X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכסף האמתי קבור לא בין איתמר ליצהר, אלא בין מסלול שדה דב למחלף מורשה, ואת המצב הזה מבקש שר האוצר לשמר, לטובת האלפיון העליון. ועל כך צריך מעמד הביניים של ישראל להלין
▪  ▪  ▪
יצהר. להעביר את הקריה [צילום: פלאש 90]

האחים לבית ממשלת נתניהו הציגו לקהל את חזונם למדינת ישראל שבראשותם. יאיר לפיד מחזיר את רעיון ההתכנסות שעליו נפלה ממשלת אולמרט. אחיו, נפתלי בנט, מחזיר את רעיון החלת החוק הישראלי בכל מקום שבו יושבים יהודים.
יאיר לפיד בעד פירוק הישובים ה"מבודדים" וכינוס יושביהם אל ה"גושים", מסירת השטח לידי הרשות הפלשתינית על-מנת להשיג "היפרדות" לשני עמים החיים משני צידי מתרס. הוא מציע לקבוע את גבולות המדינה היהודית ללא משא-ומתן עם הגורם שיקבל עליו אחריות, אלא כהצבת עובדה מוגמרת, ואגב כך להתייחס לאותו גורם, פתח, חמאס, כוח 17, עז-אדין-אל-קסאם כמדינה לכל דבר ועניין.
ההצדקה הכלכלית של שר האוצר לתוכניתו המדינית היא כדלקמן:
בחיפושיו הנואשים אחר הכסף החסר באוצר המדינה, הגיע שר האוצר למסקנה שהכסף קבור "איפשהו בין איתמר ליצהר". אם הבינותי אל נכון, הרי שבין איתמר ליצהר מצויה ישות או מתקן או עיר רפאים או פיל לבן במימון ממשלתי בסדר גודל של עשרה מיליארד שקל ומעלה.
פתחתי את מפת ארץ הקודש (זה הכינוי הכי תקין פוליטית לאחר ביקור האפיפיור) באתר היהודי מפות גוגל, ומתחתי קו בין איתמר ליצהר. 6 ק"מ בקו אוויר של שטח ריק, והמרכיב היחיד שיש בו ערך כספי הוא 6 מ' של כביש 60, המשרת כידוע את כולם - יהודים, ערבים ורוצחי הרשות הפלשתינית. לאחר חיפושים מרובים והתעמקות בתמונות הלווין נמצאה האבידה: בסיס צבאי שגודלו כאיתמר עצמה, וערכו הכלכלי, על-פי השטח שהוא תופס, הוא כחדר אחד במגדל המטכ"ל בקרייה בתל אביב.
בין איתמר ליצהר
ואז הבנתי למה מתכוון שר האוצר באומרו שהכסף קבור בין איתמר ויצהר. לו היו מעבירים את הקרייה בתל אביב לבסיס הצבאי שבין איתמר ליצהר, אפשר היה למכור את הקרייה תל אביב תמורת 10 מיליארד שקל, ובכך לכסות את הגירעון התקציבי במשיכת קולמוס אחת. אם היו מעבירים את משרתי הקרייה תל אביב לשטח שבין איתמר ויצהר, הרי שרובם לא היו מוכנים לשרת שם כלל ועיקר, וכך היו נחסכים עוד מאות רבות של מיליונים של משכורות אנשי-קבע בקריה.
לו היה המטכ"ל משוכן באותו בסיס צבאי חביב שבין איתמר ליצהר, וזאת מבלי לגעת במטר מרובע של "שטח פרטי פלשתיני", אפשר היה לשכן את אנשי הקבע שנותרו ביצהר ואיתמר במחיר שהוא רבע עד עשירית ממחיר הדיור שלהם באזור המרכז, ובכך לשחרר אלפי דירות ב"אזורי הביקוש" ולהוריד את מחירי הדיור לטובת אוהבי החום, הלחות וריכוז מוגבר של פחמן חד-חמצני.
יתר על כן, לו היו משכנים בשטח שבין יצהר ואיתמר גם את מטה השב"כ שברמת אביב, אפשר היה לחסוך עוד מאות מיליונים עד מיליארדים של משכורות ולקצר את זמן התגובה לאירועים הביטחוניים הצפויים להתגבר בשטח שיפונה במסגרת ההתכנסות, ואף להגדיל את מרכז פרס לשלום לכדי אוניברסיטה שתוכל להתחרות באוניברסיטת תל אביב היושבת בשייח' מוניס.
לעומתו, מה שמציע האח בנט זה נורא ואיום. החלת הריבונות הישראלית על ההתיישבות היהודית בגב ההר עלולה להעלות את מחירי הדיור שם בצורה תלולה. הרי אם יושווה המעמד החוקי של איתמר לזה של ירושלים, רוצה לומר, הגדלת אחוזי הבנייה תהיה כרוכה בשלמונים לפרנסי העיר, ראשיה, יועציה, מהנדסיה, ותשלום דמי לא יחרץ למאכערים למיניהם, הרי שהמחיר למשתכן יאמיר בדיוק כמו מחירי הדיור למשתכן בירושלים!
יתר על כן, אם מעמדו החוקי של הבסיס הצבאי שבין איתמר ויצהר יושווה למעמדה החוקי של הקרייה בתל אביב, יאמיר מחיר הקרקע לאין שיעור, ואז כל המעבר המתוכנן בלשכת שר האוצר החסכני שלנו משטח יקר לשטח זול - יטורפד. אבוי!
מתברר ששר האוצר הוא איש ארץ ישראל השלמה המבין שהכסף קבור בין איתמר ויצהר ולכן חובה ללכת לשם ולהוציא אותו מן האדמה ולחלק אותו למעמד הבינוני, ואילו שר הכלכלה שלנו הוא איש המאיון העליון שיעשה כל דבר כדי לייקר את הדיור גם במקומות שברגע זה הם בני-השגה.
באמת היפוך היוצרות.
לכן, ההצעה הטובה ביותר היא זו המאזנת בין שתי ההצעות - הצעתו של דני דיין. מצד אחד החלת הריבונות היהודית בשטחים המוניציפליים הקיימים של הישוב היהודי בגב ההר - מהלך המייקר את הדיור. מצד שני, ביטול הגבלות-התנועה של ערביי גב ההר לעבר השפלה. אין סיבה שקניון עזריאלי בקרייה לא יהיה משופע בקונים ערביים כמו קניון עזריאלי בבאר-שבע. גדר האפרטהייד תיפול, האפיפיור יהיה מרוצה, והרעיון של מדינת טרור היושבת על גב ההר חמושה כמו זו שכבשה עכשיו את מוסול ותיקרית - ייגנז.
נכון שהשב"כ יצטרך לעמול קשה הרבה יותר, אבל אז לפחות יצדיק את מיקומו ברמת אביב. והכי טוב, מחיר הווילה של יאיר לפיד ברמת אביב גימל ישתווה לערך הבית שלי בלהבים.
וזה הדבר האחרון שיאיר לפיד מוכן לקבל. הוא יודע שהכסף האמיתי קבור לא בין איתמר ליצהר, אלא בין מסלול שדה דב למחלף מורשה, ואת המצב הזה הוא רוצה לשמר, לטובת האלפיון העליון. ועל זה צריך מעמד הביניים של ישראל להלין.

