X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משווים את שכר המנכ"לים לשכר הממוצע בחברה אותה הם מנהלים ככל שהשכר בצמרת עולה, עולה גם השכר הממוצע בח
▪  ▪  ▪
תלוש שכר [צילום: פלאש 90]

כפועל יוצא לפרסום התוצאות העסקיות של החברות הבורסאיות נחשפו נתוני השכר של הצמרת הניהולית בכל חברה. באופן טבעי נמשכה תשומת הלב להצלחה המרשימה של ההנהלות לשפר באופן מוחלט וגם יחסית את ביצועי השכר.
לפני שניגע באי ההצדקה של סכומי העתק אליהם אנו מיודעים חדשים לבקרים כדאי לראות מהיכן הגיע נוהג זה.
לצורך כך עלינו להסיט מבטנו מערבה לארה"ב. הארץ המהווה מגדלור לעולם כולו הצליחה במקרה זה להפריח פרי באושים. ב-30 השנים האחרונות הצליחו מנהלים בראש קונצרנים להאדיר את המוניטין שלהם כרבי מג שאין להם תחליף. אי-לכך החלו הם לנפח את חבילת התגמולים המוענקת להם. בתחילה הועלה השכר השוטף, לאחר שגל ההעלאות עבר ללא כל תגובה החלו בנוסף לתגמל ע"י מענקים שנתיים שמנים, לאחר שגל זה חלף הוסיפו מענקים בצורת אופציות.
התוצאה הסופית: אם המנכ"ל מצליח לשרוד בתפקיד מספר מועט של שנים הרי גם אם יתגלה ככישלון הוא יפרוש מרופד בהצבר הון ומצנח זהב שיוכלו לשמשו, אותו וצאצאיו אחריו. פועל יוצא הוא שדאגה לעתיד החברה היא מינורית. המטרה היא להשיא רווח בטווח הקצר כאשר המטרה מקדשת את האמצעים.
הפטנט האמריקני חלחל לשאר העולם. במערב אירופה שהצטיינה בשכר מנהלים צנוע יחסית וירוס החמדנות פשה גם שם.
במהלך השנים נתגלו לא אחת מקרים של שחיתות כאשר מנהלים לא הצליחו לכבוש את יצרם ועברו עברות פליליות, המקרה של קובי אלכסנדר יו"ר קונברס לשעבר שהנפיק אופציות לו ולאחרים לפי שערים היסטוריים לא היה בודד ועשרות מנהלים נתפשו ואף נכלאו או גלו כמו אלכסנדר.
חמדנות המנהלים היוותה ארס למשבר הסב-פריים שהתפוצץ בסוף 2008. החמדנות הובילה בנקים אמריקניים ל"דחוף" משכנתאות לבעלי כושר פירעון מפוקפק ולאחר מיכן למכור,לכל העולם, את המשכנתאות כמוצר איכותי. אף מנכ"ל לא שילם אישית את המחיר או התבקש להחזיר מענקים שקבל. אנו שומעים חדשים לבקרים על מוסדות פיננסיים המשלמים קנסות עתק לרשויות בגין המשכנתאות, עיוות שערי הליבור שערי החליפין של המטבעות ועוד. ברני מידוף המסכן יושב בכלא על שבחר לזייף את המוצר הלא נכון.
ההגזמה בחבילות התגמול גרמה לגל השחיתות לפרוץ. קשה לקבל שמנכ"ל אם לא יטבע בהר זהב לא יתאמץ לבצע את המיטב. במידה ומזהים מנהל מעין זה מומלץ לא להעסיקו.
המסקנה היא שעלינו למנוע את נגע המחלה האמריקנית. מדוע צריך לתגמל מנכ"ל בסכומי עתק ולא את הרמטכ"ל המפקח הכללי וכו' אם נחשוב על כך נראה שמגיע לאחרונים אף יותר. שר האוצר העלה רעיון שנראה לי נכון אך כרגיל מחוסר הבנה התרופות המוצעות לא ישיגו את מטרתן.
סיווג השכר העודף כהוצאה שאינה מוכרת לא ישיגו את המטרה מאחר שהסנקציה היא מינורית.
משווים את שכר המנכ"לים לשכר הממוצע בחברה אותה הם מנהלים. מספרים שמרצה לסטטיסטיקה טבע בנהר שעומקו הממוצע 80 ס"מ. הרי ככל שהשכר בצמרת עולה, עולה גם השכר הממוצע בחברה.
צריך לחוקק שכר תקרה שלא יהיה גבוה מפי 50, כהצעת שלי יחימוביץ', מהשכר הנמוך, כולל עובדי קבלן, ביותר בחברה. במידה ותהיה חריגה משכר התקרה הסכום העודף יגבה על-ידי המדינה כקנס. כמו-כן במידה ולחברה יש בעל שליטה ישלם הוא מכיסו את הקנס. המחיר יקטין את המוטיבציה של המנל לקחת ושל הבעלים לתת.
אחרי הכל חינגת השכר תגרום לתופעות המחלה האמריקנית להופיע בצורה תכופה ומסיבית יותר וכן הן מעמיקות את הקוטביות בעם ומגדילות את אי-השוויוניות בחלוקת ההכנסות.

תאריך:  13/04/2014   |   עודכן:  13/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המחלה האמריקנית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין, אין בעולם מישהו שאין לו
סתם מישהו  |  17/04/14 09:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
כך על-פי הארץ, שאחד מפרשניו הפוליטיים מביע פליאה כיצד רמטכ"ל שמפיל תרדמה וראוי לו להופיע בפרסומת קיטשית של תנובה- זוכה למקום 1 בסקר שביעות רצון הציבור וחולף על פני פרס
צ'לו רוזנברג
פליטי המחאה ההיא משנת 2011 שנכשלה ודוכאה ביד קשה הגיעו לברלין כדי לנסות לחיות    הפוליטיקאים הצליחו להרחיק צעירים טובים לברלין
ד"ר רון בריימן
התקשורת הישראלית מדברת על "כשלון" המתן ומתן, בשעה שדווקא כעת נוצר פתח של תקווה להשתחררות מן המלכודת. אבל, שרת המשפטים הישראלית - האם בשליחותו של ראש הממשלה? - ממשיכה בהתרפסות כלפי מכחיש השואה מרמאללה, כדי שהלז יקבל גם רוצחים, גם הקפאה, וגם השלמה עם פנייתו למוסדות האו"ם. זה הפוף האמיתי
אהרון שחר
שלטון מושחת במצב של ריקבון מתקדם, מחיקת מעמד הביניים, מחאה חברתית, יוקר מחיה, מיסוד העושק, אין עבודה, אין פנסיה, שום דבר לא יגרום לאדישים היושבים בציון לערוך חשבון נפש
הרצל חקק
מלאה אורה, ולנוכח אש התנור והבערה, הרי לכם ניסיון לגלות את הסוד הכמוס של המצה השמורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il