|
תאריך:
|
22/06/2014
|
|
|
עודכן:
|
22/06/2014
|
|
1 |
|
|
מוצדקים ככל שיהיו - לכנותו "חמאס יהודי" - הדבר צורם ומכה מאד באזן . בביטוי זה ירדת ברמה וחצית קו אדום. ניסוח זה גם מביע איזו שהיא הזדהות עם חמאס ודרכיו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ולדבריו, ויהיו |
|
|
|
|
|
קשקוש, הכתוב מביע התנגדות נחרצת לתורת החמאס לסוגיה, ומראה שמחללי שם שמיים שעושים באלוהים קדום לחפור בו בקיבה או בלב של יריביהם, ישנם גם ביהדות, לצערי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
2 |
|
|
מר הלפרין.
במצב שבו מצויה החברה שלנו היום, קשה להגיד דברים קשים כמו אלה שאתה אומר כאן, אפילו הם אמת צרופה.
זה נכון כלפי שני הכוונים של המפה הפוליטית, כרגע הרבה יותר לגבי הצד הימני שהוא הדומיננטי.
הויכוח על השאלה לאן אנחנו הולכים הוא קשה ואמוציונלי. כאשר מכניסים דת ומיסטיקה למשוואה, יוצרים מצב של אין פתרון, מה שיוצר אחריו קאוס והקצנה לשני הצדדים.
אנחנו לא יכולים להכנס לנבכי האיסלם ולפרשנויות השונות שנותים המאמינים שם למה אומרת תורתם. אנחנו כן יכולים וכן צריכים לזכור שהיהדות היא לא מה שמייצג אותו מר חיסדאי. היהדות כדת היא משהו רחב יותר ומוסרי כמו שחיסדאי ודומיו לדרך לא יהיו לעולם, ולכן צריך לצאת בכח נגד התופעה ההרסנית של חיים לפי פרוש קיצוני ומקצין של הלכות כאלה ואחרות.
בעית הבעיות כיום היא שנוצר חיבור של אינטרסים בין החלק הלאומני/משיחי שביהדות (נניח הבית היהודי וימינה ממנו)לבין מי שצריך לראות את האינטרס של מדינת ישראל על כל ההיבטים, מלמעלה, ואותו חלק הלך והקצין והתנוון ככל שהדבר קשור בראיה לאומית רחבה (נניח מפלגת השלטון הנוכחית).
זה צירוף אינטרסים של כדאיות רגעית אבל עם משמעויות ארוכות טווח.
רק השילוב הזה, יכול ליצור בסיס לתופעות כמו ממה שרואים אצל מר חיסדאי,כדוגמא מייצגת. רק חיבור לעטיני השלטון- כספית, חוקתית ואפילו הסתמכות על כחה הפיזי של המדינה מאפשרת השתלטות של הקיצון על הרוב שלא בטוח שהוא רוצה ללכת לאן שהקיצוניות מובילה אותו אבל הולך כעיוור כי זה נתפס כ"לאומי".
לכן כמסקנה שלי מהדברים, הקרב הגדול שעומד מול החברה היהודית בארץ, הוא על השאלה מה אנחנו רוצים, כלל החברה על גווניה השונים, ואיך משיגים את מה שרוצים.
זה עוד הרבה לפני המלחמה הגדולה נגד מי שמבחוץ. במאבק הפנימי הזה, מקומם וגודלם של מצדדי התפיסה של חיסדאי, הוא קטן מאוד, והציבור יחזיר אותם למקומם מיד כשמשמעות דבריהם תוצב במשוואה כשמהצד השני של סימן השויון יעמוד המחיר. הצרה הגדולה כאן היא שכאשר השמשוואה הזו תוצב בפני הציבור, המחיר שנצטרך לשלם יהיה קשה ואולי כמעט בלתי אפשרי.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוסי מ |
|
|
|
|
|
על משקל "קשה לכתוב..." (ואולי תוך סירוס קל של כוונתך) אכן קשה לכתוב את מה שכתבתי, אך אינני בורח מקשיים, ועדיף להתמודד עם קשיים בזמן, מאשר להכנע להם בעתיד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
בדבריך אתה אתה הזמנת את הטור הזה !!! קרא שוב את אשר כתבת, אולי זה יזיז לך משהו !!! אתה הרווחת את הטיל הבליסטי הזה ביושר!!1 אתה חתום על התגובה הזו (מטאפורית). קח את הטור שלך ואני אקח את שלי ונזרוק את שניהם לפח הזבל של ההיסוריה!!! אני מוכן לכך בכל רגע (בכפוף לאישור המערכת) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
