X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה העת לצאת במסע-הסברה כנגד ה"עליהום" שהכריזו סרבני המצרך החיוני הזה לגוף האדם, שאין לו עדיין תחליף תזונתי ראוי העשוי למלא את מקומו
▪  ▪  ▪
ויטמינים חשובים [צילום: AP]

אל מול המערכה הכבדה הניטשת מכבר במדינה כנגד צריכתו של בשר בתפריט היומי, הגיעה העת לנפץ כמה מיתוסים שהשתרשו, מן הסתם, בעטייה. על-פי קמפיין אגרסיבי מאוד מוגדרת צריכת הבשר כ"רצח" לשמו, בעוד שקמפיין סולידי יותר ממליץ להימנע ממנו יום בשבוע.
למען הגילוי הנאות צריך להודות ששני הקמפיינים האלה פשוט חוטאים ליעדם, כך שאל מול ה"עליהום" הזה על הבשר צריך, מן הסתם, לשים את הנפש בכף כדי לסנגר על צריכתו. אלא שאת האמת אין עוד להסתיר: בתפריט היומי לא קיים, עדיין, תחליף תזונתי ראוי למרכיבים החיוניים שמצליח הבשר לספק לגופנו. חזקה על כל מומחה של מזון שיאשר זאת.
לא בכדי נחשב הבשר לאורח קבוע על שולחנם של מי שנמנים עם כל שכבות הציבור. הדבר נובע מכך שהוא נחשב למוצר שמכיל יותר מכל מוצר אחר רכיבים תזונתיים חשובים ובסיסיים לבריאות. תזונאים יודעים לספר שצריכה קבועה של בשרים, הבאים אל פינו, מספקת לגוף אבני-בניין חיוניות כמו חלבונים, מינרלים, ברזל, חומצות-אמינו וויטמינים שונים, שאינם מצויים באותה כמות במי שמתחזים להיות, כביכול, תחליפיהם.
מרכיב חיוני
המציאות מוכיחה כי מי שאינם צורכים בשר באורח קבוע סובלים, בדרך כלל, מחולשה, מבעיות-דם כמו אנמיה, ומבעיות בריאות אחרות. כך או אחרת, בשר הוא מרכיב מרכזי לא רק בצריכה היומיומית הרגילה, אלא גם בדיאטה מוכרזת.
ראוי להזכיר כי בארגנטינה, מדינת הבשר מספר אחת בעולם, מועט ביותר מספרם של חולי הסרטן, ככל שהמחלה מיוחסת לצריכה לא נכונה של מזון. גם יוצאי מרוקו ותימן, המרבים לצרוך את "האדום-האדום" הזה, מצויים בתחתית נפגעי הסרטן של מערכת העיכול.
ערכו התזונתי של נתח-בשר מושפע מצורת הבישול או הצלייה שלו, וגם כמובן ממקורו: עוף, בקר או הודו, המכילים חלקים שתכולת השומן שלהם גבוהה, בעוד שבאחרים היא נמוכה. בשר-עוף או הודו רזים, אומנם, יותר מבשר הבקר, אבל זה האחרון מכיל יותר ויטמינים. יש לזכור כי על ערכו התזונתי של הבשר משפיעה גם מידת-עיבודו. ככל שהוא מעובד יותר - יורדת מידת איכותו וערכו התזונתי. לכן, בשר שהוא פחות מעובד הוא כמובן יותר בריא.
נזק גופני
כך או אחרת, סרבני הבשר, אם כטבעונים ואם כצמחונים, אינם מצליחים לספק לגופם את אותם יסודות חיוניים שהאדום-האדום הזה מספק להם. מחקרים מוכיחים כי בשל כך הם לא רק חשופים לתשישות, אלא בעיקר נגרם נזק לעורם, כשמראם החיצוני מזקין אותם.
כדי להמחיש את הנזק הגופני שממיטים על עצמם סרבני הבשר, אני נזכר במי שהייתה בזמנה הכוהנת הגדולה של הטבעונים במושב אמירים. נאמנה לתורתה היא הכריזה שנים ארוכות מלחמת-חורמה על מזון מן החי, אך נפטרה בעצמה, טרם זמנה, כשהיא תשושה, חיוורת וחרושת-קמטים, שרק הזקינו אותה מחמת העדרם של אותם מקורות-אנרגיה חיוניים, שהבשר אמור היה לספק לגופה.
ויש לי עוד תזכורת נכבדה לחיוניות הבשר מאונקולוג בכיר בעבר. שנהג להנחות את מטופליו שלא להימנע, חלילה, מצריכת ה"אדום-האדום" הזה, דווקא במצבם כחולי-סרטן, כדי שלא להחליש עוד יותר את גופם הדווי. מסתבר שחולים אשר נענו לקריאתו והמשיכו לצרוך בשר בתפריטם - האריכו, בסופו של דבר ימים יותר מאלה שנמנעו מלעשות זאת.

תאריך:  31/03/2014   |   עודכן:  31/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסור לוותר על בשר
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע. האדם ניזון
המפוקח  |  31/03/14 09:40
2
חובה לאכול בשר
בנימינה  |  1/04/14 16:42
3
דוגמא הפוכה
עמוס שנער  |  1/04/14 22:26
4
הטעייה
דאגנית  |  1/04/14 22:58
5
על מה שידוע ומה שלא
מומו פרה  |  28/04/14 22:47
6
אסר לאכול בשר
דר דלית   |  29/04/14 12:26
7
אנא ציין המחקרים שהתבססת עליהם ל"ת
כדי שתהיה אמין  |  30/04/14 22:22
 
- הכותב פובלציסט, אינו רופא  ל"ת
האדם רע מנעוריו??  |  27/07/14 08:15
8
כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת
רונן הטבעוני  |  18/05/18 05:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חיים שטנגר
עובדה זו של ריכוז כלי תקשורת רבים, בידיהם של כמה אילי הון דעתניים, הידועים בנחישותם להפצת רעיונותיהם החברתיים-פוליטיים באמצעות כלי התקשורת המצויים ברשותם תיצור - קרוב לוודאי - מונולוטיות רעיונית
יורם אטינגר
לקונגרס הפרו-ישראלי יש את הכוח להגביל, לשנות, להשעות, לבטל, לממן ולייבש מדיניות של נשיא, גם בתחומי חוץ וביטחון
איתמר לוין
דוד רוזן ניהל את תיק הולילנד בצורה בלתי שגרתית: לחץ מאוד בתחום לוחות הזמנים והתערב ללא הרף בדיונים. מי שמכיר את עברו יודע, שהרצון ללכת בתלם מעולם לא הכתיב לו כיצד לפעול
חיים שאולזון
תושב ביתר עילית נמצא מת בדירתו, לאחר שגופתו החלה להרקיב    איך זה יכול היה לקרות בעיר המתהדרת בכך שהיא ניצבת על גמילות חסדים?    איך יכול להיות שאיש לא התעניין בשלומו של אותו ערירי?    פוסט מאתר "בעולמם של חרדים"
אורן פרסיקו
איתן הבר מרחיק את ידיעות אחרונות מאולמרט | פובליציסט ישראל היום מתגאה בכך שישראל לא אכפה באוטובוסים הפרדה בין יהודים לערבים | "כלכליסט" מבטא את כעסו של יצחק תשובה, "דה-מרקר" מדבר בשם הציבור הרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il