X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוז לא יצר מציאות מדומה. הוא שיקף במלים מושחזות את הקיים והידוע. הוא הלם באשכי הממשלה הרופסת שאינה קמה לכלות את התופעה המסרטנת הזאת, המשיחית ההזויה. גם משפט אחד ממנו די בו להרים גלי אזהרה כשל כתובת אש בוערת לחרוך
▪  ▪  ▪
עמוס עוז. לשון מושחזת [צילום: פלאש 90]

בהינף לשון מושחזת שיפד עמוס עוז בימים אלה את בריוני הגבעות הארורים של "תג מחיר" והקפיץ ממאורותיהם את צדקני הימין הסהרורי, ולמרבה ההפתעה גם צבועים משמאל. עמוס עוז לא יצר מציאות מדומה. הוא שיקף במלים מושחזות את הקיים והידוע. הוא הלם באשכי הממשלה הרופסת שאינה קמה לכלות את התופעה המסרטנת הזאת, המשיחית ההזויה. גם משפט אחד ממנו די בו להרים גלי אזהרה כשל כתובת אש בוערת לחרוך, שכן מדובר במרסקים ללא רחם את הצדקת קיומנו המוסרי. זהו גורל הבית. ביתנו.
יצהר האחות של סדום ועמורה
ישנו איש אחד בשם שלמה אבינר מרבניה של התנועה הדתית הלאומית, שמלאומיותה כבר לא נותר אפילו חוט ציוני/עברי אמיתי אחד. האיש הזה, אבינר, קם לרחוץ מכתמים את יושבי יצהר המצורעת בחיבוק אוהב. קצר-דעת זה תוהה מה ברצוננו מהנערים השובבים, שהרי מדובר רק בדעות קצת שונות מהמקובל, ויש לקבלם באהבה ולהבין כי הרקע למעשי "תג מחיר" ועוד כהנה וכהנה הוא פרי מסירותם לארץ ויש לקבלם באהבת-אחים. כך ולא אחרת פסק. לא אמשיך בפירוט האווילי-פולחני של "רב" ההבנה והרחמים. אבל דווקא לאור דבריו הרחיב אצלי פסוק והוסיף את יצהר למשפחה הראויה לה, סדום ועמורה. "תג מחיר" לדברי הרב הזה, בסך-הכל אינו אלא קצת "גרפיטי" על קיר המסגד, או הכנסייה. איזה פשע יש במעשה הילדותי הזה? כך תוהה איש אמונים מתעתע זה! ולך תסביר למי שעיניו טחו מראות צרעת קטלנית ודעתו כפסיק.
קרקס הנשיאות
הקרקס החובבני והמאוס בתשוקה החולנית של כל פיסח בדעתו להיות נשיא, שנחשף לעיני כל המשתאים במושבי הליצים של הכנסת, הוא הצגה נמוכה יותר מ"האח הגדול". הריאליטי הזה אותו מציגים בכנסת, מעיד כי לא צריך לשקול בכלל את סגירת משכן הנשיא - אלא את כנסת ישראל, שעליבותה כיום אינה ניתנת לגינוי ממצה בסתם מלים. ההתרוצצות של שורת המועמדים האפסיים והמגוחכים רק מעידה כי אם ננסה להרכיב מכל אלה אדם אחד הראוי לדיון רציני, ניכשל במשימה הבלתי-אפשרית הזאת.
כל אחד מליצנים אלה יודע כי מתקרב יומו להיפלט מהחיים הציבוריים, ובצאתם מזירה מסואבת זאת, תיטרק עליהם דלת לבל יחזרו, חלילה; הם ימחקו כלא היו מפואד ועד לשטרית. זערוריים חסרי אונים שידעו לעשות לביתם. משחקי הריגול הנפסדים שלהם זה אחרי זה, הסבריהם המביכים, קלישותם בדרכי הבעה בסיסיים, מפחידים מהצפוי מכל אחד מהם בשבע השנים הבאות.
גם התנהלותם של חברי הכנסת החדשים בשדידת מינוי הנשיא לעצמם, מעידה כי הם אימצו במהירות הבזק את תווי אופיים המושחת של חברי הכנסת הוותיקים. אלה שמתקשים לארגן אפילו עשר חתימות לכל אחד משני המועמדים האמיצים, פרופ' דן שטכמן ודליה דורנר, שבאו להציל את הכנסת מהתאבדותה.