האחרון ממנו אצפה למחילה הוא אדם בעל דעות כאלה, המהין להפיצן לכל עבר במטרה להסית אחרים, תוך שהוא גורם נזק ענק לעם היהודי, ולהצדקת זכות קיומו לנצח על אדמתו. מצוות הג'יאד היא איסלאמית - אין בינה ובין יהדות ולא כלום. אגב מי שסיע לי בכתוב זה הגורם שפרסם אותו, כלומר אותו גורם שסייע לך לפרסם את דברי ההבל שלך, ואני לעומתו אין לי טענות אליו, הוא מילא חובתו האזרחית לחשוף אותך במערומיך, הן לציבור הרחב והן למחלקה היהודית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ה |
|
|
|
|
|
מי שפרע מאנשי דור המבול ומאנשי דור הפלגה ומאנשי סדום ועמורה וממצרים בים הוא עתיד ליפרע ממי שפוגע ומבזה ברבים |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה חסדאי |
|
|
|
|
|
מה הקידומת של הקב"ה?, אולי תשתף אותנו, שגם אנחנו נוכל להתקשר ולומר לו מה אנחנו חושבים עליך? מה רק לך מגיע הקידומת? היא הרי לא מופיעה ב 144 . היה יחיד בדורו ובכל הדורות משה רבנו שיצר קשר, ועתה יש לנו עוד אחד שמתחפש למשה רבנו וניתן להבין ממנו שיש לו קשר ישיר, דורך (בשורוק, ושווא). תפסיק לחרטט יא אחי. טעית, טועים, תתנצל זה הכל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
4 |
|
|
יש לחשוף ולבקר קיצוניות כזאת של אימוץ הרוח של החמאס. התמודדות מול טרור ושנאה חייבת הפעלת כוח בשכל, ולהכיר את גבולות ומגבלות בהפעלת כוח.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יוחנן ו' |
|
|
|
|
|
חבר-הכנסת מטעם מפלגת התנועה, עמרם מצנע, השווה (יום ה', 26.6.14) בין שותפתו לקואליציה, מפלגת הבית היהודי לבין ארגון חמאס, "רק בלי אלמנט הטרור".
בראיון בקול ישראל, אמר מצנע כי "בממשלת ישראל יש לך ארגון, בית יהודי, שפועל לאותן מטרות כמו חמאס. האם ראש הממשלה שנותן גיבוי מוחלט ודורש מהפלשתינים ומחמאס להכיר באותם שלושה עקרונות של הקוורטט – הכרה במדינה הישראלית, סיום הטרור וכמובן הכרה ומתן תוקף לכל ההסכמים שנחתמו עד היום – האם זו גם הדרישה שראש הממשלה דורש מהבית היהודי? הכרה במדינה הפלשתינית? האם שמענו את הבית היהודי אומר את זה? האם שמענו את הבית היהודי אומר שהוא עומד אחרי ההסכמים שממשלות ישראל חתמו, כמו אוסלו וכמו הסכמים נוספים?".
מצנע הגיב במהשך לדברים של מנהיג הבית היהודי נפתלי בנט בקול ישראל, שבו קרא לנשיא הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, "מגה טרוריסט" על סיועו לאסירים הפלשתינים בבתי הכלא בישראל באמצעות העברה חודשית של כספים מהרשות.
בנט הדגיש כי על-ידי העברת כספי הרשות הפלשתינית לאסירי טרור, הרשות הפלשתינית למעשה תומכת ברצח של יהודים.
ברגע זה, הרשות הפלשתינית מעבירה קצבאות חודשיות לאסירים הפלשתינים שהיו מעורבים בטרור באמצעות מלגות המגיעות במקרים מסוימים עד ל-12 אלף שקלים מדי חודש.
בנט ציין כי לאור המצב, הקבינט הביטחוני הצביע בעד חסימת העברת הכספים אסירים הפלשתינים המרצים את עונשים בבתי כלא ישראלים.
מצנע קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבעוט בבנט מחוץ לממשלה.
סגן שר החינוך אבי וורצמן מהבית היהודי אמר בתגובה: "שמצנע לא יטיף לנו מוסר. השוואה לארגון טרור זו אמירה מקוממת ולא ראויה. היא אמירה מעליבה, לא לנו, אלא לעמרם מצנע. במקום לעשות השוואות בואו נעשה מאמצים כולנו להחזיר את הבנים הביתה, שנחטפו בידי חמאס החבר בממשלה הפלשתינית. מדובר בהסתה חמורה. אני מצפה להתנצלות מהשרה לבני".
