X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דוח מחלקת המדינה על הטרור / כתבה שלישית

בריטניה: טרור מתמשך בצפון אירלנד

סכנה חדשה לבריטניה: קיצונים היוצאים להילחם בסוריה וחוזרים כמחבלים מנוסים שני ניגרים רצחו כחייל, לטענתם - כתגובה על הריגת מוסלמים על-ידי כוחות הביטחון
▪  ▪  ▪
30 פיגועים בצפון אירלנד [צילום: AP]

בשנת 2013 המשיכה בריטניה למלא תפקיד מוביל במאבק בטרור העולמי, אומר דוח מחלקת המדינה של ארה"ב על הטרור העולמי בשנה שעברה. בריטניה המשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה בלוחמה בטרור, שהחלה ה-2011.
ב-2013 הפך הסכסוך בסוריה לכוח מושך למוסלמים בבריטניה. האיום של לוחמי ג'יהאד אירופיים שנמצאים בסוריה ולאחר מכן יחזרו הביתה ויקצינו את האלימות, משך תשומת לב ומשאבים רבים.
צפון אירלנד ממשיכה לחוות אירועים ביטחוניים, כולל ניסיונות פיגוע, מחאות אלימות והטמנת מטעני חבלה כמתיחה. משטרת צפון אירלנד דיווחה על התגברות של התפרעויות מצד לאומנים איריים. הדבר בא לידי ביטוי בשליחת מכתבי תופת, מלכוד מכוניות, פיצוץ מכוניות וחטיפות. כוחות הביטחון הם היעד המרכזי של תקיפות אלה, אולם נעשו גם כמה ניסיונות לפגוע בגורמים מדיניים ובמרכזים מסחריים בעיר בלפסט.
באוקטובר 2012 הוריד שירות הביטחון הבריטי את הטיום מצד רפובליקנים אירים לרמת "מתון". הורדה זו מראה, כי היחס של הרשויות להתקפות על לונדון וערים אחרות מצד קבוצות אלו, הוא ברמת אפשרי אך לא סביר. רמת האיום מצד צפון אירלנד נשארה "חמורה". באתר האינטרנט של MI5 נאמר: "רמת איום הטרור הקשורים לאירלנד הצפונית היא נפרדת מאיום טרור בינלאומי. האיום גם נחשב בנפרד עבור צפון אירלנד ובריטניה".
מבחינת אירועי טרור בבריטניה בשנת 2013, רוב התקפות הטרור התרחשו בצפון אירלנד מצד קבוצות רפובליקניות מתנגדות משטר, כמו ה-IRA האמיתי (RIRA), ו-IRA האמיתי, פלג נבדל (Óglaigh na hÉireann - ONH). משרד צפון אירלנד של ממשלת בריטניה דיווח על 30 פיגועים בשנת 2013.
ב-3 במרס עצרה המשטרה רכב מסחרי ובו ארבע פצצות מרגמה בלונדונדרי שבצפון אירלנד. הגג של הרכב נקצץ, כדי לאפשר ירי מרגמה מתוך הרכב. זו הייתה הפעם הראשונה שנעשה ניסיון לבצע פיגוע שכזה. ב-24 בנובמבר חנה רכב מסחרי ובו 60 ק"ג חומר נפץ ליד כיכר ויקטוריה, הקניון הגדול והעמוס ביותר בבלפסט. נהג הרכב נטש אותו והתקשר לדווח לרשויות. בשל תקלה טכנית, המטען לא הופעל.
יותר פיקוח על המודיעין
אירוע טרור אחר שהתרחש בבריטניה בשנת 2013, היה רציחתו של טוראי לי ריגבי, כאשר שני ניגרים דקרו אותו למוות תוך כדי שהם מתעדים עצמם במצלמת ווידאו. בזמן המשפט אמר אחד הנאשמים, כי הרצח בוצע בתגובה להריגת מוסלמים על-ידי כוחות הביטחון הבריטים.
מבחינת אכיפת החוק, ב-25 באפריל עברה הצעת חוק בנושא טרור, שסגרה פרצה משפטית שאפשרה לממשלת בריטניה להגן על מידע מסווג, הליכי חומר סגור בבתי דין אזרחיים, וגם אפשרה לממשלה שימוש במידע מסווג כדי להגן על עצמה בתיקים אזרחיים. הדבר חיזק את הפיקוח הפרלמנטרי על קהילת המודיעין.
מבחינת שיתופי פעולה בנוגע ללוחמה בטרור, בריטניה היא חברה מייסדת בפורום הגלובלי נגד טרור וחברה בקבוצת העבודה של מאבק באלימות קיצונית. בריטניה משתפת פעולה עם מדינות וארגונים בינלאומיים אחרים במאבק בטרור, כולל האו"ם, מועצת הביטחון, האיחוד האירופי, נאט"ו, מועצת אירופה, G-8, היוזמה העולמית למלחמה בטרור גרעיני והאינטרפול. בשנת 2013 עמדה בראש G-8, ונושאי לוחמה בטרור כמו חטיפות למטרות כופר והלוחמים הזרים בסוריה, היה בראש סדר היום שלה.
בשנת 2007 החלה בריטניה בתוכנית למאבק בהקצנה לאלימות וקיצונים אלימים. בשנת 2011 התוכנית עודכנה. ארגונים מוסלמים טענו, שממשלת בריטניה קיימה אינטראקציה איתם רק משיקולים ביטחוניים, ובעקבות זאת הוגבר שיתוף הפעולה לצורך הבטחת זכויותיהם והשתלבותם של מוסלמים בבריטניה. האסטרטגיה החדשה קראה למאמץ ממוקד באלו שנמצאים בסיכון להקצנה. בנוסף החליטה הממשלה, כי ארגונים המחזיקים בדעות קיצוניות, גם אם הם לא אלימים, לא יהיו זכאים למימון ממשלתי או להשתתפות בתוכניות המניעה.

