניים הוא כל כך גדול כך שכאשר רוצים להיטיב איתו אין מאיפה לקחת
שאול ברטל
האם יש חלון הזדמנויות לשלום עם הפלשתינים?    החדשות הטובות הן כי יש כ-50 אחוז תמיכה בציבור הפלשתיני בהמשך המשא-ומתן עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il