X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שאני מאמין כי הנהגת רב את עדתו על-פי מסורת אבות ועדה היא הדרך עד בוא משיח צדקנו, הרי שהייתי שמח אם החוק על "רב ראשי אחד" היה כבר מתקבל גם על "רבני הערים"
▪  ▪  ▪
יוסף עזרן. מאמר לעילוי נשמתו [צילום: לע"מ]

את המאמר הזה אני מקדיש לעילוי נשמתו של הרה"ג יוסף עזרן - רבה לשעבר של ראשל"צ. לא לחינם אני מקדיש לו את המאמר הזה, וזאת משום שכל הדר כהונתו אשר כיהן, ויחסו האנושי והדתי, שהיה למשל ולשנינה, עלול להירמס ע"י שני אריות, שיותר נכון נאה להם השם שועל ולא אריה. לאחר מספר שנים שכיסא ה"רב הראשי הספרדי" נותר יתום מאז מותו של הרה"ג יוסף עזרן, הרי שהקרב על הכיסא הזה עומד להיפתח.
לאמיתו של דבר הרי שלא איש כמותי ילין על התמודדות זו או אחרת במסגרת ה"רבנות הראשית" ו"רבניה", שכל כולם הופכים לפקידי ממשלה ושחלק לא קטן מהם לא היה נבחר במערכת תורתית אמיתית אפילו לגבאי בתי הכנסת.
למרות שאני מאמין כי הנהגת רב את עדתו על-פי מסורת אבות ועדה היא הדרך עד בוא משיח צדקנו, הרי שהייתי שמח אם החוק על "רב ראשי אחד" היה כבר מתקבל גם על "רבני הערים", משום שהללו אינם רבני עדות ומורי הוראה אלא פקידים זוטרים שבל דור ודור יורדת רמתם ולכן טוב היה אילו רבים מהם לא היו בתפקיד, שהרי בתפקידם הם רק מבזבזים כספים, זמן ופעילות. אבל בכל זאת לגבי העיר ראשון לציון יש לי התחייבות מיוחדת ולכן אני כותב את מאמרי זה.
מיום עלותי לארץ ישראל התגוררתי בעיר ראשל"צ ובין השנים 1993 - 1998 שימשתי יו"ר וחבר ועדות עירוניות וכן מעורב בהוויה הדתית בעיר. את הרב יוסף עזרן הכרתי לפני ולפנים ונוכחתי לא רק בידיעותיו התורתיות אלא בהתנהגותו האנושית, שמעטים הם ה"רבנים העירוניים" שהיו מסוגלים ליצור לעצמם קונצנזוס של הערכה בקרב כל החוגים בעירם.
והנה בימים אלה מתמודד על תפקידו של הרב עזרן, אדם שכל כולו גועל ובריונות. האיש הוא אריה כהן שקיבל את "סמיכתו" הראשונית בדרך הידועה והלא מכובדת - ללא בחינות של ממש ומהרב שלמה עמר, כשהאחרון כיהן כה"הרב הראשי לישראל". ידוע לכולנו כי אותם "רבנים ראשיים" נהגו ללק את ה"סמיכות" שלהם ללא אמות מידה תורתיות של ממש ורק באחרונה החוק החל להגביל בנושא. גם קבלת ה"כושר לרב עיר" - של אותו אריה כהן, הייתה בתקופתו של הרב עמר ומי שמכיר את כהן הרים גבה מה לו ולרבנות של ממש, ועוד כמי שיעבור בחינות מורכבות ותורתיות. בודאי שכל הפרשה טעונה בדיקה, כי לאחר אותן הענקות "כושר" שבהן נתפס הרב בקשי דורון מעניקן לכל דכפין, הרי שאת הרב עמר ואת אריה כהן צריך לבדוק שבעתיים.
אבל לא רק הפקפוק בידע - של העסקן שמעולם לא נודע אפילו כ"רבע תלמיד חכם" מהמניין, צריך לבדוק אלא יש לקרוא את השורות הבאות ולהבין כי "רב עיר" כמותו הוא לא רק חילול השם אלא מתכון לבריונות בעיר כה חשובה ומרכזית כראשל"צ, שעד היום הוציאה רק רבנים אמיתיים.
לכהן ישנה היסטוריה ארוכה של בריונות כמו קריעת מיקרופונים, כיבוי התאורה והתפרעויות בישיבת מועצת העיר בראשל"צ, לכהן יש עבר של הכאת בלן מקווה שסירב לתת לו להיכנס בחינם למקווה ואח"כ גם נוספו לפרשה ניבולי פה ואיומים, לכהן יש הפסד במשפט דיבה לאחר שהעליל שקרים על חבר מועצת העיר ראשל"צ שפרש מש"ס, לכהן יש עבר בעייתי וסקאנדליסטי בהיותו יו"ר ממונה של המועצה הדתית ביהוד, כהן יודע להתפרע בחתונות של עסקני ש"ס כנגד מוזמנים שהם יריביו ובין השאר כבר היכה שם את ראש המועצה הדתית לשעבר ביהוד זכי וז'ימה;
ולאותו אריה כהן עוד הרבה, הרבה פרשיות "אפלות" כמו הפסקת עבודתו ב"חברת קדישא" בת"א, העברת כספים שלא כדין ממשרדו כסגן ראש עיריית ראשל"צ ע"י אח לאח ועוד מיני בעיות לא מעטות. אבל בעיקר הפחד מפני בריונותו הוא זה העומד בחלל.