בין בוטא לבוטא-ניקו
אין לי ספק כי בשובו של נתניהו, רעיתו ובניהם בני העשרים וכמה ממסע התענוגות שלהם ליפן על חשבון כולנו, כבר ידע הרה"מ המבריק הזה לפחות מה משמעות בוטא ובוטא-ניקו ביפנית; בוטא הוא שמו של החזיר, ובוטא ניקו הוא בשר החזיר, מאכל תאווה אצל המארחים האדיבים של בני המשפחה המלכותית.
לא מזמן, האשמתי את מר נתניהו ורעייתו בהתנהלות חזירית. היום אני רוצה לתקן את עצמי, שכן הם מזכירים לי בהתנהלותם המטורפת את הרודן הרומני שהוצא להורג עם רעייתו, ניקולאה צ'אושסקו בשנת 1989 בשיאה של התקוממות עממית נגדו. הם הואשמו בשדידת העם למען חייהם הפרטים.
לצערי אני מוצא בבני הזוג נתניהו דמיון לזוג הרומני, בעיקר בעוצמת החזירות הבלתי מבוקרת של בני הזוג מקיסריה; תיאבונם המפחיד לנגוס בכספי הציבור ללא גבול כמשפחת אימפרטור רומי מנוון ומנוול, מציב אותם כחסרי רגישות כלשהי מבחינת העם החי כאן. שוד העם ממיליארדים למטוס ולארמון פלאים למשל, הוא גם תעודת עניות לחברי הממשלה הנוכחית שאין בה גבר אחד חכם עם חוט שדרה לעמוד ולהוקיע מעשה נבלה זה.
המסע ליפן מדהים בחוצפתו. הזוג נתניהו כמובן לא יכל להשאיר בבית את שני "התינוקות" שלהם, כבר בשנות העשרים לחייהם. עד היכן גבר עיוורונם בבואם לשטות בנו בצעד כה-גס ואלים? עד כמה הפליגה אטימותם המושחתת?
גם נעלה מבינתי להבין כיצד שופטים עליונים כשעליהם להתמודד עם היומיום, מתגלים ברובם כאנשים שאינני מבין איך הגיעו למעמד של שופט, על אחת כמה וכמה כשופט עליון. הדוגמה האחרונה הוצגה לפנינו בידי מי שהיה שופט עליון ומבקר המדינה בעבר, אליעזר גולדברג. האיש הנכבד הזה שהוצב בראש הוועדה עליה הוטל לבדוק את מידת הצורך בהוצאה של כמיליארד שקל לרווחת בני משפחת נתניהו, אכן יצא מהסיפור מ רוצה ואילו ידינו על ראשינו החפויים; מר גולדברג הכשיר את השרץ הענק הזה, וגימד קומתו לגובה דשא מכוסח.
בכסף הנגזל והמיותר הזה של המטוס והפירמידה לנתנייתים, ניתן היה לפתור את מצוקות מערכת האישפוז במדינה ישראל. או לחלופין להעניק אפשרות לעשרות אלפי משפחות להגיע לקורת גג משלהם. או לאפשר לימודים מתחילת כתה אלף בכיתות קטנות, והרשימה ארוכה עד חנק. אני מחכה שהדור הצעיר יגיב, אם יש לו ביצים.
בקיסריה של היום נוסדה מורשת מינהל חזירי.
האופצייה השלישית
במידה והאופציה של שתי מדינות זו בצד זו גוססת, הגיעה השעה לדבר בקול רם ברור על האופציה היחידה העשויה לשחרר את המזרח התיכון מהמאבק על קיומה של מדינת ישראל. לאופציה הזאת, השלישית, קוראים "האופצייה הירדנית".
זאת האופציה היחידה להגיע להסדר בר-קיימא ואמין עם העולם הערבי. אלא שעולם זה טרם עיכל את חובת תרומתו לבעיה המורכבת. רק מנהיג בעל חזון שיקום מתוכנו יוכל להנהיג אותנו במסילה הזאת שאין ישרה וטובה ממנה.
ואילו אנחנו יתומים...

