X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוכנית קיצור החופש הגדול - בחסות קרן נוצרית? האם אין כאן פגיעה בערך הערכים אותו אנו מחנכים את התלמידים/ות- הזהות היהודית?
▪  ▪  ▪
משרד החינוך - בחסות נוצרית? [צילום: פלאש 90]

בחנוכה, במסיבת עיתונאים מתוקשרת, הודיע שר החינוך על תוכנית לקיצור החופש הגדול. תוכנית ל-3 שבועות של קייטנה בית ספרית. רעיון מבורך לכשעצמו, אלא שיש בתוכנית מלכדת מסוכנת. שר החינוך הודיע כי לתוכנית זו שותפה "הקרן לידידות". לידיעת הקוראים מדובר בקרן נוצרית, התרומות מגיעות מכנסיות, כמרים ונוצרים אוונגליסטים.
הכרזת שר החינוך על התוכנית הייתה בחג החנוכה. החג המציין גבורה יהודית עילאית, המכבים ניצחו את היוונים. ניצחון האמונה היהודית. הוצא הצלם מההיכל. ניצחון רוחני ומדיני. עם ישראל זכה לעצמאות יהודית. כך היה לפני כ-2000 שנה. כמה אירוני ועצוב, שבתאריך זה שר החינוך מצא לנכון להכניס את הצלם להיכל (להבדיל) החינוך.
עמותה/קרן נוצרית שותפה לתוכנית חינוכית יהודית. על-אף שאחוז הכספים שיועברו מהקרן הנוצרית הוא אחוז קטן מהעלות הכוללת, היא קבלה שליטה וכל התוכנית נקראת על שמה, "קיץ של ידידות". אפילו לא בעל המאה הוא בעל הדעה. המילה 'ידידות' בשם הקרן הנוצרית, משמעה "ידידות בין נוצרים ויהודים". 200,000 בתי אב קיבלו חוזר ממשרד החינוך המפרט את התוכנית "קיץ של ידידות". פרסום חינם לקרן ששווה מיליונים. על דף רשמי של המשרד מופיע הלוגו של השותפה הנוצרית "הקרן לידידות" ושבו מופיע שמה המלא של הקרן.
International Fellowship of Christians and Jews
כמו-כן בלוגו מצוי המשפט החוזר ונשנה בכל פרסום של נשיא ומייסד הקרן לידידות, אקשטיין. "עושים טוב נותנים תקווה". מי הם העושים טוב? הנוצרים עושים טוב. למי נותנים תקווה? למסכנים בישראל, ולמה מצפים כהכרת הטוב והחסד?? הקרן לידידות מקיימת פרויקטים לנוצרים, ביניהם "המסע הביתה". ישראל היא "הביתה" של הנוצרים. אנו לתומנו חשבנו כי "הביתה" הוא בלעדי שלנו היהודים. פרויקט נוסף, "השיבה לציון" כמובן מדובר לנוצרים. אין צורך להוסיף לגבי הסכנות שבשיבה לציון של נוצרים.
למעשה "הקרן לידידות" מחזקת בנוצרים את התודעה כי זכותם על ארץ הקדש שווה לזו של היהודים. אקשטיין כותב בספרו "המסע הביתה" מסע רוחני עם כומר, "מכמה היבטים, זה בדיוק מה שנהייתי יהודי למען ישו".
המילה ידידות על פניו בעלת משמעות טובה ונעימה. אך האם לא מדובר במילת הסוואה מרככת ומקרבת? החדירה הנוצרית המסיבית לכל אושיות חיינו בממון רב, של מאות מיליוני דולרים הנו מסע צלב הכסף שהחל ב-1985. הכל מתוכנן בסבלנות רבה וביסודיות.
בשלבים הראשונים קרוב ובניית אמון. לאחר ההשתלטות על הרווחה הגיעו לחינוך. בגין הצלחת הארגונים הנוצריים הגדולים בחדירתם גם למוסדות הממלכתיים, מקבלים מאות הארגונים הנוצריים הקטנים, שהם הזרוע המבצעת חיזוק בפעילות מיסיונרית בשטח. הארגונים הנוצריים לא מסתירים את מטרותיהם. הסכנה הגדולה כאשר יהודי/ה עומדים בראש ארגון נוצרי ומשווקים אותו.
"מנכ"ל משרד החינוך אמרה במסיבת העיתונאים 28.11.13, כי תכני המשרד יהיו בהשראת הקרן". ממטרות הקרן הידוק הקשר בין נוצרים ויהודים . למעשה טישטוש ההבדלים.
האם אין כאן בגידה לאומית יהודית?
האם אין כאן פגיעה בערך הערכים אותו אנו מחנכים את התלמידים/ות- הזהות היהודית? ערך בסיסי מחד ועליון מאידך. מה יאמרו ראשי משרד החינוך בראשם השר לתלמידים? הרי במסר של ידידות/אחווה בין נוצרים ויהודים אנו גורמים להתבטלות והחלשת הזהות היהודית, טשטוש וההמשך מי ישורנו. מה כוונתם של הנוצרים בידידות זו? היכן החינוך לעצמאות יהודית?
הציבור חייב לדעת שקיים איסור הלכתי לשותפות ולקבלת כספים מהקרן לידידות. גדולי פוסקי הדור הוציאו פסיקות איסור. כך שכל השותפות פסולה מלכתחילה ויש לעשות הכול שתתבטל.

כותבת המאמר היא חברת מועצת עיריית ירושלים לשעבר
תאריך:  17/05/2014   |   עודכן:  17/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"קיץ של ידידות" בגידה לאומית יהודית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
חבל שסוגיה חשובה זו נגמרת כאשר מתמנה לתפקיד אדם אשר לאט מתאים לעסוק בנושאים הרגישים של ביטחון ישראל, מסיבות פוליטיות ותו-לא
אהוד טוקטלי
בלבול המושגים הוא המפתח לנצחון הדיקטטורה של השמאל הפוסט-ציוני    צריך משטר פדרלי המבוסס על ערכי מורשת ישראל והמשפט העברי מזה ועל כללים בדוקים ומוכחים של הדמוקרטיה הליברלית מזה
עו"ד יוסי דר
דומה שהחיזיון הצפון קוריאני שהתנהל אצל כבוד השופט בהליך גזר הדין של שולה זקן יש בו כדי להבהיל ממש ולהדאיג כל מי שעדיין מאמין שבית משפט שואף להוציא את הצדק לאור
ציפי לידר
ספר ויקרא: המדריך לחיי קדושה    אלו מסרים ניקח עימנו מספר ויקרא אל ספר במדבר לקראת מתן תורה?    מדוע הקיאה הארץ את בניה? על גלות וגאולה בפרשה    חוקת התורה
עמוס גלבוע
חלק מהתקשורת ממש חרף וגידף את השופט רוזן על שכינה את אולמרט "בוגד", כי לדבריה בוגד הוא זה שבוגד בארצו    זהו אחד הספינים המכוערים והנבזיים שנתקלתי בהם, כי ברור לכל שהשופט רוזן התכוון לבגידה במובנה הראשוני, הברור: הפרת אמון    אולמרט בגד באמון הצבור בשל תאוות בצע, כמו שזקן בגדה באדונה אולמרט על-מנת להציל נפשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il