X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין יותר סיפורים על "כיפה המאפשרת גמישות מדינית". עובדה: היכן הגמישות המדינית כאשר צה"ל מעביר כוחות לכיוון הרצועה, כפי שפורסם היום בכל אמצעי התקשורת?
▪  ▪  ▪
כיפת ברזל. [צילום: אריאל י. לוין]

הסלמת הירי הבליסטי על דרום הארץ טרם הסתיימה, ועלולה עוד להתעצם, חלילה, אך לקחיה כבר ברורים...
ההתרברבויות על אחוזי היירוט הגבוהים של כיפת ברזל נדמו. עובדה: אתמול (יום ה', 3.7.14) פורסם ב ynet: "יותר מעשר רקטות נורו מאז הלילה מרצועת עזה וארבע מהן פגעו בבתים בשדרות. שתי האחרונות פגעו בסביבות 8:30 בבית שמשמש משפחתון בחופש הגדול ובבית מגורים נוסף. הרקטה שחדרה למבנה המשפחתון לא התפוצצה וכאמור איש לא נפגע.
בלילה התפוצצו שלוש רקטות באזורים מאוכלסים בעיר: אחת פגעה בדירת סטודנטים, שנייה בממ"ד של דירה אחרת ושלישית סמוך לבניין מגורים. כמו-כן, שתי רקטות אחרות שנורו לדרום יורטו בידי מערכת כיפת ברזל והיתר התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות שדות נגב ובני שמעון, למעט אחת שפגעה בחממה במושב."
אין יותר סיפורים על "כיפה המאפשרת גמישות מדינית". עובדה: היכן הגמישות המדינית כאשר צה"ל מעביר כוחות לכיוון הרצועה, כפי שפורסם היום בכל אמצעי התקשורת?
אין יותר סיפורים על "כיפה מצילת חיים". עובדה: רק הממ"דים והמקלטים מצילים חיים, זה מה שהציל את חייו של פבלו משדרות שישן בממ"ד ולא בחדר השינה שלו, כפי שסיפר אתמול (3.7.14) ברשת ב', ואת חיי חמשת הפעוטות שהיו אתמול בממ"ד המשפחתון ולא בחלל אחר בדירה שניזוקה, ועוד רבים אחרים.
אין יותר סיפורים על "כיפה חוסכת נזקים". עובדה: מפעל שנשרף כליל, ואחרים שניזוקו; ורק אתמול (3.7.14) דירות המגורים והחממה שניזוקו; ומה על כל השטחים הפתוחים, שחלקם היו כבישים, אחרים שדות שנפגעו, פגיעה בקו חשמל ועלטה שלכשעה, פגיעה במיכל גז ועוד, שאת הנזק שלהם "לא ספרו", לפחות לא לציבור.
אין יותר סיפורים על מכירות ענק באסיה. עובדה: מזמן לא שמענו על כך.
יש קצת סיפורים על האמריקנים שהבטיחו 400 מיליון דולר, אבל... היכן הם? על-פי הדיווחים האחרונים בתקשורת, כסף זה יישאר בארה"ב בה ייצרו טילים נוספים לכיפת ברזל. אז כיצד זה תורם לכלכלת ישראל?
לעומת זאת בין 15 ל-20 רקטות משוגרות מדי יום על הדרום, מזה למעלה משבועיים, נזקים במיליונים, כיפת ברזל עם אחוזי יירוט זניחים, כפי שהוכח בעליל, עד כדי כך שגם הפרשנים הצבאיים שנהגו להסביר לציבור ההדיוטות את הישגיי הכיפה, לפתע דוממים.
שלשום (2.7.14) התראיינה ברשת ב' אימא מאשקלון שסיפרה על גידול ילדים בצל חרדת איום הרקטות והטילים המיירטים אותן, ועל כך שאין מזור לחרדותיהם, ועל הנזקים הנגרמים ע"י הרקטות הנופלות "בשטחים פתוחים"...
אתמול (3.7.14) התראיינה יפה משדרות ואמרה בקול צלול וברור "כולנו נפגעי חרדה..."
ממרכז החוסן הטלפוני בשדרות נמסר לי אמש שבימים אלו פונים אליהם פי שישה אנשים לסיוע מאשר בימים רגילים, וזה אינו כולל את עשרות הטיפולים הניתנים במקום בזמן אמת ע"י צוותים מקצועיים. אולם גל הפניות הגדול מתחיל להציף אותם יומיים שלושה לאחר תום האירוע, והוא עוד ממתין בפתח.
