X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמו בארה"ב, גם לנו אין צורך בשני ראשים. תפקיד הנשיא צריך להתמזג עם תפקיד ראש הממשלה. הרעיון שעלה כבר לפני שנים - הגיע זמנו להתממש
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. די להשמצות [צילום: פלאש 90]

לשם מה מדינת ישראל, השוקדת כל כך על התפתחותה ושדרוג מצב החינוך, הבריאות וההגנה - לשם מה היא זקוקה לנשיא שבמקרה הטוב הוא רק מבזבז 80 מיליון ש"ח בשנה? ועל מה? לנסיעותיו השבועיות ברחבי העולם? כלום תפקיד הנשיא הוא להיות שר חוץ שני ומעופף?
האם לא היה לנו די בנשיא מטרידן מיני, או בראש ממשלה עבריין שעומד להכנס לכלא? האם חסרים אנו שחיתות שיוצרת ממשלה בה הראש חייב למלא את הדרישות הסחטניות של שותפותיו בקואליציה, דרישות המרוקנות את הקופה הציבורית?
האם לא רצוי יותר שראש הממשלה יהיה גם הנשיא, בעל הסמכויות לבחור בשרים וביועצים כראות עיניו, בלי המסחרה הפוליטית הבזויה שקיימת עד היום, במשטר הלא מושלם שלנו? קחו דוגמה מאמריקה. שם הנשיא הוא גם ראש הממשלה, הוא גם ה- chief of staff - מקביל לרמטכ"ל אצלנו. הוא שמחליט בקשר לכל. כל השרים מתמנים על-ידו בלבד. כתוצאה מכך אין סחבת, אין מלחמות פנימיות, והכל זורם לכיוון מימוש היעדים, לטובת האומה. הממשלה מדברת בקול אחד. ולא כמו הכרזותיו המנוגדות למדיניות הממשלה, כמו של הנשיא כיום?
ומה אצלנו? הנשיא הנוכחי במסגרת נסיעותיו הלא פוסקות לכל העולם, מכריז דברים המנוגדים להחלטות הממשלה, שהיא המייצגת את העם. הוא אינו אמור להיות נושא מישרה פוליטית. אך נוהג הפוך, ןמשתמש בתואר שניתן לו, כמו היה שליט-על.
הרעיון לשדרג את שיטת הבחירות אצלנו כבר נשמע ומהדהד שנים רבות, אך מאומה לא נעשה - זאת, בגלל החשש שכל שינוי ירע את מצבם האידיאלי של חברי הכנסת, השרים והמתכוונים להכנס לתחום הפוליטיקה. כרגע, כל תפקיד הוא בעל אפשרות לקדם את מצבו הכלכלי של נושא התפקיד, אז למה לשנות את הסטטוס?
הגיע הזמן שכל אזור במדינה יוכל לבחור את נציגיו המוכרים לו, ושיהיו מחויבים לבוחרים, ולא למפלגה או לתרגילים פוליטיים. השיטה בבריטניה או בארה"ב, הרבה יותר יעילה מאשר כאן. ואת ראש המדינה צריכים לבחור באופן ישיר, ולא שפקידים ופונקציונרים יקבעו את מצבנו לפי נוחותם, בבחירתם את הראש.
מדינת ישראל זקוקה לנשיא שמשלב תואר והדר, הישגים בתחום המדע ומהלכים בין שועי עולם - שם שהיהו הנשיא חיים וויצמן בזמנו. והחשוב מכל - להיות חף מכל ריח פוליטי.
מכל המועמדים הרצים כעת לתפקיד נשיא המדינה, רק אחד נקי מכל השתייכות פוליטית או התחייבות למפלגה איזו שהיא. כל היתר - מצויים ממש הרחק ממרום ערכו של הפרופסור וזוכה פרס הנובל.
המדינה אינה זקוקה להתעקש על בחירת אישה לנשיאה, כי ראשית כל - אינה צריכה גננת, ובכלל, היש מה להשוות בין חובבי הימורים, או כאלה שנתבעו על שימוש אישי בכרטיסי אשראי ממשלתיים, לבין פרופ' דן שכטמן, שכבר העטיר עלינו כבוד ויקר במעשיו שעשה למען המדע והמדינה, שאינו זקוק לקידום חומרי, וכל דאגתו מוקדשת לרצון לחולל שינוי תוך שיפור במצב החינוך בארץ - שלגביו, זהו שורש בעייתנו הגדולה ביותר.
מי מכל יתר המועמדים צייץ משהו על כיצד הוא רואה את עצמו בתפקיד, ומה יעשה במסגרת זו למען המדינה? אם זה רק כדי לערוך קבלת פנים לשגרירים חדשים שמגישים את כתב אמנתם, ואם זה כדי לחון ולשחרר רוצחים מהכלא - אז את כל זה אפשר לצרף בקלילות לרשימת מטלותיו של רה"מ-שיהפוך לנושא בשני התפקידים שיתמזגו לאחד.
והגיע הזמן לחדול מלהשמיץ את ראש ממשלתנו, כאילו זו גחמה פתאומית שלו למזג את שני התפקידים, ובכך לחסוך הן כסף והן ביזיון לממשלה. הרעיון נולד כבר לפני שנים, אל לא הסתייע עד עתה להתממש. עתה הגיעה העת, דווקא עם תום כהונתו הארוכה של הנשיא פרס, אפשר וניתן להגשים את מימוש הרעיון המוצלח הזה.
דרך אגב, קיבלתי היום בחינם את העיתון ידיעות אחרונות בחנות בשכונה. אז מה יש לנוני מוזס להעיר על כך שגם ידיעות הוא חינמון? וכן, האם החוק שהוא מתאמץ כ"כ לעזור לחוקק, וש"ינקה" את השטח מהמתחרה הגדול שלו - יחול גם על "ידיעות"?

תאריך:  13/05/2014   |   עודכן:  13/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירת ראש למדינה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
בחירת הנשיא
שלמה ר.  |  13/05/14 17:41
 
- הרעיון כבר אינו חדש
alice  |  13/05/14 22:53
2
כיצד נצליח ליישם את הצעותייך
הלכה למעשה?  |  14/05/14 19:51
 
- אפרופו להלכה למעשה
שלמה ר.  |  14/05/14 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
מאמר יוצא דופן של בכירה בארגון "אמנסטי" הבינלאומי מציף ספקות כבדים באשר למקורות עליהם מתבססים דוחות הארגון לגבי ביצוע "פשעי מלחמה" ופגיעה בזכויות האדם
נמרוד איזיקוביץ
מתחת למעטה הפסאודו אינטלקטואלי, עמוס עוז הוא אדם חשוך וטעון בהרבה שנאה עצמית, המכוון ביעילות למכנה המשותף הנמוך ביותר כדי להעביר את הגיגיו המעוותים
ד"ר אסתר שניאורסון גרי
אנשי השמאל מפיקים מפעם לפעם אש מפיהם כאשר מדובר במתיישבי יהודה ושומרון, וממהרים לשבח ולהלל את המנהיגים הערבים על עוז רוחם ותעוזתם המדינית. האם זו מחלת נפש או טירוף מערכות?
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
שביתה היא אומנם זכות חוקתית, ואולם גם לשביתה יש כללים ומגבלות    מקבץ מקרים בהם יכול אדם לקבל פיצוי על נזק שנגרם לו בגלל שביתה
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שעון קיץ מונע תאונות?    אם במורים נפלה מזכרת    עזוּת הפנים של הסופר עוז    ירושלים בירת המהירות המופרזת    ולקינוח דיור בר-השגה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il