X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ג'ונתן הארווי הצליח לממש במחזהו "Beautiful Thing" שתי מטרות: להסב את תשומת הלב לבעיות גיל התבגרות, ולהאהיב עלינו את צמד הנערים, שתוך כדי התבגרותם מגלים את מהותם, זהותם המינית, ובכך מתחברים להורים, למשפחה ולחברה
▪  ▪  ▪
איזה יופי... [צילום: מעין קאופמן]
תום, מירב וגיא [צילום: מעין קאופמן]

תיאטרון באר שבע שלא פוסק מלחדש לנו יצירות קלאסיות וחדשניות כאחד, באיכות כה משובחת, מרנין כאן את הלב בהפקה חדשה של "איזה יופי", שבזמנו עלתה בתיאטרון הספריה עם אותו בימאי.
ניר ארז צלח כאן לרענן את הדרמה המעודנת והרגישה המתרחשת בלב שני הנערים החשים דחויים ומקופחים, והמוצאים את מימוש זהותם, ובכך הופכים לשלמים יותר - הוא הפך את הדרמה למחזה עשיר יותר, שלא פחות משני הגיבורים - הדמויות הנוספות בו הופכות למשמעותיות, כשחלקם בהצגה טובל בהומור, בסערת רגשות ובקצב שאינו מותיר לך לעפעף.
תום אבני כג'יימי, בנה של מנהלת בר עסיסית וחטובה (אדווה עדני), משתדל להיות הילד הטוב של אמא. מכיוון שבני הנעורים סובלים מאוד מהנדנודים של הוריהם, נוצרים בו ניגודי רגשות כלפיה. את החבר שלה, אמן צעיר ממנה וזרוק, טוני (גיא לואל) הוא לא אוהב במיוחד ורואה בו מיטרד נוסף. הנער הגר בשכנות (תום חגי) הוא הספורטאי המצטיין, אך החוטף מהלומות מאביו האלים.
הנערה השכנה סנדרה (מירב שירום) מנסה להפעיל את כל קסמיה הנשיים, (תוך עינטוז ותנועות המתבססות על נסיונה כחברת להקת "שקטק"), כדי ללכוד את תשומת לבו של טוני, אך לשווא. היא חברתם הטובה של השניים, ויש לה אובססיה: היא חולמת להיות זמרת כמו גיבורת חלומותיה, מאימא קס אליוט, סולנית להקת האבות והאימהות, שכבר מתה מזה שנים.
לעומת הסצינות הרגישות ששני הבנים מפגינים בהן רוב כנות ושכנוע, במשחקם הטבעי והקולח, הרי שאר הדמויות, כמו טוני/גיא לואל מלא הקסם והנון שלנטיות, אדווה עדני בריאליזם של ראיית הדברים שלה, וכוחה להשתלב במה שמתחולל, וכמו מירב שירום שכבר מככבת לצד עמוס תמם בסידרת הטלוויזיה "אחד אפז אפס", הרי הסצינות שלהם הם העסיסיות והמהנות ביותר בהצגה. במיוחד הסצינה האחרונה של שירום כשיכורה, הבטוחה שהיא כבר כוכבת, סצינה מלהיבה זו גורפת מחיאות כפיים בתוך כדי ההצגה. כה מוכשרת וכה נהדרת.
כאמו של תום אבני במהזה, אדווה עדני עושה דמות מאוד משמעותית בחייו, כאם החרדה לבנה, כאשה עם צרכים ויצרים, וכאחת דומיננטית גם בחיי בנה וגם בחיי אהובה, ומאירה את הבמה בכל רגע נתון בו היא עליה. גיא לואל זורם עם הגחמות של כולם, כמו דמות עוזר השר שעשה בסידרה "פולישוק", אך ללא המיגבלות המיניסטריאליות. כאן הוא חופשי, נותן לקסם שלו להכתיב את הרגע, ובזכות משחקו, השיער הארוך, השפם והזקנקן, הלבוש ההיפי והרוח המתאימה - הוא יוצר דמות צבעונית מרתקת ממש.
תום אבני, בעל הוותק בסדרות לילדים ולנוער, הוא האידיאלי לדמות הנער. הוא משתף את הצופים בספיקות שבלבו, מדגים מדוע וכיצד נטה ליבו להתאהב בשכן החמוד, וכיצד בהמשך כשהדבר נודע לסנדרה, לאמו ולאהובה - הוא משתחרר מהצורך לחיות בבדידות ובהסתרה. ולקהל הוא גורם להבין ולקבל את השונה והאחר. תום חגי - ממש מרגש בתפקידו כבן לאב המתעלל בו, עד שהוא עוזב את הבית ועובר לישון אצל השכנים. ומכאן נובט זרע ההתאהבות.יש בו משהו שלוכד את הצופים ומחבר אותם לצידו.
הקהל זורם עם המתרחש וקשוב לו - הודות לבימוי המצוין של ניר ארז, ולתרגום המחודש והעדכני של עידו ריקלין. חבל רק שרבות מהרפליקות החכמות של ריקלין והעסיסיות שבהן, חומקות מאזנו של הקהל בגלל מהירות הדיבור של השחקנים - אולי מרוב התלהבות והתמזגות עם הדמויות שהם ממלאים. הטקסטים שמתרגם עידו ריקלין בדרך כלל מלאים יופי וחכמה. הוא גם לא בוחל לשלב בהם במידה, ביטויים שרובד חברתי נחות זה מורגל בהם. שכונת העוני בלונדון מקבלת חיים בדרמה צנועה ואינטימית זו. שצבעיה מאירים את המתרחש שם, כאן, ובכל מקום בו קיימת מצוקה, אומללות עם דגש על בעיות גיל ההתבגרות.
את עיצוב הבמה המושקע והמוקפד יצרה נטע הקר, את התלבושות הרבגוניות - דליה פן הלר, את התאורה הטובה קרן גרנק, ואת המוזיקה היפה עיצב שחר ימפולסקי.
הצגה מהנה, מרתקת אך עם משקל סגולי גבוה, בביצוע מבריק של כל חמשת כוכבי ההצגה. והם אכן כולם כוכבים. מומלץ בכל פה.

תאריך:  02/07/2014   |   עודכן:  02/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזה יופי (של הצגה) בתיאטרון ב"ש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה הראל
העיסוק בספורט מסייעת לאנשים חריגים בכלל וביניהם גם האוטיסטים בדרגות השונות, לשפר את הדימוי העצמי בכך שהם מצליחים לבצע תרגילים שונים
ד"ר גיא טוביאס
בחודש יולי יצוין חודש בריאות הפה של קולגייט והסתדרות רופאי השיניים    כאשר השנה הדגש הינו על קידום המודעות לבריאות השיניים על-ידי מניעה, תחת הסלוגן "הבריאות שלי מתחילה בפה שלי"
חיים נוי
הצגה מהמשובחות של חנוך לוין וההילולה המקאברית על הבמה היא מעניינת, מבדרת ואפילו חודרת לרגשות ולמחשבה נוספת על החיים והמוות
צילה שיר-אל
לסרטן עם סרטן יש תואר כבוד ביחסים, ואילו סרטן עם מאזניים לא זורם כלל... עם קשת חבל לסרטן להתחיל בכלל ועם דלי זה בזבוז זמן... אז עם מי כן?
איתמר לוין
למרות שמדובר בתיקים שגרתיים ואולי אף משעממים, השופט רון סוקול מתייחס ברצינות רבה לערעורי מעצרים ומצליח לאזן בין צורכי החקירה לבין זכויות החשודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il