X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו חשב פואד היטב לפני שהשתמש בביטוי הצבאי הזה, שמשמעותו המקורית "הריגה ממוקדת" של מחבל, הוא היה חייב להגיע למסקנה כי האחריות על הסיכול הממוקד של המתמודד על הנשיאות מוטלת אך ורק על כתפיו הוא
▪  ▪  ▪
בנימין בן-אליעזר. חטוטרת של חשדות פליליים [צילום: פלאש 90]

אחת המטלות הקשות ביותר הניצבת בדרכו של האדם היא לעמוד מול המראה ולבחון בה בלי כחל וסרק את דמותו האמתית וכיצד הוא נראה בעיני הציבור. אילו טרח בנימין בן-אליעזר להתמודד כהלכה עם המשימה הזו, סביר מאוד להניח כי כלל לא היה מתמודד על המשרה הרמה של נשיאות ישראל. שהרי מהי בעצם מהות הנשיאות? הנשיא הוא הסמל של המדינה. בעיני העם והעולם, הוא אמור לייצג את כל שכבות האוכלוסייה, הוא פניה של המדינה.
למרבה הצער של אוהבי פואד, ובאמת יש לו רבים כאלה, כל מי שחזה בהתבטאויותיו הציבוריות של בן-אליעזר, חייב להגיע לכלל מסקנה חד-משמעית כי האיש עילג, אינו יודע לדבר בְּשֶטֶף ובבהִירוּת, התבטאויותיו אינן רהוטות, ולא פעם אפילו משובשות, בעלות טעויות של תַחְבִּיר לא תִקְנִי. המשתמש במאגר מלים אלמנטריות ואינו יודע להשמיע משפט סדור ובנוי כהלכה, כאשר הוא חוזר שוב ושוב על מלים שכבר השמיע. נכון כי אילו נבחר לנשיא היו עומדים לרשותו של פואד כותבי נאומים מיומנים ואולי הוא אף היה מצליח להקריא כהלכה את הדברים מן הכתב. אבל בכל אותן הזדמנויות שבהן היה נדרש להשמיע את דברו של עם ישראל באופן ספונטני, הוא היה חוזר לנוסחים מבולבלים וחסרי השראה.
יחד עם כל אלה אמת אחת אסור לשכוח - לזכותו רשום רקורד של עשייה ציבורית מרשימה ופואד הוא איש של אנשים, הוא יודע לשמוח איתם, לבכות איתם, לדבר אל ליבם. אבל לייצג את ישראל באיכות וברמה הוא אינו מסוגל ומשום כך טוב שלא נבחר.
עד כאן בכל מה שנוגע ליכולת הייצוג, אבל עכשיו מסתבר שפואד נושא על גבו גם חטוטרת של חשדות פליליים הנחקרים כיום באזהרה על-ידי המשטרה ורשויות המס והוא כלל אינו מבין מה בעצם רוצים ממנו ומדוע יורדים לחייו ועושים לו "סיכול ממוקד" כדבריו.
אילו חשב פואד היטב לפני שהשתמש בביטוי הצבאי הזה, שמשמעותו המקורית "הריגה ממוקדת" של מחבל, הוא היה חייב להגיע למסקנה כי האחריות על הסיכול הממוקד של המתמודד על הנשיאות מוטלת אך ורק על כתפיו הוא. הוא היה זה שביקש וקיבל מידידים בעלי אינטרסים, הלוואות בהיקף של מאות אלפי דולרים שאותן עדיין לא החזיר, הוא היה זה שלא דיווח לכנסת, כנדרש על-פי החוק, על מקורות המימון שלו, הוא היה זה שזרע בחשאי ובאפלה את זרע הפורענות שחיסל את סיכוייו להיבחר כנשיא ואולי אף עלול להוביל אותו למחוזות של אישומים פליליים והרשעה עם קלון. אבל פואד כנראה חשב שלו - כמי ששירת את מולדתו שנים רבות - הכול מותר.
עד כמה מנותק פואד מן המציאות ניתן היה לראות מתוכן ההודעה שפרסם לציבור לאחר שפרש מן המרוץ שבה כתב כך: "כחברה דמוקרטית ומתקדמת עלינו לנהל דיון מעמיק לגבי התנהלותנו ולשאול האם הפוליטיקה החדשה אליה אנו משתוקקים היא הפיכתם של אישי ציבור לשק חבטות? האם ייתכן, כי רשויות החוק ישמשו כלי בידם של בעלי אינטרס וישפיעו על מהלכים דמוקרטים במדינה?". הנוסח הזה של הדברים מצביע במיוחד על משגה הבנתי חמור.
הפוליטיקה החדשה שעליה הוא מדבר אינה הופכת את הפוליטיקאים לשק חבטות. היא בסך הכול מעמידה לרשות הציבור כלים הולמים למצות את הדין עם מי שסרח. הפוליטיקה החדשה אינה משמשת כלי בידם של בעלי אינטרסים. היא הכלי הדמוקרטי שאינו מאפשר למי שיושב ליד צלחת הון/שלטון ונהנה ממנה, לנצל את קשריו כדי לצבור לכיסו ממון וטובות הנאה בכל דרך.
בסיכום הודעתו לציבור כתב פואד מלים רמות בעלות משמעות שאינני בטוח אם הוא עצמו הבין אותן עד תום. וכך כתב: "שמי הטוב מלווה אותי מיום היוולדי, ובכוונתי להמשיך ולשמור על שמי, כבודי ועל האמת".
במישור האישי אני מאחל לפואד כי תתגשם משאלתו שהאמת תצא לאור וכי הוא ייצא מן הפרשה האומללה הזו צח כשלג וטהור כפיים, ובמישור הציבורי אני מתפלל, לטובת תדמיתה של ישראל, שהאמת שעליה הוא מדבר לא תוביל למצב שבו יהיה המקרה של פואד כמקרה אולמרט.

