X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלון פנקס - איש מפלגת העבודה שיעץ בין היתר לשמעון פרס, שרת כקונסול כללי בניו-יורק ונתניהו טרפד את מינויו לשגריר ישראל באו"ם - נשמע כיתום עזוב, המייחל לקורטוב של תשומת לב מהאמריקנים, ולו גם נזיפות ועונשים, העיקר שלא להישאר לבד
▪  ▪  ▪
ברק אובמה נואם. מיואש מהמז"ת [צילום: מן הטלוויזיה]
לחץ אמריקני?
אין מנוס מן המסקנה, שמה שאנחנו הרבה פעמים מדמים לעצמנו שהוא "לחץ אמריקני", לאמיתו של דבר אינו אלא לחץ של המיעוט השמאלני על האמריקנים, כדי שילחצו עלינו, ובדרך זאת ישיגו לו את מה שנבצר ממנו להשיג כאן בדרכים דמוקרטיות.

מחשבה שכופה את עצמה עלי בעל כורחי: יש חלקים בעמי, ששמחתם היא אבלי ואבלי - שמחתם, תקוותם היא אכזבתי ואכזבתי - תקוותם. כאשר הם מבשרים על "פריצת דרך" אני נבהל, וכשהם מתייאשים - אני מתעודד. למרבה הצער, אפילו אויב משותף כמעט כבר אין לנו, כי אויבי הוא ה"פרטנר" שלהם. אפילו את המולדת עצמה - אנו חולקים רק אופן חלקי.
הטרגדיה הזאת הומחשה לי במאמרו של אלון פנקס ב'ידיעות אחרונות' מיום 29.5.14, העוסק בנאומו של אובמה בפני צוערים אמריקנים, בו סקר את כל בעיות העולם, אבל - "אף מילה על ישראל. היעדר התייחסותו של אובמה לסכסוך הישראלי-פלשתיני בנאומו החגיגי ייתכן שמשקף את ייאושו של הבית הלבן בעקבות כישלון שיחות השלום.. ההערכה היא שאובמה החליט להרים ידיים ולהסב את תשומת ליבו לזירות אחרות בעולם".
קראתי, ופלטתי קריאת גיל. פנקס הגיב במשהו כמו - 'שומו שמיים'!
"...את המזרח התיכון 'שלנו' אובמה לא הזכיר. לא בחיבה ודאגה, לא בביקורת ובתסכול..הוא לא הביע מחויבות לבעלת הברית ישראל וגם לא שאיפה להעניק לפלשתינים מדינה משלהם".
אלון פנקס - איש מפלגת העבודה שיעץ בין היתר לשמעון פרס, שרת כקונסול כללי בניו-יורק ונתניהו טרפד את מינויו לשגריר ישראל באו"ם - נשמע כיתום עזוב, המייחל לקורטוב של תשומת לב, ולו גם נזיפות ועונשים, העיקר שלא להישאר לבד. מה חסר לו? מחויבות אמריקנית לישראל והענקת מדינה לפלשתינים, הוא אומר. גם וגם. יש להניח שברוח זו גם פעל בין היהודים באמריקה ומול הממשל האמריקני, ביודעו שרוב העם שהוא אמור לייצג מוחל על "המחויבות האמריקנית" הזאת - למשל מחויבות להקים מדינת אויב בלב הארץ ולחלק את ירושלים. "חיבה ודאגה" של אמריקה חסרות לפנקס. על החוזה שהוציאה אמריקה להחריב את ההתיישבות היהודית בירושלים וביש"ע - שמע? השם פולארד הגיע לאוזניו? על גזילת ניצחוננו שותת הדם במלחמת יום הכיפורים תמורת דריסת רגל במצרים, סיפרו לו?
עוד במאמרו מזיל פנקס דמעות, מדוע הסכסוך עם הערבים כבר "איננו אינטרס אמריקני חיוני", ובכלל - מדוע אמריקה עייפה מאיתנו. זה מכניס את פנקס ממש לדיכאון, בעוד אשר דעת הקהל בישראל דווקא אינה מתרגשת. להפך, היא תשמח אם אכן נשתחרר מן הלחץ האמריקני, המעיק עלינו מאז ימי ראשית המדינה.
פנקס ממשיך בקינתו: גם מזכיר המדינה קרי הופיע בטלוויזיה בשלוש רשתות, ו - שומו שמיים - לא הזכיר אותנו אף במילה אחת!
מה כל כך מלחיץ אותו? את זה הוא מסביר כך (אני מצטט):
"ההינתקות האמריקנית..מבשרת רעות חולות לישראל. להותיר את ישראל והפלשתינים לטפל בעצמם, זה תרחיש רע מאוד. זה מתכון לאלימות, לבידוד ולאדישות של העולם."
למכה הראשונה קורא פנקס "מתכון לאלימות". באמת? ועד עכשיו, 66 שנים של התערבות "אישית לוחצת" אמריקנית, לא סבלנו מאלימות ערבית, אותה עצרנו רק בדמנו, לא בדמם של זרים?
המכה השנייה היא "הבידוד", אותו הבידוד בו איים עלינו קרי. אולם המציאות היא כמעט הפוכה. ישראל נהנית היום מעצמאות אנרגטית ומייצרת מים לעצמה (ולאויביה!). סין משקיעה מיליארדי דולרים במשק הישראלי לצד מיליארדים שאינטל מוסיפה על השקעותיה כאן. ממשלות הודו, צ'כיה, פולין, קנדה, אוסטרליה, איטליה, סרביה, רוסיה, ניגריה ורבות אחרות מפגינות ידידות. יש שיתוף אינטרסים עם מצרים, סעודיה ונסיכויות המפרץ כפי שלא ידענו מעולם ואנו נהנים מעידן של הישגים כלכליים, טכנולוגיים וצבאיים שלא שיערנו. מתי היה כדבר הזה, שאמריקה תכעס על יתר התקרבות של ישראל ל...רוסיה?! ומה בדבר ההשתתפות העשירה של אמנים ואמנות בינלאומיים בפסטיבלים ושאר מופעים בארץ, זה - בידוד?
מי שבכל זאת מתאונן על "בידוד", חזקה עליו שזו בעצם משאלת הלב שלו.
המכה השלישית לפי פנקס היא "אדישות העולם", אולם מי צריך להיות מודאג מן האדישות הזאת - אנחנו? מי שרואה בירושלים השלמה נס, מי שהשליטה על חבלי התנ"ך היא לו חוויה בלתי פוסקת, ועל כל בניין שמתווסף מברך 'שהחיינו' - "אדישות העולם" אינה מדאיגה אותו. אדרבה, האדישות הזאת תאפשר לו לעשות את מה שחשוב באמת - לגאול עוד אדמות ולבצר עוד את כוח עמידתנו, אדישות מבורכת! האם עד כדי כך שכח פנקס את ההיסטוריה של התנהגות "העולם" כלפי היהודים, שהחל להתגעגע לה?
בסוף, הוא מאיים עלינו: "'שיעזוב אותנו', אמר שר הביטחון יעלון על מזכיר המדינה קרי. הוא עזב. עכשיו נראה אותך!...
מי בישראל שמרוצה מהנאום של אובמה לא לגמרי מבין את השלכותיו ההרסניות."(סוף ציטוט).
פנקס סותם ואינו מפרש, מה הן אותן "השלכות הרסניות", מה זה ה"נראה אותך!" שזרק לשר הביטחון. מה תעשה לנו מעט אדישות אמריקנית? נהיה קצת פחות "מדינת בננה", "מדינת לווין" ושלטון בובות? מה כבר יכול להיות יותר גרוע מאובדן ירושלים, יהודה, שומרון והגולן, שמשטר אובמה רואה בהוצאתם מידינו "שליחות", אותה פנקס פוחד שכבר לא יתאמץ להגשים ?
אין מנוס מן המסקנה, שמה שאנחנו הרבה פעמים מדמים לעצמנו שהוא "לחץ אמריקני", לאמיתו של דבר אינו אלא לחץ של המיעוט השמאלני על האמריקנים, כדי שילחצו עלינו, ובדרך זאת ישיגו לו את מה שנבצר ממנו להשיג כאן בדרכים דמוקרטיות. לכן כל כך חסר לפנקס הלחץ האמריקני, כי בלי גיבוי זר - אמריקני, אירופי, ערבי - לו ולמחנהו אין תקומה.

