X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – גם מהמותן – בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם – הסיר, חדלי-אישים, שקט וסופרת
▪  ▪  ▪
בנימין בן-אליעזר. צעד מתבקש [צילום: פלאש 90]

א. סיקול ממוקד
הסרת מועמדותו של בנימין בן-אליעזר לנשיאות הייתה צעד מתבקש – סיקול הכרחי של החיים הציבוריים הדי-מזוהמים אצלנו; אך רק ראשית הדרך (גם בקרב המועמדים האחרים לתפקיד המיותר לחלוטין של נשיא המדינה).
מקווה, שזה לא רק סיכול ממוקד של האיש, אלא יתחיל גל של ניקוי המערכת הציבורית הישראלית, שהשחיתות מובנית כמעט באבני-הפינה שלה. לכאורה, יש כל הכלים לעשות זאת, אך אין אנשים לבצע את המוטל עליהם, ואין רצון לטהר את המדינה.
ב. מפוקפק
עורכים זריזים קראו לסרג'נט ברגדאהל – השבוי האמריקני, ששוחרר במחיר נורא משבי חקאני בפקיסטן – "גלעד שליט האמריקני". ואכן, יש דמיון בין שני חדלי-האישים, שמדינותיהם שילמו מחיר כבד ובלתי-ראוי עבורם שחרורם.
ברגדאהל, ששהה חמש שנים בשבי, מטופל עתה בבית-חולים צבאי אמריקני בגרמניה לאחר שקיבל תשלומים רטרואקטיוויים של שכר בשווי כשלוש מאות אלף דולר.
נסיבות לכידתו יידונו במועד מאוחר יותר, הבטיח צ'אק היגל, שר ההגנה, בתגובה לוויכוח, שהתגלע בארצות-הברית בעקבות החלפת השבוי האמריקני בחמישה רבי-מחבלים, שנכלאו במחנה-המעצר במפרץ גואנטנאמו, ללא הודעה מוקדמת לקונגרס, כנדרש בחוק.
בינתיים צצים רעיונות לחילופי שבויים נוספים – למשל, עם קובה, המחזיקה במומחה מחשבים יהודי-אמריקני, שנשפט לחמש-עשרה שנות מאסר על ריגול. סנאטור ג'ון מקיין הרפובליקני – פדוי-שבי ממלחמת ויטנאם – ביקר בעדינות את העסקה, בניגוד לחבריו, שתקפו קשות את ממשל אובמה, שאנשיו הצהירו, כי ברגדאהל שוחרר כיוון שהייתה סכנה לחייו. וכי מה יגיד הממשל, שהפר (כמו אצלנו) את הכלל הבסיסי בלוחמה בטרור?!
העסקה לשחרור ברגדאהל הנה חריג במדיניות האמריקנית, שאינה מוכנה לחילופי שבויים, אלא במקרים חריגים במיוחד (בעיקר, במלחמה הקרה).
נחשפות עוד עדויות והדלפות, שברגדאהל ערק מיחידתו באפגניסטן. עריקה בשדה הקרב הנה אירוע די נדיר בתולדות צבא האמריקני. אני מניח, שלהיגל, שהיה חייל קרבי בוויטנאם, הדבר צובט, כיוון שלא כל התפוחים בממשל אובמה מקולקלים, ומחפשים במרץ את רעתם של ארצות-הברית ושל העולם החופשי. עיר הולדתו של ברגדאהל ביטלה ברגע האחרון ובפתאומיות את החגיגות לכבוד שחרורו; ובצבא ארצות-הברית יש מי שבודקים כבר ביסודיות את סעיפי החוק הצבאי, כדי להעמידו לדין – בעיקר, לאור העובדה, כי, לפחות, שישה חיילים אמריקניים נהרגו במהלך החיפושים אחריו. כן מסתובבת שמועה, כי ברגדאהל התאסלם בכלאו, והתיידד עם שוביו.
ולשם השוואה, אצלנו העמידו ברוע-לב (שאפשר להסבירו על-רקע התקופה) את אנשי החוליה של אורי אילן, שנפלו בידי הסורים. וגם אחרי מלחמת יום הכיפורים הועמד לדין שני חיילים, פדויי-שבי מאחד המעוזים, שסירבו להילחם עד נפילתם בשבי.
ג. שריפה
גנבתי מגונן גינת: "בתוך שבועיים הוצתו חמישה בתי-כנסת בישראל. מישהו שמע גינוי? הנשיא? איזה ח"כ? הרבנים הראשיים? איזשהו סופר או מגלגל עיניים מקצועי?"
והוא צודק – בסך-הכל מה אירע?! פגעו ביהודים, אז מה. גם לא מדווחים על טרור נגד יהודים, שהפך לראוי במדינה, שמעלה בייעודה, והנהיגה אפרטהייד נגד יהודים.
ד. מזימה
פעם כתבתי, שממשל אובמה אנטישמי, והיו מי שרטנו. איני מסתמך רק על הילארי רוֹדהאם קלינטון – עוד עוכרת ישראל, שמעמידה פני אוהדת, כדי לזכות בקולות של יהודים תמימים. מצד שני, השוטים – המצביעים היהודיים בארצות-הברית – אכלו בתיאבון רב את הרפש, שהציע להם פעמיים אובמה, ובחרו בו ברוב עצום (משהו כמו שמונים אחוזים), והם גם יתמכו בקלינטונית חמוצת-הפנים, למרות שאינה ראויה בעליל.
בכל אופן, הקלינטונית מספרת על טעויות הנשיא, שיש עדיין בארץ שוטים, שמתפעלים ממנו – כאילו לא הייתה שרת החוץ שלו, וכאילו לא הייתה חלק ממזימתו נגד העם היהודי ונגד מדינתו.
לא רק אצלנו המסע לנשיאות מלוכלך, והקלינטונים הם רב-אשפים בינלאומיים בלכלוך פוליטי וזקני ארקנסו אומרים – גם בשחיתות. ספרה הוא מהלך ראשון בזוהמה, שהיא תעיף לכל עבר, כדי לסלול את דרכה חזרה לבית הלבן.

