X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המסעדה המובחרת, הממוקמת בכיכר קדומים ביפו, מציעה לסועדיה מעדנים קולינריים מן השורה הראשונה, והיא מומלצת בכל פה למיטיבי-טעם, שאינם מוכנים להתפשר על סתם ארוחה
▪  ▪  ▪
להמליץ עליה בכל פה [צילום: באדיבות מסעדת אבראג']

במרוצת שלוש שנות-קיומה הצליחה מסעדת אבראג', שבכיכר קדומים 6 ביפו, להפוך ללהיט קולינרי בלתי רגיל. עם יד על הלב ראוי להודות שמעטות המסעדות הישראליות שהצליחו בפרק-זמן קצר שכזה לזקוף לזכותן הישג כה נכבד.
את הצלחתה המרשימה כל כך של "אבראג'" יש לייחס, מעל לכל, לבעליה, מוטי סטרוקובסקי, הרוח החיה שלה, שנותן לה ממש את נשמתו ומאודו, בסיועו של השף המוצלח ג'ימי הווייטנאמי, שהתמחה זה מכבר באמנות הבישול בבית-הספר למלונאות "תדמור" שבהרצליה.
"אבראג'", הנושאת את שמו הערבי של גשר המזלות הצמוד לה, נושקת למזרקת-מים סמוכה, שלקרקעיתה נוהגים מחפשי המזל להטיל את המעות שלהם. המסעדה עצמה ממוקמת במבנה מיתולוגי מקסים, בן 100 שנה, המעוטר בקשתות צבעוניות ובקירות-אבן הנושמים היסטוריה מהתקופה העותומאנית.
ל"אבראג'" הגענו בשניים, לעת צהריים, ומצאנו בה חצר פנימית מעוצבת, מרפסת מסוגננת וחדר-אורחים מרשים, שבו התיישבנו. בימים אלה התחדשה "אבראג'" בתפריט-קייץ מרענן, המציע מנות למכביר לארוחות-בוקר, צהריים וערב. מצאנו בה תפריט מגוון של מעדני-דגים ופירות-ים, בשרים, פסטות וסלטים, וגם שלל-קינוחים מגרים את החיך.
שלמות קולינרית
כספתח הוגש לשולחן שלנו, על חשבון הבית, מבחר של סלטים מתאבנים טריים, שכללו חצילים, מלפפונים, חומוס, כרוב וחמוצים, בלווית לחם הבית שנאפה במקום. הסלטים היו לעילא ולעילא והותירו בפינו טעם של עוד. אחריהם לא ביישו את הפירמה גם המנות הראשונות. אני בחרתי בטורטיה של שווארמה - מעדן ששום מסעדה מקסיקנית לא הייתה מיטיבה להכין משופר ממנו. בת הזוג היללה מצידה את השרימפס המוקרמים שהוגשו לב ביד נדיבה ומצמוצי שפתיה העידו על כך.
גם המנות העיקריות לא טמנו את ידיהן בצלחת. הקוקי-סאן-ז'ק של בת הזוג היו ממש יצירת אמנות קולינרית של צדפות צחורות ועסיסיות. הן הוגשו ברוטב-ענבים ומוסלין, בליווי קווייאר אדום ושחור ואספרגוס, בלווית מחית של סלק ממוגגת-לבב.. גם קבב הטלה, שעבדכם הנאמן בחר בו, היה מושלם והוגש כיצירת-אמנות בצלחת, ביחד עם טחינה ואורז צהוב. לרווייה לגמנו סודה צוננת וכוסית של מיץ-תפוזים מוקפא, שהוגש על חשבון הבית.
לקינוח בחרנו בקרם קאטאלן - גירסה ספרדית של קרם-ברולה, בתוספת פירות-יער - מעדן-מלכים של ממש. לצידו הוגש אספרסו כפול, מהביל וניחוח.
התשלום הסתכם ב-347 שקל והיה שווה כל אגורה. הוספנו עליו תשר של 50 שקל לשרות יוצא מן הכלל של מורן, אשר על הבית. לא נותר לנו אלא לזכות את "אבראג' במלוא 10 הנקודות של הסולם הקולינרי ולהמליץ עליה בכל פה.

תאריך:  02/07/2014   |   עודכן:  02/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סעודת-מלכים ב"אבראג'"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המלך ראובן לייב
אליהו מץ מיץ  |  2/07/14 20:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי הלר
עם תחילתן של חופשות הקיץ, להלן המדריך המלא להורים: כך תשמרו על הילדים בחופשה
הרצל חקק
דוד לביא ליווה את עולם המקובלים כעיתונאי וכחוקר, שכן חש כי הקבלה כובשת לבבות, נכנסת בדלת הראשית ללב ההוויה הישראלית    האוסף כולל תפילות שאסף מרחבי העולם, ולשם כך נצרך ללוות מקובלים במסעותיהם בקהילות שונות
עליס בליטנטל
ג'ונתן הארווי הצליח לממש במחזהו "Beautiful Thing" שתי מטרות: להסב את תשומת הלב לבעיות גיל התבגרות, ולהאהיב עלינו את צמד הנערים, שתוך כדי התבגרותם מגלים את מהותם, זהותם המינית, ובכך מתחברים להורים, למשפחה ולחברה
אורנה הראל
העיסוק בספורט מסייעת לאנשים חריגים בכלל וביניהם גם האוטיסטים בדרגות השונות, לשפר את הדימוי העצמי בכך שהם מצליחים לבצע תרגילים שונים
ד"ר גיא טוביאס
בחודש יולי יצוין חודש בריאות הפה של קולגייט והסתדרות רופאי השיניים    כאשר השנה הדגש הינו על קידום המודעות לבריאות השיניים על-ידי מניעה, תחת הסלוגן "הבריאות שלי מתחילה בפה שלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il