X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ישראל להפסיק לחפש את החברים שלה לישראל נותר חלון זמן צר ביותר לחיסול האופציה הגרעינית של אירן
▪  ▪  ▪
ביילין. לא מבין [צילום: פלאש 90]
האופציה הגרעינית
לישראל נותר חלון זמן צר ביותר לחיסול האופציה הגרעינית של אירן, שכן בכל רגע נתון עלול הנשיא האמריקני, שתמך למעשה בהישרדותו של בשאר אסד, להגן על האופציה הגרעינית של אירן בכל העוצמה האמריקנית

יש פרטנר (אחד) לשלום
מוחמד מנצרת עשה מה שעושה כל בחור בגילו: גילה את צפונות ליבו מעל דפי התקשורת החברתית. צפונות ליבו לא היו אהבתו לרינה או פאטמה, אלא מה הוא חש כלפי חטיפה של שלושה נערים והצפנתם במקום לא ידוע לצורך פיגוע מיקוח. מה חטאם, שאל. שהם יהודים? זה לא פשע המצדיק חטיפה. שחררו את הילדים, אמר מוחמד לבני עדתו, עמו, אמונתו. הם לא עשו כל רע, אל תעשו להם רע. דגלם של הנערים הוא גם הדגל שלי.
בכך העמיד מוחמד מנצרת את המראה כלפי החברה ערבית החיה בתחומי המדינה היהודית. האם אתם קודם כל בני אדם, או קודם כל חמאס. האם אתם חלק ממדינה יהודית, דמוקרטית, שוחרת שלום, שבה הגר ואזרח הארץ שווים בפני החוק, או האם אתם שלוחה של "המדינה האיסלאמית בסוריה ולבנט" - הארגון המוסלמי שהתגאה ברצח של 1700 חיילי המשטר בתיקרית לאחר שכבר פרקו את נשקם. האם אתם חלק מן האנושות הסובלנית כלפי כל אדם, או חלק מן הגל העכור של איסלאמיזם הרוצח אנשים בסיטונות רק כיוון שצפו במשחק כדורגל, וחוטף מאות נערות לצורך אונס, המרת דת, ומכירה לעבדות.
בימינו לא קשה לשאול שאלות כאלו. כל מה שצריך הוא דף פייסבוק אחד, סרטון יו-טיוב אחד, והשאלות זוכות לתשובות נחרצות. אלפי משיבים ענו למוחמד בקול גדול, החלטי וברור: אנו איסלאמיסטים. אנו שונאים יהודים בשל היותם יהודים. אנו שונאים את ישראל כיוון שהיא יהודית. אנו מתעבים את דגל ישראל כיוון שהוא יהודי. אנו שונאים את החטופים כיוון שהם יהודים. אנו שונאים אותך, מוחמד, כיוון שיצאת משורת השנאה, הרמת את עיניך אל מעבר למסך השטנה ושאלת שאלות אנושיות. אנו נהרוג אותך כיוון שהעמדת את המראה הזו אל מול פנינו.
האם כל התשובות הללו הגיעו ממקומות רחוקים - מירדן מצרים או לוב, ג'נין, שכם עזה ורמאללה? מן האויבים המוצהרים של היהודים? הלוואי. הם הגיעו מבני משפחתו של הנער. עד כדי כך שמשטרת ישראל נזעקה לעצור חלק מקרוביו של הנער שאיימו עליו ברצח על כך שהכפיש את המשפחה באהבת היהודים. בעל הבית המשכיר לאם הנער דירה הגיע בהול ולחוץ ודרש שדגל מדינת היהודים לא יהיה בנמצא גם בתוך חדרו של הנער, שלא לדבר על הצגתו בפרהסיה. זה שורף לי את הלב שאני רואה את הדגל, אמר בעל הבית. תתביישו, בושה וחרפה. נער ערבי המזדהה עם צערן של משפחות שבניהן נחטפו על לא עוול בכפם, שאינו רואה בעצם שיוכם לעם אחר פשע, ומאחל להם את מה שהיה מאחל לעצמו - חופש - הוא בוגד הראוי למוות. יש רק אדם אחד בעולמו המבין לנפשו. אמו. וכך היא אמרה: "הוא חושב שהוא יכול לשנות. הוא לא יודע שהוא חי בעולם כל כך אכזרי שלא נותנים לו לדבר מה שהוא רוצה ומה שהוא מרגיש, לצערי".
