X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
שעון הפניקס הוא ספר שמיועד לקוראים רבים, אשר מוכנים לצלול לתוך העולם המופלא של מחזוריות בשירה ובהתפתחות החברה האנושית על-פני כדור הארץ - ד"ר דניאל ויגדורוביץ'
▪  ▪  ▪

אימרת כנף מפורסמת אומרת "זמנים חדשים. זמירות חדשות". חוקרי ספרות העולם, נוקטים לשון דומה. היסטוריונים, חוקרים ומדענים תוהים: "מדוע יש תקופות של קיפאון מחשבתי ובמשך מאות שנים אין שום התקדמות ממשית בתחומי התרבות, ולעומת זאת יש תקופות של האצה מסחררת, ובהן, במהלך עשור אחד או שניים בלבד, אנו עדים למפנה חד ולהתקדמות דרמתית, אשר בזמנים אחרים היו נדרשים להם מאות שנים?"
ואם כך, מה הוא מושא השינוי:
  • הזמנים, האנשים או "רוח הזמן"?
  • האם קיימים זמנים שונים בתולדות התרבות העולמית?
  • האם יש תקופות שבהן "לא עושים שום דבר"? האם תקופות אלה מתחלפות
  • בתקופות אחרות שנולדים בהן פורצי דרך, משוררים גדולים או מגלי ארצות מהוללים?
  • ואם אכן הזמנים הם אלה שמכתיבים את קצב החיים, כיצד ניתן למדוד אותם ולחזות את מועדי התמורות שלהם?
ההיסטוריון הרוסי הנודע לב גומיליוב אמר פעם: "מהו הזמן - איש אינו יודע, אבל אנשים למדו למדוד אותו". אין ספק, שמאז עידן התגליות, אנשים למדו למדוד את הזמן על-פני כדור הארץ ולמפות את שעות זריחת השמש ושקיעתה ברחבי העולם כולו. לוחות שנה מודרניים, המבוססים על שילוב המחזורים של תנועת השמש והירח, מאפשרים לנו לחזות את מועדי חילופי העונות בכל היבשות. אבל אין שעון או לוח שנה, שיעזרו לנו להבדיל בין "יום" ל"לילה" בתרבות האנושית ולזהות מבעוד מועד את בואן של עונות לבלובה או קמילתה. יתרה מזו, אנחנו לא יודעים אם ניתן לבנות שעונים ולוחות שנה כאלה או על אילו עקרונות ניתן לבסס אותם.
ספר זה הוא פרי מחקר שנמשך יותר מארבע שנים. תוך כדי חיפוש אחר תשובות לשאלות אלה, התחקתה המחברת אחר יחסי הגומלין המורכבים והדינמיים בין ארבעה גורמים שונים במהותם: תולדות השירה העולמית, ההיסטוריה הכללית, מחזורי תנועת כוכבי הלכת המרוחקים ביותר מהשמש ושנות לידתם של דורות מסוימים. פרקי הספר מגוללים, בזה אחר זה, כיצד נולדו השאלות הראשוניות שנשאלו במחקר הזה, ואיך כל תשובה הובילה לשאלות נוספות.
הספר הזה הוא על תפקיד הזמן בחיי האדם ועל תפקידו של האדם בעיצוב הזמנים. יתר על כן, הוא על גילוי השעון השמימי ועל השירה ככוח המארגן של החברה.
ספר זה מוקדש לכל אלה שלא התעניינו עד-כה בהיסטוריה משום שהתייחסו אליה כאל אוסף עובדות אקראיות ללא שום חוקיות או משמעות. ספר זה מוקדש גם לאוהבי ההיסטוריה. לאלה וגם לאלה הוא מראה באור חדש את הדינמיקה, הרצף והמשמעות בתהליכים ההיסטוריים ומציע להתייחס אל ההיסטוריה כאל שלמות אחת המתפתחת על-פי כללים מסוימים ועוברת שינויים דרסטיים (מטמורפוזות) בצמתים החשובים, המופיעים במחזוריות קבועה.
ספר זה מוקדש למי שלא גילה עד-כה עניין בשירה, משום שראה בה רק משחקי מילים סתמיים והוא מוקדש גם לאוהבי השירה. לאלה גם לאלה רומזים סיפורי המשוררים מתקופות שונות כי רמת ההתפתחות של השירה עשויה לשמש מדד אמין של רמת ההתפתחות של החברה כולה.
ספר זה מיועד למי שחושב כי לאסטרולוגיה אין זכות קיום משום ששיטותיה הן פסיאודו-מדעיות, והוא מיועד גם לאלה שמתעניינים באסטרולוגיה והיו רוצים לראות אותה הופכת למדע רציני. לאלה וגם לאלה הספר מדגים חוקיות קוסמית מפתיעה, הגלומה בשעון השמימי המתאם בין מחזוריות כוכבי הלכת המרוחקים ובין שלבי ההתפתחות האנושית.
