X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תרופות מעוררות צפויות לסייע באופן הדרגתי ומשמעותי מאוד לתופעות שכיחות שונות שנתפסות בטעות כחשוכות מרפא וביניהן: אוטיזם, חלק ממקרי הפיגור, התנהגות אנטי חברתית והתמכרויות שונות ביניהן התמכרויות להימורים, מין וסמים
▪  ▪  ▪
תרופות עלולות להגביר תופעות רגשיות [צילום: פלאש 90]

המערכת הלא מודעת או המערכת הרגשית, אחראית על כל תפקודינו "האוטומטיים" - למשל: איננו יכולים לחשוב על כל מילה שאנו אומרים באופן מודע, לחשוב על כל צעד שאנו עושים או לחשב את מהירותנו כאשר אנו רצים אחרי כדור וחשים באיזו מהירות לרוץ ומתי בדיוק לעצור כדי לתפוס אותו. איננו חושבים על מבנה הפנים של האדם מולנו, אלא חשים מיהו. איננו חושבים על כך במודע, מחשבים את זויות תווי הפנים, גודלים וכדומה. התפקודים האוטומטיים שלנו הם שמאפשרים לנו לתפקד בכל תחומי חיינו.
התפקודים האוטומטיים שלנו מוטמעים בנו כזיכרון לא מודע. נוכל לתפקד ביעילות רק בתחומים בהם הטמענו זיכרון תפקודי רגשי רלוונטי. למשל: מישהו יהיה בעל התנהגות חברתית נהדרת ורגישה, אחר יהיה בעל התנהגות רגשית מגושמת גם אם יתאמץ. דוגמה נוספת: מנתח בעל שם עולמי שפיתח מיומנות רגשית מיוחדת בתחום עיסוקו.
המערכת הלא מודעת שלנו מנתבת אותנו לפעול בהתאם לזיכרון הרגשי הלא מודע. היא עושה זאת באמצעות הרגשות שלנו. רגשותינו אינם מקריים. הם הדרך של המערכת הלא מודעת לנתב אותנו לפעול לפי הזיכרון הלא מודע שמוטמע בנו. בתחומים בהם מוטמע בנו זיכרון רגשי חיובי, ננותב להצליח. בתחומים בהם מוטמע בנו זיכרון רגשי בעייתי, רגשותינו יכשילו אותנו שוב ושוב. למשל: אישה שרגשותיה מנתבים אותה לקשור את חייה עם בן-זוג אוהב ותומך לעולמת אישה שרגשותיה מנתבים אותה לקשור את חייה עם בן-זוג בעייתי שמסב לה כאב.
המערכת הרגשית עומדת מאחורי התפיסה העיקרית שלנו. נתפוס ביעילות רק מידע שיש לנו זיכרון רגשי רלוונטי לגביו. למשל: אדם שיקבל חרדה מכתם על רצפת הבית. אחר לא יראה אותו כלל. אדם שיחוש ויבין סיטואציות חברתיות. אחר לא יקלוט אותן כלל.
המערכת הרגשית היא שעומדת מאחורי ריסון הדחפים. למשל: ערכים שמונעים מאדם לנהוג בתוקפנות או לבגוד בבת-זוגו. לא נוכל לרסן את הדחפים באופן מודע: למשל אדם שמכור להימורים, לא יוכל להפסיק זאת רק על-ידי ידיעה של הנזקים שנגרמים לו.
נוכל לקלוט מידע ביעילות וליישם אותו רק אם הוא הוטמע כזיכרון רגשי. באמצעות המערכת המודעת, היכולת שלנו ליישם מידע חדש היא מוגבלת ביותר. על כמה שיקולים נוכל לחשוב בו-זמנית תוך גיבוש תגובה בזמן סביר? התשובה היא שעל מעט מאוד שיקולים. מה יקרה כאשר האדם לא הטמיע זיכרון רגשי מספק?
יווצרו ליקויים רב תחומיים: הוא יהיה חסר ביכולות תפקודיות יעילות במגוון רב של תחומים. יתקשה להתארגן ולתפקד. האדם לא יוכל לתפקד ביעילות בתחום החברתי. הוא יתנהג באופן "מוזר" ולא רגיש. היכולות המוטוריות ישתבשו והוא יהיה בעל סרבול מוטורי. היכולת שלו לקלט מידע חדש וליישם אותו ביעילות, תהיה נמוכה מאוד בתחומים בהם קיים ליקוי רגשי.