במקומותינו התקינים פוליטית נהוג להתבטא בשפת העוולות. נעשתה למישהו עוולה, ועל כן הוא מתמרמר ומגיב באלימות. אם תתוקן העוולה, תיפסק ההתמרמרות והאלימות תיעלם. זו התיאוריה שאינה עומדת במבחן המציאות. מוחמד מנצרת מציב את המראה ושואל מהי העוולה שבעטייה מותר וצריך לחטוף נערים ולשחרר רוצחים מועדים. מוחמד מנצרת מוכיח שאין עוולה ספציפית. אלא עצם הקיום היהודי בארץ ישראל הוא עוולה בל תכופר מבחינת הציבור האיסלאמיסטי, שהוא רוב רובה של הישות הערבית בארץ ישראל. ובמזרח התיכון. ובאפריקה. ובאירופה. מיעוט קטן עד מבוטל מנסה להתבטא ולשאול ולהביע דעה הסוטה מן האיסלאמיזם. הרוב המוסלמי שטוף השטנה סותם מיד את פיו של אותו מיעוט, באלימות, ואומר אין סטייה כזו. כמו שאין הומואים באירן ואין בתי כנסת בערב. השנאה היא ההגדרה שלנו ואוי למי שמנסה לשנותה, גם אם הוא נער שמוחו עדיין לא נשטף בנחשולי ההסתה.
אז יש פרטנר לשלום. כמו שהיו חסידי אומות העולם באירופה הכבושה.
יוסי ביילין לא מבין
במאמר שאפשר לפרסמו אך ורק בכתב עת ימני-קפיטליסטי (ישראל היום) עותר הדוקטור יוסי ביילין לממשלת ישראל להכין את העלייה הגדולה של יהדות אוקראינה. אוקראינה היא מקום מסוכן מאוד, אומר דוקטור ביילין. התוצר הלאומי לנפש הוא הנמוך שבעולם השני - 7400 דולר לשנה. תוחלת החיים היא מן הנמוכות בעולם ותמותת התינוקות גבוהה. בישראל, לעומת זאת, התוצר לנפש מתקרב ל-40 אלף דולר, תוחלת החיים היא מן הגבוהות בעולם הראשון ותמותת תינוקות מן הנמוכות ביותר. ידוע לכל כי לא הציונות היא מעלה את היהודים לארצם כי אם המצוקה. נכון, קשה לעבור מארץ אחת לאחרת השונה ממנה בתכלית. קשה להחליף שפה ותרבות. אין ספק שיש יהודים שרואים עצמם כאוקראינים בני דת משה, ונאמנים אם לאוקראינה המערבית ואם לאוקראינה המזרחית. ובכל זאת מה שאנו מציעים כאן לעולים טוב לאין ערוך מכל דבר שישאירו אחריהם. מה מחזיק את זכאי העלייה באוקראינה? תמה ביילין ושוכח להתבונן במראה.
אם היה מתבונן במראה, היה רואה הדוקטור בדיוק מה מרחיק את יהודי המצוקה מארץ ישראל. מדינת ישראל, אם נביט דרך הפוליטיקה של ביילין, אינה שונה מהותית מאוקראינה. גם כאן וגם שם נקרעת האדמה בין גושים אתניים הטוענים לזכות על חלקיה או על כולה. שם וכאן ערוכות לצד הגושים האתניים מעצמות מפחידות המזוינות מכף רגל ועד ראש, כולל הסיכון של נשק גרעיני. גם כאן וגם שם העתיד, על-פי כל התחזיות של יודעי דבר, צופן בחובו בעיקר מלחמות וסכנות, שכן תביעותיהם של שני הצדדים, או אולי של שלושתם וארבעתם, אינן יכולות בשום אופן להתיישב. וכל זאת הוא פרי יוזמתו ופעולתו של דוקטור ביילין עצמו. על-פי דוקטור ביילין ישראל אינה ארץ, או בית לאומי, אלא פיסת אדמה שיש לחלקה בין ארגוני הטרור לבין המדינה היהודית שזכות קיומה שנוי במחלוקת, שכן רק יישוב תביעותיהם של הצודקים ממנה, הפלשתינים, יצדיק את קיומה. וכל עוד הערבים אינם מקבלים את צדקת קיומה, כל יהודי שיגיע לכאן הוא מטרה לגיטימית לטרור לא פחות מיהודי שעצבן את אנשי ההטמאן.