קדנציה אחר קדנציה עורק החבר השני בסיעת ש"ס (הראשון זה כמובן אריה כהן...) ל"רשימה עצמאית" משום שאינו יכול להמשיך לכהן לצידו של כהן וכבר עברו שלוש קדנציות כאלה. אבל ראש העיר - דב צור, ממשיך להעניק לו את הסגנות למרות המנדט העלוב שלו. הפתרונים לצור - שכמובן נתמך שוב ושוב ע"י אותו אריה כהן.
לפני מספר שנים עמד הלה להתמנות ליו"ר המועצה הדתית בעיר וכל רבני ראשל"צ רעדו מבריונותו של הלה. כיום הם מפחדים מהרגע שהאיש הזה - שאינו מסתיר את בריונותו, יהפוך ל"רב העיר הספרדי" בחסות אריה אחר ששמו... אריה דרעי!
לש"ס - ובמיוחד לדרעי, יש לא מעט "רבנים" כאלה שלפעמים גם לקרוא ולכתוב אינם יודעים, ואשר מפניהם נדחו ע"י דרעי תלמידי חכמים ספרדים בעלי שיעור קומה. מסביב למועמד השני מתאחדים רבנים וטובים מרבני העיר ובראשם רב העיר האשכנזי - הרב יהודה דוד וולפה.
אותו הרב המתמודד מול האריה שלא מפסיק לשאוג ולהכות, הוא הרב שלמה לוי שמשמש ראש ישיבת ההסדר בראשל"צ. רבנים ספרדים וותיקים אחרים - ששירתו באמת ובתמים את הרבנות בעיר - הרבנים חכמוב וטולדנו, פוחדים להציג מועמדות משום פחדם מהאיש ומתגובותיו האינפלוסיביות. גם הרב יצחק פישר נמצא בלחץ של פחד מהיום בו יהפוך כהן ל"רב הראשי" של העיר.
אם באמת מר בנט - שר הדתות, והרב בן דהן סגנו, חפצים לשנות את מצב ה"רבנות" בארץ עליהם למנות וועדה שתמיין ותדיר את אלה שלא רק תפקיד "רב" לא יאה להם אלא גם תפקיד של מורה או גבאי בית כנסת לא יוכל להיות עבורם נאה.
המעניין הוא שלתפקידים פקידותיים זוטרים ממנים וועדות שונות ומנפים מועמדים אבל לתפקיד כה נכבד - כ"רב עיר", יכול להתמנות כל פרחח ובריון. ואולי כדאי שח"כ אלעזר שטרן יזדרז ויבטל את עניין "שני רבנים ראשיים" גם בערים ובישובים וכך תינצל ראשל"צ מהזוועה החדשה. ותארו לכם שגלל גודלה של העיר יהפכו ה"רבנים הראשיים" גם ל"אבות בתי הדין הרבני" שיוקם, אזי, לאיזו חרפה נפלה התורה והעטרה.

תאריך:  19/06/2014   |   עודכן:  19/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם פכטר
על נתניהו לסגור את ישראל בפני הפלשתינים ולאפשר להם ניהול עצמאי    יש להם ממשלה וכוחות ביטחון, סימפטיה צבועה בקהיליה האירופית, שידאגו לעצמם. לא לאפשר כניסה לישראל
אברהם הללי
הפניה למשה ואהרן, הייתה מסוג הפניות של אנשים חשובים בעם, שמביעים מצר אחד דאגה לעם על כי העם זכאי למנהיג ראוי שנבחר על-ידו, לעשות טוב לעמו, ומצד שני הם מתכונים לעצמם
איתמר לוין
אחרי שטענה שאנשי מוקד 100 סברו ששיחת החטיפה היא מתיחה, אומרת כעת המשטרה שבכלל אי-אפשר להבין מה נאמר בה    במקביל, המשטרה מפרה את צו איסור הפרסום על הפרשה ומתירה לעצמה לקבוע מה מותר ומה אסור
בעז שפירא
עוד לא מאוחר ואולי יש בחטיפה הנפשעת של ילדים טהורים כדי לנער היטב את הבית ולקום ממקום רבצנו שם התבוססנו זמן ארוך מדי במי אפסיים של חולשה ורפיון
מרדכי ליפמן
מדוע אין המערכת המשפטית נדרשת להתוות קו ברור בין שני המצבים האלה, שתהום פעורה ביניהם. ואם המערכת המשפטית מתחמקת מהדיון הזה או שהיא סבורה בנוסח "הכל שפיט", שגם כאן הכל כשיר וחוקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il