תאריך:  09/05/2014   |   עודכן:  09/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריטניה: טרור מתמשך בצפון אירלנד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תקשקשו להם על הקירות תראו להם
קירוריסט  |  9/05/14 15:21
2
אין שמחה כמו שמחה לאיד
יור היינס  |  9/05/14 18:49
3
צרות האחרים באמת משמחות אותי ל"ת
אאא  |  12/05/14 09:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
היא תמשיך לחפש תפקיד עם השפעה על חיינו כאן    עמיר פרץ ימצא עצמו מול דלת סגורה במפלגת העבודה    ימים של התעוררות רגשית לצד מתח באהבה    שימרו על ערנות - הרבה מידע חדש מגיע
מחלקה ראשונה
לראשונה: תכנות מחדש של תאים בוגרים מחולים לתאי גזע ע- ידי טכניקת העברת גרעין הודגם על-ידי חוקרים מארה"ב ומהאוניברסיטה העברית    צעד חשוב לרפואה המותאמת-אישית ולמודלים למחלות תורשתיות
הרצל חקק
קבלת החלטות היא מרכיב חשוב בניהול, ושלב זה נחשב לשלב די מכריע: לפני שמגיעים לרגע ההכרעה והביצוע, זה שלב שמשפיע על ההצלחה של הארגון. האם זה הצעד הנכון שיש להחליט עליו, האם עדיף לקבל החלטה בצורה ריכוזית, על-ידי מנהל יחיד, או שמא יש להעדיף החלטה שגובשה באמצעות התייעצות קבוצתית?
אריאל י. לוין
בעוד השת"פ הסיני עם ארה"ב בלוחמה בטרור הוא בעיקר בהחלפת מידע, היא מקיימת אימונים עם שכנותיה ובראשן רוסיה    סין מייחסת פיגועים למיעוט האויגורי, אבל אינה מספקת ראיות ומגבילה את הסיקור
ד"ר מוניקה אלמן
במאה האחרונה חלה הבנה של תופעות עוריות הקשורות לגורמים נפשיים    גם פרויד בעבודות קליניות זיהה קשר ברור בין הגוף והנפש, גם האמירות העממיות כגון: לבן כמו סיד, אדום כמו עגבנייה, עור ברווז, הבליטו את הקשר למצבי דחק    מהם המצבים הפסיכוסומטיים שעשויים לגרום לתופעות בעור?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il