תאריך:  12/05/2014   |   עודכן:  12/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתגוללות על עמוס עוז
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
לאריכא עמוס עוז סופר מתוסכל
איריס כהן  |  12/05/14 10:10
 
- זה בגלל אקיבוש ל"ת
יתרו  |  12/05/14 15:34
2
מי ראוי יותר לתואר'ניאו-נאצים'
קורןנאוה טבריה  |  12/05/14 10:47
3
על העיוורון ונבואות השקר והמשט
קורןנאוה טבריה  |  12/05/14 10:58
 
- כגודל קשקושך כזה גודלו של מוחך ל"ת
קורא  |  12/05/14 15:33
 
- תגובות חכמות מאד מאד מאד ל"ת
איריס כהן  |  12/05/14 20:35
 
- אצלך, גם אם יחפשו דבר לא ימצאו ל"ת
קורא  |  13/05/14 10:05
 
- אצלך, גם אם יחפשו דבר לא ימצאו ל"ת
קורא  |  13/05/14 10:05
4
שיפודים
באום  |  12/05/14 15:11
5
לעתים נדמה שמצורע מלקט
רותי איזיקוביץ  |  12/05/14 15:22
6
עמוס עוז = עשב שוטה ל"ת
שרגא  |  12/05/14 18:24
7
רק השמאל משתמש בביטויים אלימים
ומתהדרים ברוחניות  |  13/05/14 07:07
8
אוי הרטיבות.....
י.ש  |  13/05/14 11:27
 
- ריח השתן ממלא את נחיריך
ד"ר ארצי בוחבוט  |  13/05/14 14:23
 
- מאיפה.....
י.ש  |  14/05/14 17:52
9
האם גם אריכא נאצי ל"ת
אבי כהן  |  13/05/14 13:11
10
לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב
מצא מין את מינו  |  13/05/14 14:50
11
אוז
שמ  |  14/05/14 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גולדבלט
פניה דחופה לנשיא בית המשפט העליון ולשופטים שקיבלו הזמנה להשתתף בכנס מחוזות לשכת עורכי הדין    פעילות מתחרה של ראשי המחוזות בלשכה
יאיר דקל
מורה בבי"ס רכשה דירה בעזרת משכנתא, ולא עזרה מההורים. האם זה אפשרי? מעשה מטורף - אבל שקול... מסקנה: את השמחות צריך ליזום!
רון בריימן
מי שהביא למצב החמור שבו שמעון פרס חודר לתחומי פעילותו וסמכויותיו של ר"מ הוא נתניהו שמינה את לבני לנהל התהליך בלי שהבינה את הנסיבות ואת המציאות ולא עמד על כבודו ועל סמכויותיו
יוסף דיין
האימהות, שצמחו כולן בערוגות הציונות הדתית (או ליתר דיוק של היהדות הציונית), חשו בחסרונם של ארגונים חוץ-פרלמנטריים "לאומיים באמת" ויזמו את הקמתם. בלי תמיכה של כספי ציבור או של ממשלות זרות, ברור, ולבטח לא של "הקרן החדשה לישראל". הן הצליחו מעל המשוער ועשייתן הברוכה ניכרת גם בשטח וגם בתודעה
שמעון זיו
כאשר החליט השר ישי לפרק את הוועדות המרחביות שלחתי לו מכתב בנדון אבל אפילו תגובה לקונית לא קיבלתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il