ספר זה מוקדש גם לאלה שהתרחקו עד כה ממדעים מדויקים, משום שהם נראו בעיניהם חסרי-נשמה ויבשים. וספר זה הוא גם עבור אלה שמעריכים מדעים מדויקים, משום שהם רואים בהם כלי ראוי ואמין לחקר היקום. לאלה וגם לאלה הספר מאפשר לבנות גשרים בין הפיזיקאים ובין המשוררים ולהגיע לנקודת המפגש שמיטשטשים בה הגבולות בין שירה למדע.
ספרה של ד"ר אליזבטה לוין הוא מחקר נדיר ומאלף, אשר מקשר בין "מקצבים קוסמיים" לבין תקופות היסטוריות ואירועים חשובים בתולדות האנושות. המחברת מנתחת חומר עובדתי רב ומספרת על ממצאיה בצורה מסקרנת ופופולרית, כך שקריאה בספר היא בהחלט תענוג הן לחובבי תכונות ומזלות, הן לאסטרופיזיקאים מקצועיים והן לכל מי שמתעניין בתופעות קוסמיות ובחיי תרבות. ד"ר פסח אמנואל, אסטרופיזיקאי.
ספר מרתק זה מתבסס על עובדות היסטוריות רבות מספור. הוא עשוי לעניין מגוון רחב של קוראים ולעורר דיון ער בקהילה המדעית. פרופ' אלעזר גוטמנס.
"שעון הפניקס" הוא ספר שמיועד לקוראים רבים, אשר מוכנים לצלול לתוך העולם המופלא של מחזוריות בשירה ובהתפתחות החברה האנושית על-פני כדור הארץ. לאחר קריאת ספר זה, הקורא, ולו הספקן ביותר, יתרשם כי אסטרולוגיה איננה תחום מסחרי או בידורי גרידא, אלא גם ידע עצום שמסוגל לשנות את תפיסתנו על חוקיות ההוויה. ד"ר דניאל ויגדורוביץ', ביולוג.
זהו ספר עוצר נשימה שחושף תגלית בסיסית, לא טקטית ולא אסטרטגית אלא בסיסית, אשר עשויה למשוך את תשומת הלב של מומחים ושל ציבור רחב כאחד. הספר מעורר מחשבות ופורץ דרך למחקרים נוספים בנושא. אלכסנדר רדובסקי, ממציא, משורר ומחזאי.
ד"ר אליזבטה לוין - חוקרת, סופרת ופיזיקאית. בוגרת הפקולטה לפיזיקה בטכניון, התמחתה בהולוגרפיה במכון ויצמן, בעלת תואר שלישי מטעם הפקולטה להנדסת חומרים בטכניון. למדה אסטרולוגיה וגישות פסיכולוגיות במרכז ללימוד ולחקר התודעה אשר ייסדו המטפלים היונגיאניים, יעל האפט וד"ר גוסטב דרייפוס. מחקריה הרבים, במשך עשרות שנים, מגלים חוקיות קוסמית מפתיעה, אשר גלומה בשעון שמימי המתאם בין מחזוריות כוכבי הלכת המרוחקים לבין שלבי התפתחות החברה האנושית.
בנוסף לחקר הזמן, מנחה ד"ר לוין פינה קבועה ברדיו, מרצה בפורומים שונים בארץ ובעולם ומופיעה בתקשורת. ילידת קייב, ברית המועצות. עלתה ארצה ב-1974. עד שנת 1993 התגוררה עם משפחתה ב"נשר", מאז ועד היום חיה בחיפה.

דבר המחברת - תמורות הזמן וזמני התמורות

בְּשֶׁכְּבָר הַיָּמִים... זֶה הָיָה בְּשֶׁכְּבָר הַיָּמִים.
הָעִתִּים מִשְׁתַּנּוֹת
וְעַכְשָׁו -
הִנֵה אָנֹכִי כָּזאת.
רחל (1931-1890)
כ
ולנו התרגלנו שביטויים כגון "פעם היו זמנים אחרים", "הזמנים השתנו" או "נחכה לזמנים טובים יותר" הפכו לשגורים בפי כל. ללא היסוס מדברים אנו על "הזמנים הטובים" ועל "הזמנים הרעים" ומעניקים שמות שונים לתקופות שונות: "תקופת הפריחה של הרנסנס", "תקופת הדעיכה של הקיסרות הרומית", "תקופת תור הזהב של שירת יהודי ספרד", "עידן התגליות" ועוד. אך למה אנחנו מתכוונים? האם באמת ובתמים סבורים אנו כי הזמן מסוגל להשתנות ולעבור מטמורפוזה?