הרשימה – מתוך ספרו של המחבר
פורסם במקור באתר מראה
מחבר המאמר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend
תאריך:  14/06/2014   |   עודכן:  14/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היכן קבור הכסף
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
קצר וקולע
בעל המחשבות  |  14/06/14 09:43
2
נקודת מבט מעניינת, חומר למחשבה ל"ת
מקס פאואר  |  14/06/14 10:22
3
אש
אבוקה  |  14/06/14 10:43
 
- תגובה
צנחן  |  14/06/14 11:36
 
- לפיד
אש  |  14/06/14 22:19
4
כשהלפיד נאם את נאומו בהרצליה
שבו שזורה השטות  |  14/06/14 10:45
5
גדול!! ל"ת
וינטר הניה  |  14/06/14 11:13
6
מעולה!! ל"ת
עירית123  |  14/06/14 13:02
7
שר הפייסבוק ממשיך להסית -מדויק
מוטי מ.   |  14/06/14 18:00
8
הכסף הגדול, אינטיליגענט
אהרון שחר  |  14/06/14 18:21
9
אפילו לפיד עצמו לא היה מבין את
המאמר המחוכם  |  14/06/14 19:50
 
- בדיוק ככה
אביעד שורץ  |  14/06/14 21:21
 
- אני מסכימה ולא מסכימה
דאגנית  |  14/06/14 22:44
10
נכון מאוד ל"ת
אוי ואבוי  |  14/06/14 21:52
11
הכסף קבור בשטחים
ע.ג.  |  14/06/14 21:58
 
- ע.ג = עובד גילולים ל"ת
תוכו כברו  |  15/06/14 00:01
 
- עזוב,מדובר במושבניק סנילי
רני  |  16/06/14 18:09
12
לפיד הוא בלוף שלא נעצר בזמן
אלון פלג  |  15/06/14 21:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
חיי המהגרים האיסלאמיים במערב אינם קלים. רובם ברחו מארצות שהמרחק ביניהן והגיהנום קצר מאוד, כמו סוריה ולוב. מה שמתרחש כיום בבריטניה, ובמיוחד התחזקות הימין האירופי, אינו מקל על הקהילות האיסלאמיות ומגביר את המתח בתוך אירופה
אריה אבנרי
המאבק על כרטיס הכניסה למשכן נשיאי ישראל חשף שורה של תופעות פסולות שהשתרשו, למרבה הצער בקרב אישי ציבור ברמות השונות שאומ"ץ נאבקת בהן מאז הקמתה לפני 11 שנים בהצלחה חלקית
ציפי לידר
אֱמוֹר לי מה הארץ - ואוֹמַר לך מי אתה    לתור ולא לרַגל את הארץ    פרשנות במקום דיווח    מדוע מעדו המרגלים בשליחותם?    על חגבים ועדר ומה שביניהם - שיעור בתקשורת המונים    מה בין יהושע וכלב למרגלים?    ציצית - הנשק נגד יצר הרע
ארז וינר
כמו שבנושא גיוס החרדים עסקו במדינת ישראל עשרות שנים עד שלאחרונה העבירה הממשלה הנוכחית חוק חדש ומשמעותי, כך גם בעניין תקציב הביטחון ניתן כיום לעשות מעשה
אפרים ענבר
מנקודת מבט ישראלית, התמיכה ההמונית ב"אחדות" והמספר הקטן מאוד של קולות פלשתינים המתנגדים להסכם עם חמאס - מדכאים למדי
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
הגיע הזמן לשבור שתיקה  /  קובי קמין
סופרים רבותי, סופרים  /  קובי קמין
פני (יום) ירושלים כפני התקשורת  /  ישראל מידד, אלי פולק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il