תאריך:  09/06/2014   |   עודכן:  09/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסע לנשיאות וחילופי שבויים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תובנות וניתוח , נוסח בן צדף
שלמה המגיב  |  9/06/14 19:53
 
- שלמה, איפה היית?
אביתר בן-צדף  |  9/06/14 22:44
2
אוי , כמה צודק אביתר.
רותיא  |  10/06/14 08:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים שטנגר
אין אני תמים ואיני חושב שנחזור לימי הצניעות של הצריף של דוד בן-גוריון ז"ל, בשדה בוקר או לימי הצניעות שגילם הנשיא, יצחק בן צבי ז"ל. עם זאת קיים סף שאין לעבור אותו, גם אם אין החוק אוסר זאת, ברורות ומפורשות
אפרים הלפרין
באתר הקוורטט בראשות ראש ממשלת אנגליה לשעבר טוני בלייר מתואר הקוורטט ופועלו בשטחי הגדה המערבית ועזה כשלב הכנה לכינונה של מדינה פלשתינית, וכבר מן הכתוב שם ברור לגמרי כי השלום רחוק
עו"ד צבי שוב, עו"ד נפתלי פרידמן
במקרה בו ברור שדירות נופש שימשו בניגוד לחוק לצורכי מגורים, יש למנוע מן החוטאים לצאת נשכרים בדמות הטבה במס רכישה. ועדת הערר מצאה שתי דרכים להבטיח זאת
איתמר לוין
שיטת הבחירה הנוכחית של נשיא המדינה היא הרע במיעוטו. בחירות כלליות יעלו מאות מיליוני שקלים ולא יהיו נקיות יותר, והצבעה גלויה בכנסת תמנע מהח"כים לבטא את דעתם האמיתית. מה שכן צריך, הוא צינון בין תפקיד פוליטי לתפקיד הנשיא ופרסום הצהרות הון של המועמדים
אברהם פכטר
בחירת נשיא למדינת ישראל, מגיעה לישורת האחרונה והעצובה. המועמד של מפלגת העבודה פואד בן-אליעזר, הסתבך בחקירה פלילית ואם יש אמת בחדשות הוא סיים את המרוץ בצורה מעוררת חשד לעסקנות פוליטית    הזדמנות היסטורית נשיאותית - למפלגת העבודה ולכלל האופוזיציה להתאחד סביב מועמד א-פוליטי דוגמת פרופ' שכטמן או השופטת העליונה דליה דורנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il