אמרת כנף מפורסמת אומרת "זמנים חדשים - זמירות חדשות". חוקרי ספרות העולם, ובכללם הרציניים והמכובדים ביותר, נוקטים לשון דומה. לדוגמה, חתן פרס ישראל שמעון זנדבנק כותב על "התנפצות" מסורת בת אלפיים שנה "אל תודעת הזמן החולף, מסימני הריאליזם של העת החדשה". היסטוריונים, חוקרים ומדענים שואלים בתמיהה: "מדוע יש תקופות של קיפאון מחשבתי, כאשר במשך מאות שנים אין שום התקדמות ממשית בתחומי התרבות, ומדוע הן מתחלפות בתקופות של האצה מסחררת, ובמהלך עשור אחד או שניים בלבד אנו עדים למפנה חד ולהתקדמות דרמתית, אשר בזמנים אחרים היו נדרשים להם מאות שנים?"
אך מה הוא מושא השינוי - הזמנים, האנשים או "רוח הזמן"? האם קיימים זמנים שונים בתולדות התרבות העולמית? האם יש תקופות שבהן, בלשון פיוטית, "לא עושים שום דבר" "והזמן כמו גומי מתמרח"? האם תקופות אלה מתחלפות בתקופות אחרות שנולדים בהן פורצי דרך, משוררים גדולים או מגלי ארצות מהוללים? ואם אכן הזמנים הם אלה שמכתיבים את קצב החיים, כיצד ניתן למדוד אותם ולחזות את מועדי התמורות שלהם?
ההיסטוריון הרוסי הנודע לב גומיליוב אמר פעם: "מהו הזמן - איש אינו יודע, אבל אנשים למדו למדוד אותו". אין ספק, שמאז עידן התגליות, אנשים למדו למדוד את הזמן על פני כדור הארץ ולמפות את שעות זריחת השמש ושקיעתה ברחבי העולם כולו. לוחות שנה מודרניים, המבוססים על שילוב המחזורים של תנועת השמש והירח, מאפשרים לנו לחזות את מועדי חילופי העונות בכל היבשות. אבל אין שעון או לוח שנה, שיעזרו לנו להבדיל בין "יום" ל"לילה" בתרבות האנושית ולזהות מבעוד מועד את בואן של עונות לבלובה או קמילתה. יתרה מזו, אף אין אנו יודעים אם ניתן לבנות שעונים ולוחות שנה כאלה, או על אילו עקרונות ניתן לבסס אותם.
ספר זה הוא פרי מחקר שנמשך יותר מארבע שנים. תוך כדי חיפוש אחר תשובות לשאלות אלה, התחקיתי אחר יחסי הגומלין המורכבים והדינאמיים בין ארבעה גורמים שונים במהותם: תולדות השירה העולמית, ההיסטוריה הכללית, מחזורי תנועת כוכבי הלכת המרוחקים ביותר מהשמש ושנות לידתם של דורות מסוימים. פרקי הספר מגוללים בזה אחר זה כיצד נולדו השאלות הראשוניות שנשאלו במחקר הזה, ואיך כל תשובה הובילה לשאלות נוספות.
כעת, כשכתיבת הספר הושלמה, אני מבקשת להבהיר בקצרה על מה הספר ולמי הוא מיועד. בשתי מילים, הספר הזה הוא על תפקיד הזמן בחיי האדם ועל תפקידו של האדם בעיצוב הזמנים. יתר על כן, הוא על גילוי השעון השמימי ועל השירה ככוח המארגן של החברה; על תמורות הזמן ועל זמני התמורות — אותן תקופות מיוחדות, שכיניתי בשם "מולד הפניקס", כאשר האדם עומד מול "שבר ההווה" וצופה כיצד הזמן כאילו אוזל, עובר מטמורפוזה ונולד מחדש.
ספר זה מוקדש לכל אלה שלא התעניינו עד כה בהיסטוריה משום שהתייחסו אליה כאל אוסף עובדות אקראיות ללא שום חוקיות או משמעות. ספר זה מוקדש גם לאוהבי ההיסטוריה. אני מקווה שלאלה וגם לאלה הוא מראה באור חדש את הדינמיקה, הרצף והמשמעות בתהליכים ההיסטוריים ומציע להתייחס אל ההיסטוריה כאל שלמות אחת המתפתחת על–פי כללים מסוימים ועוברת שינויים דרסטיים (מטמורפוזות) בצמתים החשובים, המופיעים במחזוריות קבועה.
ספר זה מוקדש למי שלא גילה עד כה עניין בשירה משום שראה בה רק משחקי מילים סתמיים. והוא מוקדש גם לאוהבי השירה. לאלה גם לאלה רומזים סיפורי המשוררים מתקופות שונות כי רמת ההתפתחות של השירה עשויה לשמש מדד אמין של רמת ההתפתחות של החברה כולה.
