X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מדוע חייבים לכתוב ולהכין תוכנית עסקית על חברה פועלת רצוי שלכל עסק תהיה תוכנית עסקית מסודרת עם מעצורים כאלה ואחרים כאשר העסק חייב ללכת בעקבות התוכנית העסקית וברגע שהיא משתבשת מיד למצוא לה חלופה מתאימה
▪  ▪  ▪
שלא לדרדר את העסק [צילום: AP]

מהי למעשה תוכנית עסקית ומדוע אנו צריכים תוכנית עסקית?
ובכן, יש כאלה אשר מבקשים להקים עסק או בעלי עסק קיים ואשר נדרשו להגיש תוכנית עסקית, אם זה לצורך הלוואה מהבנק, אם זה לצורך הכנסת שותף או משקיע, אם זה לצורך קבלת הלוואה מגורם חוץ בנקאי ואם לצורך מכירה של העסק או החברה.
כיועץ עסקי אני יכול לקבוע כי מרבית הבקשות מגיעות אלינו לצורך בניית תוכנית עסקית לבנק בעקבות בקשת הלוואה שרוצה העסק לקחת מהבנק.
הנושא לגיטימי, מקובל, ואף רצוי שלכל עסק תהיה תוכנית עסקית מסודרת עם מעצורים כאלה ואחרים כאשר העסק חייב ללכת בעקבות התוכנית העסקית וברגע שהיא משתבשת מיד למצוא לה חלופה מתאימה על-מנת שלא לדרדר את העסק.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני רואה בעיה קשה לבעלי עסקים וחברות אשר מבקשים בתוכנית העסקית שינויים אשר ייטבו עם הבקשה לבנק מבלי להתייחס למספרים הנכונים שצריכים להיות בתוכנית, כל זאת על-מנת שהבנק או הגוף הממן יעניק יותר מימון לעסק ולחברה (הדבר בעיקר קורא לעסקים וחברות אשר מבקשים מימון בערבות מדינה).
חוסר יכולת לקבל החלטות
אין זה סוד כי למעלה מ-40 אלף עסקים קורסים בשנה בישראל. הסיבה העיקרית לקריסה היא "גיבנות העבר", דהיינו חובות העבר המציקים עד להקטנת הכנסה בתקופה זאת בנוסף לעוד בעיות מהותיות בניהול העסק או החברה ואי ההתאמה של פעילותה למציאות העסקית, קל וחומר כאשר לפני בעלי העסקים או החברות עומדת תוכנית עסקית שהייתה מיועדת רובה ככולה לקבלת מימון מהבנק או ממוסד בנקאי כזה או אחר.
לאחרונה התגלה לי כי גם תוכנית עסקית ניתן לרכוש "מוכנה" בעלויות נמוכות ביותר תוך מילוי פרטים סתמיים אשר לא יוכלו להחזיק מים הן בבקשה להלוואה או מימון ובטח לא הלכה בשטח כאשר תוכנית זאת תצטרך למצות את עצמה.
לעומת זאת, כיועץ אסטרטגי אני רואה עסקים חדשים ומיזמים חדשים אשר טרם פתיחת המיזם או העסק הם מבקשים את הטוב ביותר והבטוח ביותר עבורם ייעוץ עסקי מלווה ביחד עם עשייה של תוכנית עסקית ברורה ואחידה לניהול העסק במהלך התקופה.
לדעתי הופנם יותר בעיקר בקרב עסקים חדשים הצורך הרב וחוסר היכולת לקבל החלטות שלא על סמך תוכנית עסקית מסודרת מאורגנת מקצועית גם בחשיבה הכלכלית שלה, באסטרטגיה, ובטקטיקה בה ילך המיזם או העסק החדש תוך שהתוכנית נותנת תשובות לגבי גבולות ההשקעה, ההתכנות העסקית, הפיתוח וכמובן הקווים האדומים לפעילות העסק או החברה לביטחון בעליה.
תוכנית עסקית מיועדת בראש ובראשונה לביטחון היזם או המשקיע.

תאריך:  15/06/2014   |   עודכן:  16/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה צריך תוכנית עסקית לכל מיזם עסק חדש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הסיבה העיקרית-חנן וייס-שיקים
ללא כיסוי  |  16/06/14 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דוד ורסנו
קרוב לרבע מהאוכלוסייה בישראל סובלת מעיניים יבשות    מה הגורם לכך, כיצד ניתן לטפל בזה ולמה חשוב לשים לב בטיסה הבאה שלכם?
ציפי לוין
שבוע הספר הוא המועד הנכון להוציא גיליון חגיגי של כתב העת, שמזה כמה שנים הוא אחת הבמות החשובות ליוצרים מכל הגוונים, ושנותן מקום לכישרונות העכשוויים בספרות העברית
ראובן לייב
ניסוי שנערך בקרב מדגם מייצג של גברים בארץ מעלה בבירור כי למראה גופה העירום של אישה מתמקד תחילה מבטו של הגבר באחוריה, מה שמעיד על תוקפנות
ד"ר ס. קארס, ד"ר מ. גרוס
טיפול אורתודנטי במבוגרים הוא קודם כל בריא, מעבר לפן האסתטי, ומשפר מאוד את יכולת שיקום הפה    כשליש מהטיפולים האורתודונטים מתבצעים כיום במבוגרים, ואף פעם לא מאוחר להתחיל
ראובן לייב
לצמח הרב-שנתי, הגדל בר בשדה, יצאו, אומנם, מוניטין של סבל ונזק, בעוד שלאמיתו של דבר יש בו סגולות רפואיות בלתי-מבוטלות לגוף האדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il