X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סגן-גונדר רוני ניצן היה, אומנם, מפקד כלא רמלה, אבל לא היסס להשתלב בחיי האסירים כדי להכירם מקרוב, לדאוג לכל מחסורם ואפילו ללון בתאיהם, עד שחוסל לפני שלושה עשורים על-ידי שני אסירים, שאותם שיקם במו ידיו תזכורת מצמררת לדמות מופלאה
▪  ▪  ▪
שינה משותפת[צילום: פלאש 90]

שלושה עשורים חלפו מאז הירצחו של איש החוק הראשון במדינת ישראל. היה זה מפקד כלא רמלה, סגן-גונדר רוני ניצן, שחוסל סמוך לביתו שבראשון-לציון, ביירי מטווח קצר של 22 כדורים, על-ידי שני אסירים, שאותם הוא עצמו טרח לשקם. אחד מהם, הרצל אביטן, נפטר בחלוף שנים ארוכות בכלא, בעוד שותפו, יעקב שמש, שוחרר לפני ימים אחדים שחרור זמני למעצר-בית, בעטייה של מחלה סופנית שממנה הוא סובל.
העילה לרצח רוני ניצן על-ידי שני האסירים הייתה השפלתם, כביכול, גופנית ונפשית, בעת היותם כלואים תחתיו. אלא שהאמת הייתה בדיוק הפוכה: רוני ניצן עשה כל שלאל ידיו כדי לשקם את השניים בין כותלי הכלא, בדיוק כפי שעשה זאת לגבי יתר האסירים.
בנוף האסירים של כלא רמלה היה סגן גונדר רוני ניצן דמות יוצאת דופן. לא בכדי הוא כונה "האבא של האסירים", באשר הוא דאג לא רק לכל מחסורם בכלא, אלא גם לשיקומם העתידי. כעיתונאי לשעבר בידיעות אחרונות, שחשף את העניין בשעתו, אני יכול להעיד על גדולתו של סגן גונדר רוני ניצן, כשבמאמציו הבלתי נלאים להכיר את האסירים מקרוב - הוא לא היסס, אפילו, לישון בתאיהם בכלא.
שובה הלב
כבר בתחילת עבודתו הקפיד ניצן ללון בתאי האסירים. בדרך זו הוא ביקש לשמוע מפיהם בלילות את חוויותיהם, את סיפורי ה"גבורה" שלהם ואת תיאורי הפריצות שביצעו. הוא עמד על כך שסוהר לא יוכל לעולם למלא את תפקידו כראוי אם לא יכיר מקרוב את האסירים, ואת זאת - כך טען - הוא יוכל לעשות אך ורק אם ישהה במחיצתם בשעות הלילה דווקא. בשעות אלה נפתחים, לדבריו, הלבבות, ונופלות המחיצות שבין אסיר לסוהר.
לא היה זה הביטוי היחיד לדרך עבודתו המיוחדת ויוצאת הדופן של רוני ניצן. יום אחד הוא יצא עם נהג ועם רכב כדי להביא עצים ושתילים עבור האסירים. תוך פרק זמן קצר הוא הצליח לפתח את מחנה הכלואים הפתוח שבכלא והפך אותו לפינה לתפארת. רוני שתל, במו ידיו, עצים, הציב ספסלי ישיבה, ואפילו סלל, בכוחות עצמו, מדרכה לאורך 60 מטר, כדי שתהיה גישה נוחה לכלא. הדבר הרשים מאוד את האסירים, אבל לא רק אותם. גם אנשי הסגל, ובמיוחד מבקרי החוץ - בהם שופטים, אנשי-משטרה וקציני-מבחן, הביעו התפעלות מהשינוי הניכר במראה הכלא.
שיפור תנאים
רוני ניצן גם עשה רבות לשיפור תנאי האסירים בכלא ולהעשרת התרבות שלהם. הוא דאג לפעילויות חינוכיות בשעות הפנאי של האסירים ויזם הקמת ספריה עבורם. התלהבותם הדביקה גפ את קצין הניהול של הכלא והוא הביא אל בין כתליו כ-150 ספרים של ילדיו, מימי לימודיהם התיכוניים. גם רבים אחרים נענו והעשירו את ספריית הכלא בספרים.
במסגרת ניסיונותיו להעשרת חיי התרבות של האסירים פנה ניצן לאמנים, כמו הזמרת של אז, רותי נבון, ללהקת "טריפונאס" ולאחרים. את כולם הוא הצליח לרתום למופעים בין כותלי הכלא ותרם בכך לא מעט להרגעת האסירים ולעידודם.

תאריך:  15/05/2014   |   עודכן:  15/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האבא של האסירים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שומר נפשו ירחק
אהרון שחר  |  15/05/14 20:27
2
בדיקות גופניות
רמי.א  |  17/05/14 19:36
3
בדיקות גופניות
רמי.א  |  17/05/14 19:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון אלבז
תקיפה במספר חזיתות, איומים מתקדמים מתמשכים (APT) ותקיפות מתוחכמות כאלו ואחרות, מתחמקות בקלות מזיהוי מבוסס חתימה והגנות מסורתיות אחרות
שולמית קיסרי
בהתנהלות השלילית של בעלי השררה, לאו דוקא בלקיחת שוחד, אבל באי אמירת אמת, בספינים ושטיקים, בהתחמקות וקומבינות, נשכח אצלנו בצמרת, נושא לקיחת אחריות. אף אחד לא מודה, אף אחד לא מתנצל על אי-אמירת אמת ואי קיום הבטחות
רועי אורן
בפסטיבל דוק אביב השתתפו 14 סרטים    זרקור על ארבעה מהם: "אבא שלי יעקב שבתאי" תחנה סופית", "מלך היהודים" ו"תרשום אני ערבי"
מארק וייס
רבים מתושבי הקהילות החקלאיות של ישראל מחפשים מקורות פרנסה חלופיים, בעקבות ההתדלדלות המתמשכת במספר המועסקים בתחומי החקלאות המסורתית    משרד החקלאות ופיתוח הכפר של ישראל גילה את הפוטנציאל הגלום בתיירות חקלאית, ומעודד תושבי קהילות חקלאיות להיכנס לתחומים חדשים, דוגמת: יקבים, מחלבות, מבשלות שיכר קטנות, בתי הארחה כפריים ומרכזי אומנות ומלאכות יד
הרצל חקק
על שירתה של אורנה ריבלין, סקירת ספרה החדש: אורנה ריבלין, ריקוד הקולות, הוצאת עיתון 77, 103 עמודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il