הוא לא יוכל לרסן את הדחפים: הדבר עלול להתבטא בהתקפי זעם, אימפולסיביות, חוסר יכולת לדחות סיפוקים, רעב מוגבר עם צורך במתוקים. (אינסולין עובד בצורה המנוגדלת לאדרנלין וקשור למצב של רמת פעילות רגשית נמוכה). האדם עלול לגלות התנהגות אנטי סוציאלית - לפגוע באנשים ולא לחוש קושי עם זה.
התמכרויות קשורות גם הן למצב של ליקוי רגשי וחוסר ריסון רגשי מספק לדחפים. התסמונות והמצבים של אוטיזם, חלק ממקרי הפיגור, הפרעת קשב, ריכוז והיפר אקטיביות, התנהגות אנטי חברתית והתמכרויות, קשורות ונובעות מליקוי רגשי - כלומר מחוסר הטמעת זיכרון רגשי מספק.
זיכרון רגשי ניתן להטמעה רק כאשר מתעוררת התגובה הרגשית הרלוונטית. למשל: תהליך ההתאהבות בו מתעוררים רגשות. לאחריו פוחתת עוצמת הרגשות ודמותו של בן-הזוג מוטמעת בעולמנו הרגשי. סדר העדיפויות הרגשי ותחושת השלמות הרגשית מותנה בקשר החדש.
לאחר לידה, עולה הדומיננטיות הרגשית. האימא מטמיעה את דמותו של התינוק ועולמה הרגשי משתנה. יש לציין, שהרגשות שמתעוררים אצלה מנתבים אותה לפעול בהתאם לזיכרון הרגשי שלה. אם מוטמע בה זיכרון רגשי רלוונטי בעייתי יחסה לתינוק יהיה בהתאם.
כדי להטמיע זיכרון רגשי רב תחומים שישפר מאוד את תפקודם של בעלי התסמונות הנובעות מליקוי רגשי יש צורך במתן תרופות מעוררות שיגבירו את הפעילות של המערכת הרגשית. (תרופות יכולות להינתן רק על-ידי רופא ובאישורו). תרופות כאלו יאפשרו תהליך הטמעה רגשית. תהליך כזה בשילוב עם התנסויות, ותהליכי למידה רב תחומיים צפויים ליצור שיפור הדרגתי ומשמעותי בתפקודם של בעלי תסמונות אלו. הן לא גזירה גורל.
תרופות מעוררות עלולות להגביר תופעות רגשיות כמו חרדות ודיכאונות ולכן במקרים רבים גם כיום הן ניתנות עם תרופות שמונעות תופעות אלו או מפחיתות אותן באופן משמעותי. יש לשים לב לכך.
יש להדגיש, שטיפול תרופתי יכול להינתן רק על-ידי רופא ובפיקוחו ובאישור הרשויות המוסמכות לכך.

הכותבת היא מחברת הספר העוצמה הרגשית
תאריך:  06/04/2014   |   עודכן:  07/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרופות מעוררות לאוטיזם והתמכרויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אחרי 14 שנים בהן הייתה עגונה, קיבלה יהודייה שעלתה מאירן גט כריתות מבעלה האירני    הבעל נעצר כאשר הגיע לישראל להשתתף בחתונת בנו
סיגל פרישמן
שמירת משקל בפסח    הפסח הוא חג האביב וזה אומר שמפסיקים להתחבא מתחת לסוודרים ומעילים ומתחילים ללבוש חולצות ושמלות החושפות את האמת
יואב יצחק
שירלי זילכה פועלת לשיבוש הליכי משפט יחד עם ידידה האישי והקרוב עו"ד יוסי כהן ובידיעתו ובמימונו של יגאל זילכה    פעילותם הפלילית נעשית באמצעות חברת איברנד ובעליה: מאור קפלנסקי, איציק זיאד, אריק דפני ויורי גנקין
יואב יצחק
הכרעת הדין בפרשת הולילנד שחייבה גם הפקדת דרכונו של אולמרט במשטרה ערערה את בטחונם של אולמרט, בני משפחתו ומקורביו    לאט-לאט מחלחלת התובנה: הרשעת אולמרט בעבירת שוחד יצרה מציאות חדשה; עכשיו כדאי ונכון לחתור להסדר טיעון בשלושת התיקים הגדולים (פרשת הולילנד, פרשת ראשונטורס-טלנסקי, פרשת השיבוש) במסגרתו ניתן יהיה לקבוע תקופת מאסר קצרה יחסית
אלה לוי-וינריב
בשבוע שבו תיק הולילנד הסתיים בהרשעה מהדהדת, עו"ד אמנון יצחקניא, פרקליטו של שמואל דכנר, עד המדינה בפרשה, עושה חשבון נפש    הוא מצר על כך שלא הגן יותר על מרשו ולא מנע את חקירתו הרצופה של איש זקן וחולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il