ספר זה מיועד למי שחושב כי לאסטרולוגיה אין זכות קיום משום ששיטותיה הן פסיאודו–מדעיות. והוא מיועד גם לאלה שמתעניינים באסטרולוגיה והיו רוצים לראות אותה הופכת למדע רציני. לאלה וגם לאלה הספר מדגים חוקיות קוסמית מפתיעה, הגלומה בשעון השמימי המתאם בין מחזוריות כוכבי הלכת המרוחקים ובין שלבי ההתפתחות האנושית.
ספר זה מוקדש גם לאלה שהתרחקו עד כה ממדעים מדויקים משום שהם נראו בעיניהם חסרי–נשמה ויבשים. וספר זה הוא גם עבור אלה שמעריכים מדעים מדויקים, משום שהם רואים בהם כלי ראוי ואמין לחקר היקום. לאלה וגם לאלה הספר מאפשר לבנות גשרים בין הפיזיקאים ובין המשוררים ולהגיע לנקודת המפגש שמיטשטשים בה הגבולות בין שירה למדע.
אני מזמינה את הקוראים, האוהבים לקרוא ספרי בלשים מן ההתחלה ועד הסוף מבלי לדעת מראש את הסיום, להרגיש את עצמם שותפים למחקר ולעקוב שלב אחר שלב אחר הגילויים שבו. אני גם מזמינה את אותם הקוראים, אשר בוחרים להכיר תחילה את הממצאים העיקריים של המחקר בטרם יחליטו האם יקראו את הספר כולו, לעיין קודם כל בפרק הסיום.
בשבילי היו שנות העבודה על הספר לשנים קסומות של מסעות ברחבי הזמן והמרחב. מסע דמיוני זה התחיל בין קירות חדר העבודה שלי, שבו שקעתי בלימוד ספרי ההיסטוריה ואנתולוגיות של השירה העולמית. בחלוף הזמן הוא הוביל אותי גם למסע בעולם הגשמי אל החוף של האוקיינוס האטלנטי. שם, בפורטוגל, הקשבתי לרחש גלי הים וחיפשתי תשובות לשאלה, מה הרגיש אדם כאנריקה הספן, אחת הדמויות המרכזיות בספר זה, כאשר בילה שעות ארוכות יושב על צוק סלעי בנקודה המערבית ביותר באירופה. מסעות אלה אינם מסתיימים בשבילי גם לאחר השלמת כתיבת הספר והם קוראים לי לחקור ולהמשיך לפתח את הנושא לעומק.
לכל הקוראים - ואין זה משנה מה גרם להם להתעניין בספר ובאיזה סדר יבחרו לעיין בפרקיו - אני מאחלת מסע חווייתי, מרתק ומהנה על דפיו.
בברכה — ד"ר אליזבטה לוין, חיפה

מאת: ד"ר אליזבטה לוין, הוצאת אסטרולוג, 315 עמודים, 78 שקלים
תאריך:  29/05/2014   |   עודכן:  29/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עירית אלקבץ
כעשור אחרי צאתו של ספרו המדובר מבחן בוזגלו עליו חתם בשם העט דן גורן, שנים ספורות לאחר צאת רבי המכר אורגת השטיחים מאיספהאן ופליטת הפה של מירי דהן, רומן מתח פוליטי חדש פרי עטו של שמואל פרץ
ד"ר חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
קרן רובין
דורית רביניאן חוזרת עם רומן רב-תנופה, רגיש בפרטיו ובשיאיו כאחד    היא פורשת סיפור שקווי גבול עוברים אותו וחוצים לכל אורכו, גבולות פיזיים וגבולות תודעתיים, ומסמנת באומץ את הקווים המתעתעים בין "אתה" ל"אני", בין "אנחנו" ל"הם"
ד"ר חיים משגב
רומן בפרקים: הכל אמיתי, והכל קרה. העובדות קצת שונו - והדמויות קצת טושטשו. אבל כולם מכירים אותם - את השופטים הלא-חכמים ואת עורכי הדין הלא-ישרים-במיוחד ואת המפכ"ל שקומבינות רוחשות בליבו ואת הפוליטיקאים שמחפשים ריגושים בדירת-מסתור, ובעיקר את הנשים החזקות שמשחקות בגברים חלשים. ויש גם ראש ממשלה שעומד בראש המערכת
ציפי לוין
יוון, מקדוניה, אלבניה ופריס חולפות במהירות על-פני הקורא, וכל זאת דרך סיפור אהבתם והתהפוכות העוברות עליו ועליה, עד לסיום הטרגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il