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה חסדאי |
|
|
|
|
|
זו בדיוק הסכנה שבדעות שלך, אינני חלילה מצדיק את מה שאמר מצנע, כי לא שמעתי מה אמר בנט, אם אמר דברים דומים לשלך אז מצנע צודק אם אמר דברים, אחרים צריך לשמוע מה אמר. אבל מה שאתה אמרת זה אכן חמאס יהודי ללא הטרור, אשר כמובן עלול ח"ו להביא לטרור יהודי, וראינו בעבר שאיננו מחוסנים מפניו. אנו נוהגים להכליל שמאל, ימין מרכז, ודי בחמאסניק יהודי אחד על מנת להכתים את כל אלה שנמצאים ימינה מהמרכז בחמסניקיות יהודית, כידוע די בשעור אחד על מנת לקלקל את כל העיסה, והא לך עוד סיבה לשקול פעמיים לפני שאתה חושב כפי שאתה חושב. מצנע לא היה אומר את מה שאמר אם דיעות שלך וכמותך לא היו מועלות על הדעת. טול קורה מבין עיניך משה, טול קיסם מבין שיניך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.ה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
לעומת החולי של מצנע ושלך אני מציע מעדן בריאות: אחד בשביל כולם, וכולם בשביל אחד! אמנם אין זה פתגם יהודי, אלא לטיני במקורו, Unus Pro Omnibus, Omnes Pro Uno. ואחר כך שבועת אמונים של שלושת המוסקטרים בצרפתית, Un pour Tous, Tous pour Un. ולפני זמן רב כאשר שוויץ היתה במצוקה כלכלית הם האזרחים נקראו לסייע, ופתגם זה נהפך לסיסמה הלאומית המסורתית הבלתי רשמית של מדינה זו, בגרמנית, Einer für Alle, Alle für Einen. ועתה אנו גיירנו אותו עבורנו, אך ליתר דיוק הוא תמיד היה שלנו, הרי כשעברנו את הירדן נשבענו והתחייבנו להיות ערבים זה לזה. אלא שבחורבן בית שני נתפרדה החבילה. בלית ברירה הגענו למצב של כל אחד בשביל עצמו. לצערנו לא היתה לנו דרך אחרת לשרוד.
אך לקראת סוף הגלות, החלה לחזור הסולידריות היהודית "כל ישראל חברים", כולם דואגים לכל אחד, כולם פועלים למען כל אחד.
הסולידריות עצמה היתה הכנה לכלל ישראליות. חזרנו להיות עם אחד. שלושה נערים בשבי, כבר אינו עניין שלהם ואנו רק עוזרים להם – אלא הוא עניין של כולנו, עניין לאומי, עניין כלל ישראלי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה חסדאי |
|
|
|
|
|
קבל עוד אחד מאותה סביבה: Deutschland über alles
אשר הוביל ל: Arbeit macht frei
וההשלכות הרי ברורות גם לך וגם לי.
אני ממש מרחם עליך, ומודה לאלוהים שיצר רק כמה אקזמפלארים יהודים בודדים בודדים עם דעות כשלך. ואני מאד מאד מקווה שהחלקה היהודית פוקחת עליכם עין רצינית.
חראם, אתה עוד יכול לחזור לחיק היהדות, אני מאמין שהיסודות שלך הרבה יותר טובים מעשבי הפרא שמטפסים על קירותיך. אני משער שמצבך רוורסבילי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ה.א |
|
|
|
|
|
חוק גודווין (ידוע גם כחוק גודווין להקבלות נאציות) הוא חוק הומוריסטי בתרבות האינטרנט שטבע מייק גודווין ב-1990, הקובע כי: ככל שדיון מקוון מתארך, ההסתברות שתתקיים הקבלה הקשורה לנאצים או להיטלר מתקרבת לאחת (ודאות מוחלטת).
שכלול של החוק,[1] שהתקבל כמסורת בקבוצות דיון, בפורומים ובאתרים אחרים המאפשרים דיון או פורום מקוון, קובע כי בכל פעם שהקבלה כזו מתרחשת, הדיון מסתיים, וכל מי שהזכיר את הנאצים הפסיד אוטומטית בדיון שהתרחש
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה חסדאי |
|
|
זאב הולנדר
מדריך לנהג התייר: הנחיות ללחימה בדרכים תייר נכבד, הנהיגה בישראל אינה חייבת להיות חוויה מפחידה, מסוכנת ומורטת עצבים
|
|
|
|
|
|
יובל ברנדשטטר
על ישראל להפסיק לחפש את החברים שלה לישראל נותר חלון זמן צר ביותר לחיסול האופציה הגרעינית של אירן
|
|
|
|
|
|
מנשה שאול
מה שמותר למדינות ערב אסור למדינת ישראל השאלה הנשאלת אפוא היא מדוע מותר למדינות ערב להתגונן מפני "האחים המוסלמים", בעוד שמישראל שוללים את זכותה להתגונן?
|
|
|
|
|
|
דורון בקל-איילון
עלינו לחלץ את עצמנו מהריטוש ההכרתי ומערפל המורכבויות העוטף אותנו
|
|
|
|
|
|
סימון אזולאי
ישנם חברי כנסת שבכל פעם שיש להם הזדמנות לחשיפה תקשורתית ולא משנה מה יגידו, העיקר להגיע לכותרות של כלי התקשורת, בין אם הדברים שלהם מועילים ובין אם אחרת
|
|
|