תאריך:  09/06/2014   |   עודכן:  09/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיכול הממוקד של פואד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פואד עשה סיכול ממוקד "לעצמו"
אחד שמכיר מהצבא  |  9/06/14 18:04
 
- טוב מאוחר מאשר בכלל לא........
קשר שתיקה-אומרטה  |  12/06/14 10:21
2
יפה דרשת
רפי לאופרט  |  10/06/14 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות נשיא המדינה
עמי בן דוד
לאחרונה נשמעות ונקראות דעות התומכות בביטול מוסד הנשיאות, וביתר שאת, מאת הפועלים במערכה הפוליטית, חברי כנסת וממשלה - בראשם ראש הממשלה    על דעות אלה ואחרות נתלים גם מזדמנים לכל עת (ורצון) ש"מפציצים" את הקורא באמרות נטולות השכלה בכלל, במקרה הטוב, או כאלה הטומנות בחובן אג'נדה מסוכנת – במקרה הרע
אבנר אביב
סיפור אהבה קומי בין מחסל מאפיה אשר מתאהב במחסלת אחרת של המאפיה, אולם סיפור אהבתם המפוקפק נתקל בקושי לא צפוי כאשר שניהם מקבלים משימה בלתי אפשרית - לחסל זה את זה. מתוך הסרט: הכבוד של פריצי.
עו"ד חיים שטנגר
אין אני תמים ואיני חושב שנחזור לימי הצניעות של הצריף של דוד בן-גוריון ז"ל, בשדה בוקר או לימי הצניעות שגילם הנשיא, יצחק בן צבי ז"ל. עם זאת קיים סף שאין לעבור אותו, גם אם אין החוק אוסר זאת, ברורות ומפורשות
איתמר לוין
שיטת הבחירה הנוכחית של נשיא המדינה היא הרע במיעוטו. בחירות כלליות יעלו מאות מיליוני שקלים ולא יהיו נקיות יותר, והצבעה גלויה בכנסת תמנע מהח"כים לבטא את דעתם האמיתית. מה שכן צריך, הוא צינון בין תפקיד פוליטי לתפקיד הנשיא ופרסום הצהרות הון של המועמדים
אברהם פכטר
בחירת נשיא למדינת ישראל, מגיעה לישורת האחרונה והעצובה. המועמד של מפלגת העבודה פואד בן-אליעזר, הסתבך בחקירה פלילית ואם יש אמת בחדשות הוא סיים את המרוץ בצורה מעוררת חשד לעסקנות פוליטית    הזדמנות היסטורית נשיאותית - למפלגת העבודה ולכלל האופוזיציה להתאחד סביב מועמד א-פוליטי דוגמת פרופ' שכטמן או השופטת העליונה דליה דורנר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il