X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מורה בבי"ס רכשה דירה בעזרת משכנתא, ולא עזרה מההורים. האם זה אפשרי? מעשה מטורף - אבל שקול... מסקנה: את השמחות צריך ליזום!
▪  ▪  ▪
אומץ לרכוש דירה [צילום: אסף פינצ'וק]

שמעתי על מורה, אם חד הורית, שמתפרנסת ממשרד החינוך ולא מהוריה והיא הלכה וקנתה דירה. דווקא בימים אלה, אחרי שמחירי הדירות המריאו וכאשר השוק קפוא למחצה בגלל התוכניות להוריד מיסים. בדקתי את הפרטים, ראיתי את החוזה, שאלתי וחקרתי כדי לכתוב דברים מדויקים. אינני רוצה שהפוסט הזה יעבור ברשת עם שורת הנושא המרגיזה "לא יאמן". אז, גם אם זה נראה לא יאמן, זה אמיתי.
עירית היא מורה בבית ספר תיכון יוקרתי. לא נשואה וילדה תינוק חמוד לפני כשנה. כשהגיע התינוק הגיע גם מועד הפדיון של קרן ההשתלמות. "החלטתי לקיים חלומות", היא אמרה לי. "רציתי להביא ילד ורציתי דירה משלי".
- דברים מנוגדים, לא?
הרבה שנים שאפתי לצאת מן הדירות השכורות וספרתי את השנים עד שקרן ההשתלמות תשתחרר. כשדיברתי על תוכניותיי עם ידידים, התגובות לא היו מעודדות. בעיקר על עניין הדירה. הרגשתי אפילו עוינות. וכשראו שאני מתכוונת לממש את הקניה, הייתה זו, אולי, קנאה.
בין מרַפּות הידיים הייתה מורה מנוסה, שאמרה לי בטון מאופק: "אני עובדת ובעלי עובד ויש לנו שני ילדים ואנחנו לא מצליחים לגמור את החודש. על דירה, אפילו לא חולמים". ידידים שישבו איתנו בבית הקפה הסכימו בנענועי ראש.
- היו גם תגובות של עידוד?
"לומר את האמת, לא האמינו. ידידיי יודעים שאינני יכולה לקבל אגורה מן המשפחה. תמיכת הורים זה לא בלקסיקון שלי".
- אז אפשר לשמוע קצת פרטים?
"קרן ההשתלמות הניבה לי 120 אלף ש"ח. גם חסכתי במשך השנים והצטברו כ-250 אלף ש"ח בחשבון הבנק".
- זה נשמע פלא.
"קודם כל, זה אפשרי. יש לי הוכחות! לשם כך צריך להצטמצם. קניות אני עורכת במחשבה תחילה ומחפשת מקומות זולים. אני לא קונה מוצרי ראווה ומסתפקת במה שאפשר. מן המשכורת (וקצת שיעורים פרטיים, לא הרבה) הצלחתי לחסוך במשך השנים. כך נוצרה קרן לקניית דירה. בסך-הכל 370 אלף ש"ח.
"שחקתי סוליות בהרבה חיפושים אחרי דירה. סרקתי את הלוחות, ביקרתי בדירות ומצאתי משהו שאני יכולה לעמוד בו - דירת שלושה חדרים צנועה. לי ולילד זה בהחלט יספיק. המחיר: 920 אלף ש"ח לבעלת הדירה. אישה קשישה שעוברת לבית אבות. לכך צריך להוסיף קצת הוצאות עורך דין, הוצאות למשכנתה וכדומה. בסך-הכל הדירה תעלה לי כ-950 אלף ש"ח."
- והמשכנתא?
"אחרי שמצאתי את הדירה שחקתי עוד סוליות במסע בין הבנקים וגורמי מימון נוספים. לא רק בנקים נותנים משכנתאות וצריך להשוות את התנאים של כל אחד. התנאים לא בדיוק דומים.
הסכימו לתת לי משכנתה בהיקף של כ-60 אחוז ממחיר הדירה. 530 אלף ש"ח. עוד 50 אלף קבלתי בהלוואות מחברים".
המורה הזאת לא עושה "קפיצת ראש" לבריכה ריקה ממים. שאלתי, איך ממנים משכנתה כל כך כבדה ממשכורת.
"אני צריכה לשלם 2700 ש"ח לחודש לבנק. את הדירה אני מתכוונת להשכיר ולפי מחירי השוק אוכל לקבל כ-3000 ש"ח לחודש. אני יודעת, שצריך לשים בצד משהו כי לפעמים פורץ איזה תיקון בלתי צפוי ויש חודשים שדירה עומדת ריקה. התשלום של שכר הדירה אמור לכסות את ההוצאה למשכנתה ואני הרי כבר מתפרנסת ממשכורתי הרבה שנים. אם מצטמצמים - זה אפשרי", אמרה לי בביטחון מוחלט.
אני רואה זאת כהעזה מאוד מיוחדת. מעשה מטורף, אבל שקול.
אמירה
בן דודי, אבי קדם, כתב בהזמנה למפגש משפחתי לזכרה של דודה לאה: "את השמחות צריך ליזום. הצרות באות מעצמן".

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
מי שהביא למצב החמור שבו שמעון פרס חודר לתחומי פעילותו וסמכויותיו של ר"מ הוא נתניהו שמינה את לבני לנהל התהליך בלי שהבינה את הנסיבות ואת המציאות ולא עמד על כבודו ועל סמכויותיו
יוסף דיין
האימהות, שצמחו כולן בערוגות הציונות הדתית (או ליתר דיוק של היהדות הציונית), חשו בחסרונם של ארגונים חוץ-פרלמנטריים "לאומיים באמת" ויזמו את הקמתם. בלי תמיכה של כספי ציבור או של ממשלות זרות, ברור, ולבטח לא של "הקרן החדשה לישראל". הן הצליחו מעל המשוער ועשייתן הברוכה ניכרת גם בשטח וגם בתודעה
שמעון זיו
כאשר החליט השר ישי לפרק את הוועדות המרחביות שלחתי לו מכתב בנדון אבל אפילו תגובה לקונית לא קיבלתי
אברהם פכטר
הצהרת נתניהו כי יוביל יוזמה לחקיקת חוק יסוד הלאום היהודי עוררה סערה פוליטית מהאגף השמאלי, כאשר ציפי לבני הצטרפה גם כן למקהלה. חוק יסוד הלאום היהודי אינו סותר את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית ומוסיף ערך מוסף לכמיהתו של העם היהודי למדינה
משה חסדאי
אך הזעזוע היה חמור במיוחד, לנוכח העובדה כי מפקד הקומנדו הצרפתי והלוחמים קראו נואשות לעזרה לכוחות הפלמ"ח הגדולים שחנו רק כמה קילומטרים ספורים משם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il