תאריך:  05/06/2014   |   עודכן:  05/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עם ישראל צוהל - אלון פנקס אבל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
צודק. זה הזמן לספח ולבנות! ל"ת
צייד נאצים  |  5/06/14 08:27
2
אלון פנקס ישאר אדיוט מטומטם!
אניהי  |  5/06/14 17:30
3
וכך אמר משלי על האוויל
אביתר בן-צדף  |  6/06/14 21:41
 
- 2 הערות נכונות עד מאד של
בן-צדף.   |  7/06/14 06:52
 
- פתולוגיה נפשית ל"ת
קרל יונג  |  3/11/20 10:02
4
מה שמשמח את העצני מדאיג מאד
ע.ג.  |  8/06/14 17:41
5
נכון, כבר מזמן שקוף שארה"ב
סתם אני.   |  8/06/14 17:46
6
למר פנקס יש בעייה פסיכולוגית,
Lulu101  |  9/09/16 01:34
7
נהנתן שבוגד בעמו
יוסי ט  |  3/11/20 01:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ הגיב לדברי ג'ון קרי לפיהם וושינגטון תכיר ותעבוד עם ממשלת האחדות הפלשתינית משום שזה הדבר הנכון לעשות    הרצוג: נתניהו הכניס את החמאס אל הגדה בדלת הראשית
ד"ר שמואל גורדון
הממשלה הנוכחית פועלת להמשך השליטה בכל ארץ הזאת ובתושביה ומונעת בהכרה מלאה השגת הסדר או הינתקות חד-צדדית. החרמת ממשלה פלשתינית מאוחדת היא צעד אווילי, מונע הסדר, ואסוני
עופר וולפסון
ראש הממשלה הפציר בארה"ב שלא לעבוד עם אבו מאזן ועם ממשלתו החדשה, המגובה על-ידי ארגון חמאס    ממשלת ישראל הטילה מגבלות תנועה על כל הבכירים הפלשתינים    ארה"ב והאיחוד האירופי דווקא החליטו "לתת לה הזדמנות"
אפרים הלפרין
אין לי שמץ של ספק שהתפקיד שר השלום הוא תפקיד חיוני בממשלה שלנו, השלום כמו חינוך כמו תחבורה כמו ביטחון הוא מטרה מספיק חשובה על-מנת למנות לה משבצת אחראית בממשלה. עם זאת גם משרד השלום או תיק השלום חייבים בניהול תבוני ולא ניהול מתוך פאניקה, כי ניהול חובבני ומזיק של המשרד, בד-בבד עם היסטריה חסרת מעצורים לא רק שלא יביאו שלום אלא יביאו אלינו את המלחמה מוקדם יותר ובעצמה רבה יותר
עידן יוסף, איציק וולף
הקבינט המדיני-ביטחוני סיים את הדיון המיוחד שכונס בעקבות הקמת ממשלת האחדות הפלשתינית    ראש הממשלה הוסמך להטיל סנקציות נוספות על הרשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il