פעולתו של דוקטור ביילין לקידום חזונו יצרה צבא טרור חמוש היטב הנהנה מגיבויין של כל מדינות העולם, שיש לו מושב של כבוד באומות המאוחדות, וממשלת ישראל נאלצת לדון עם ראשו, מר אבו-מאזן, מי מבין רבי-הרוצחים ששירתו את מטרותיו ראוי לשחרור מוקדם, ומהן המחוות שיביאו אותו לחלוק שולחן מו"מ עם ראש ממשלת-ישראל. בישראל כל נער ונערה הם מטרות לגיטימיות לחטיפה או רצח או אונס או כולם ביחד, רק בשל היותם יהודים. במבט מרחוק ישראל אינו נראית מזמינה יותר מכל טריטוריה אחרת במחלוקת שעל פני כדור הארץ, ודאי לא יותר מגרמניה, בלגיה וצרפת שגם שם נערים ונערות יהודיים הם מטרה לגיטימית לרצח. זהו פועלו של דוקטור ביילין, והכל כמובן מכוונות טובות.
אבל לא הכל אבוד. יקום דוקטור ביילין במחילה מכבודו ויאמר: טעיתי. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ולא לשום עם או ישות אחרת. איני מקבל שום תביעה ושום טענת עוולה מצד גורם כלשהו, וכל חלוקה היא פסולה מעיקרה. הריבונות היחידה שתיתכן מערב לירדן היא ריבונות יהודית, וכך פסלתי צבא ערבי, משטרה פלשתינית או גדודי חללי מה-שמו. יהודי יוכל להתיישב בכל מקום שיחפוץ, וחובתה של מדינת היהודים לסייע בידו באופן ממלכתי. יהודי אוקראינה: כאן ארצכם, הגולה עבר זמנה, ובטחונכם בידיכם ולעולם לא בידי זרים. אגב, כל זה נכון גם ליהודי פריז, אמסטרדם, בריסל וניו-יורק.
דא עקא שאבירי השמאל הישראלים אינם מסוגלים לומר: טעינו, גם כשנער מוסלמי יכול להוכיח להם קללה על גבי גידוף על גבי איומי רצח עד כמה הם טועים. וכרגיל, גם יהודי אוקראינה יעלו לארץ רק כאשר תכלה אליהם הרעה.
אירן - ידידתה הטובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון
שש שנים של עבודה קשה, של פשיטת רגל כלכלית ובינלאומית, מתחילות להשתלם. שש שנים שלאורכן הגן משטר אובמה על אחיו לנפש, משטר האיותאללה, מגיעות לשיאן. מעתה, אומר פרד קפלן, אירן היא בעלת הברית הטובה ביותר לארצות-הברית של אמריקה במזרח התיכון.
במבט לאחור, עיקר עסקו של הנביא אובמה היה חיזוק האיסלאם ברחבי הגלובוס. אם הפלישה של ארה"ב לאפגניסטן פגעה קשות ביכולת של אל-קאעידה לבצע פיגועים, הרי שנסיגתה של ארה"ב מאפגניסטן השיגה בדיוק את הצפוי - חיזוק האידיאולוגיה של אל-קאעידה, והעצמת כל זרועותיה מהודו ועד כוש. אם כיבוש עירק והחזקת הכוחות בה ייצבה את המזרח התיכון, הרי שנסיגתה הקולנית של ארה"ב מעירק הביאה מיידית להתדרדרות ולהתפרקות של כל המסגרות עד כדי מלחמת הכל בכל ועליית קרנו של האיסאלמיזם מבית אל-קאעידה. ועכשיו, לאחר שהעוגה נאפתה כראוי, כשחלק הולך וגדל מן העולם הולך ונכבש תחת הסנדל האיסלאמיסטי, יכולה ארה"ב להניח את הדובדבן על הקצפת ולחבור לאמ-אימא של הטרור האיסלאמי - אירן.
