X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כרום, פיירפוקס או אקספלורר – חורי אבטחה בדפדפני האינטרנט השונים עלולים להעמיד את המידע האישי שלכם בסכנה, אז איך תנצלו את היתרונות של הדפדפן מבלי להתפשר על האבטחה או הפרטיות שלכם?
▪  ▪  ▪
לשמור על רמת האבטחה ברשת [צילום: פלאש 90]

דפדפן האינטרנט שלכם הוא הקשר ביניכם לבין מאגר הידע העצום שקיים במרחב הווירטואלי. אך פושעי האינטרנט והאקרים למינהם מנצלים כל פרצה, גדולה כקטנה, כדי לנסות ולהשיג עליכם כמה שיותר מידע – בעיקר סיסמאות ומספרי אשראי. אך יישום של כמה טיפים פשוטים יוודא שתוכלו להמשיך ליהנות מהגלישה ברשת מבלי להתפשר על רמת האבטחה שלכם.
עידכונים
דפדפנים ישנים או לא מעודכנים מנוצלים לעיתים קרובות על-ידי האקרים, אך כל עוד תוודאו שמותקנת לכם הגרסה העדכנית ביותר של הדפדפן, אתם תישארו צעד אחד קדימה. רוב הדפדפנים היום מתעדכנים אוטומטית, אך אם הדפדפן או המחשב לא היה בשימוש זמן מה, ייתכן שתיאלצו לעדכן אותו "ידנית". במרבית הדפדפנים העידכון נעשה בלשות ה"מידע על-אודות הדפדפן" ובחלקם ניתנת האופציה אם לעדכן את הדפדפן אוטומטית. ההמלצה שלנו – אשרו לדפדפן להתעדכן אוטומטית.
הסירו תוספות מיותרות
קיימות אין ספור של תוספות והרחבות לדפדפנים השונים שאמורות להפוך את הדפדפן שלכם לפונקציונלי יותר, אך מצד שני לא מומלץ להעמיס יותר מדיי. כמות גדולה מדי של תוספים עלולה למעשה להאט את מהירות העבודה של הדפדפן ולפגוע בחוויית הגלישה. מעבר לכך, האקרים כבר עשו לא אחת שימוש בתוספים זדוניים על-מנת לרגל אחר המשתמשים בניסיון לקבל מידע אישי.
ככלל היו זהירים לפני שאתם מתקינים הרחבות או תוספים כלשהם לדפדפנים שלכם, ומומלץ להיצמד לתוספים שפותחו על-ידי חברות מוכרות.
השתמשו בחוסם פרסומות
רוב הדפדפנים המודרניים מגיעים היום עם חוסמי פרסומות מובנים או עם אפשרות להתקין תוסף חינמי שימנע את הצגת הפרסומות שפוגמות לנו בחוויית הגלישה. אך מעבר לפגיעה בחוויית הגלישה בלבד, קיימת גם סכנה ממשית בפרסומות האלו ואלו הם "חלונות קופצים" המובילים את המשתמשים שלוחצים עליהן לאתרים המכילים וירוסים או תוכנות זדוניות אחרות. היו חשדניים אם אתר או אפליקציה כלשהי מבקשים מכם לנטרל את חוסם הפרסומות שלכם, במיוחד אם מדובר באתר אלמוני יחסית.
הפעילו הגנה מפני נוזקות
מרבית הדפדפנים המודרניים מציעים גם הגנה בסיסית מפני אתרים שעלולים להכיל פעילות חשודה. הגנה זו היא כמובן בסיסית למדי, אך היא חשובה כאחת משכבות האבטחה של המחשב. כאשר דפדפן, כגון כרום, אומר לכם שאתר כלשהו עלול להיות מסוכן ולא מומלץ לבקר בו – עדיף שתקבלו את העצה ותתרחקו מאותו אתר.
אל תשמרו סיסמאות בדפדפן
שמירת סיסמאות בדפדפן נראית אולי רעיון טוב, אך היא אינה מומלצת. נכון, קל יותר עבורכם להתחבר לאתרים ולפרופילים ברשתות החברתיות, ללא צורך להקליד את הסיסמאות שלכם שוב ושוב, אך זה גם הופך את זה לקל יותר לפושעי הרשת לגנוב את הסיסמאות שלכם ולפרוץ לכם לחשבון. לכן ההמלצה שלנו היא לא לאפשר לדפדפן שלכם לשמור לכם על הסיסמאות, קיימות תוכנות ייעודיות שעושות את העבודה הזו טוב יותר, כמו למשל Last Pass, שתשמור על כל פרטי ההתחברות שלכם בצורה בטוחה.

הכותב הוא מנכ"ל חברת ESET ישראל.
תאריך:  19/05/2014   |   עודכן:  19/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך תוודאו שדפדפן האינטרנט בטוח?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
שני הגיגים בכל הנוגע לפרשת אולמרט    האמירה המקובלת שרוזן הוא שופט מזן מיוחד היא אומנם תעודת כבוד לרוזן, אך היא תעודת עניות למערכת המשפט בישראל
מרק בריל
צהובה בעיניים-יש. ישראלים? אין.
עו"ד חיים שטנגר
השמחה על ניצחונה של מכבי אינה שמחה אמיתית ואותנטית מהלב. זו שמחה מסחרית ובשביל שמחה מסחרית לא שווה להרטיב ת'בגדים שלא לצורך. נגמרו הימים התמימים האלה של טל ברודי, מיקי ברקוביץ', מוטי ארואסטי שהיו "כושים מקומיים" של מכבי של אז, עד כי לא היה כל צורך להביא לארץ, בייבוא חופשי "כושים מתוצרת חוץ"
עמוס אריכא
ארבעה ראשי ממשלה עבדים ליצרים בהמיים, ששכחו מהי חובת מנהיגות עוד לפני שכבשו את הכיסא החשוב של לשכת ראש הממשלה. אלה ארבעה שעיצבו עצמם, איש בדרכו ובמסילתו, ככהנים גדולים של עגל הזהב
אברהם בן-עזרא
האם שופט יכול לדון בתיק בו הוא אינו יכול לדון?    כך קרה בת"א 7608-06-08 כהן ואח' נ' שיכון עובדים בע"מ ואח', בית משפט השלום בחדרה, שופט: אהוד קפלן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il