כיצד מסביר זאת פרד קפלן הכותב באחד האתרים החשובים בארה"ב? לעתים יש צורך לחבור למדינות לא נעימות כדי למנוע דברים רעים יותר. כל כך הגיוני, כל כך שקרי, כל כך שקוף. כי גם לקפלן, יהודי מן הסתם, ברור מי אמור לשלם את המחיר עבור הידידות החדשה עם מדינה "לא נעימה".
ראשית, אומר קפלן, אין זה אינטרס אמריקני שארגון מזויין וממומן היטב כגון דאע"ש יגשים את גורלו, דהיינו יקים מדינה איסלאמיסטית הכוללת את עירק וסוריה. אמר ולא פירש. מדוע לא? מה זה אכפת לאמריקה שאינה תלויה עוד בנפט מזרח תיכוני איזה סוג של איסלאמיסט - שיעי, סוני או כל סוג "מתון" אחר - ישלוט בשטח הערבי? אך ידוע שיש יהודים שאינם חייבים לנמק את הצהרותיהם באופן התואם את המציאות.
שנית, אומר קפלן, הדמוקרטיה האמריקנית אינה רוצה לשלוח חיילים למלחמה בעירק, אפילו לא למלחמה באיסלאמיסטים, ואפילו לא כדי לקומם מחדש את ההגמוניה האמריקנית. לכן אמריקה זקוקה למישהו שיעשה זאת עבורה, בלי בג"ץ ובלי בצלם.
שלישית, אי-אפשר להשקיע מאמץ נגד הסונים בלי לחזק אגב כך את אירן השיעית וכוחותיה שכבר מצויים בזירה. הצורך לבחור בין אפשרויות גרועות אינו חדש, הנה רוזוולט וצ'רצ'יל בחרו לתמוך בסטלין נגד גרמניה הנאצית, וכך הצילו את אירופה המערבית על חשבון המזרחית.
האנלוגיה אומנם אינה כה ישירה, אומר קפלן, אבל אפשר בכל זאת לגזור ממנה כי החבירה לאירן נגד דאע"ש עדיפה על פני החלופה של השתלטות האיסלאם הסוני על עירק.
טוב לקרוא אודות אנלוגיות בלתי מושלמות. קפלן "שוכח" להזכיר את משמעות האנלוגיה דלעיל לעם היהודי. המשמעות הייתה הפקרת העם היהודי לידי היטלר בעזרת חסימת דרכי הים ודרכי היבשה אל הארץ, והשמדת מחציתו של העם היהודי באירופה. כך גם החבירה של ארה"ב, ובעיקר חיל האוויר שלה, לכוחות האירניים. לזה יש משמעות אחת: שימור האופציה הגרעינית של אירן תחת כנפו של חיל האוויר האמריקני. אופציה גרעינית לאירן משמעותה אחת: סיבוב ב' להשמדת ששת המיליונים המתגוררים בציון.
האם נעלם מעיניו של קפלן התרחיש הזה? ייתכן. גם ייתכן שזה לא מעניין אותו, שכן מבחינתו, אמריקה היא הארץ המובטחת. בין כך ובין כך, נראה שאובמה חותר לקראת החבירה לאירן בכל החזיתות.
לישראל נותר חלון זמן צר ביותר לחיסול האופציה הגרעינית של אירן, שכן בכל רגע נתון עלול הנשיא האמריקני, שתמך למעשה בהישרדותו של בשאר אסד, להגן על האופציה הגרעינית של אירן בכל העוצמה האמריקנית.

לאתר מגזין מראה
דוקטור יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend.
תאריך:  22/06/2014   |   עודכן:  22/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד  ישראל היום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכוער אבל ברור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המציאות, עולה על כל דמיון ל"ת
וינטר הניה  |  22/06/14 21:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
תוקפים ומתבכיינים  /  מנשה שאול
התפוגגותה השערורייתית של הקוהרנטיות   /  דורון בקל-איילון
היכן קבור הכסף  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il