אתמול שר הביטחון לשעבר בעל הראייה החדה, שמקום מגוריו הוא שדרות, בה חדרו אתמול 4 רקטות לתוך מבני מגורים, הצהיר בזחיחות רהוטה ב"הכל דיבורים" ברשת ב' ש"כיפת הברזל עושה את העבודה...", אז כיצד חדרו הרקטות לדירות בשדרות? הייתכן שטיל כיפת ברזל הראה להן את הדרך? והיה זה אותו השר שהצהיר בשעתו מעל כל במה אפשרית שכיפת ברזל תגן על שדרות. אכן הגנה לתפארת מדינת ישראל.
הדרום הופקר לירי בליסטי, ונתון כליל לחסדי גורמים איסלאמיים קיצוניים. כבעבר, אנו עומדים חסרי אונים, ונזקקים להתקפות האינטנסיביות של חיל האוויר כנגד מטרות בעזה, הנזהר, ובצדק, מפגיעה באזרחים, שאם חלילה יקרה, יזדעק כל העולם נגדנו. אלא שהתוצאה המידית היא ירי רקטות ופצמ"רים נוספים מהרצועה, כפי שפורסם אמש ב-ynet: "אזעקות ללא הפסקה בעוטף עזה: יותר מ-15 פצמ"רים ורקטות נורו הערב מהרצועה. חייל נפצע מרסיסים, שתי שריפות פרצו בשדרות, נזק קל למבנים. הנחיה לתושבים ליד הגדר: היכנסו למרחב מוגן. חמאס איים בהגדלת טווח הירי: "נתקוף מטרות חדשות".
הדרום לוהט, ומה שמרחש שם יכול לשמש הדמיה למה שעלול לקרות בעתיד הלא רחוק בשאר חלקי המדינה. אין לישראל הגנה ראויה גם כנגד הרקטות והטילים ארוכי הטווח, כולל המדויקים העלולים להכות בבסיסי חיל האויר, באתרים אסטרטגיים ובלב תל אביב, כפי שהזהיר הרמטכ"ל לפני חודשים ספורים, וכמו גם כנגד טילי השיוט, שכבר נמצאים באזורנו, אם כי בינתיים בכמויות מוגבלות.
קונספציית שכבות ההגנה, המבוססת בלעדית על טילי יירוט, קורסת. עלות טילי היירוט האחרים (כאשר שרביט קסמים וחץ 3 טרם סיימו את שלב הפיתוח, ולא יהיו שמישים בשנים הקרובות) גבוהים פי 10 עד 30 מעלות טיל כיפת ברזל. אם וכאשר בעל הבית האסלמי הקיצוני ישתגע, ויביא להסלמה גורפת בכל שמי המדינה, תמצא כלל המדינה חסרת הגנה, כמו בעצם ימים אלו בדרום.
החמאס, החיזבאללה ושאר אויבנו מסביב בוחנים היטב את מה שקורה בדרום הארץ, ומפיקים לקחים.
בעוד אנו נחים על "זרי דפנה", ומנסים לשמר בדעת הקהל את ההישגים המדומים של כיפת ברזל, ולא נערכים לבאות.
לפני כעשור הסתיימה סדרת הניסויים המוצלחת של מערכת יירוט הלייזר הכימי - נאוטילוס / סקייגארד, 46 ניסויים עם 100% הצלחה, שפותחה ביוזמת ממשלת ישראל ובשיתוף פעולה מלא בין התעשיות הביטחוניות בארה"ב ובישראל. מערכת לייזר זו נגנזה בטרם עת, וללא כל נימוק סביר.
פתרון הלייזר יכול להיות גורם שובר שוויון כנגד האיום הבליסטי על ישראל. מדוע החליטה מערכת הביטחון לגנוז אותו מבלי לבדוק אותו בשעת אמת? יש לעשות זאת ובהקדם!
יש להיענות לדרישתנו ארוכת השנים להקים מיד ועדת בדיקה מקצועית ואוביקטיבית לבחינה מחודשת של כל סוגיית הגנת העורף מפני איומים בליסטיים, במטרה לשלב את הלייזר הכימי מהר ככל שניתן במערך ההגנה. שאם לא כן, עלולה להתממש תחזיתו של משה ארנס (הארץ, דצמבר 2010) שבסופו של דבר תקום בהכרח ועדת חקירה אחרי האסון הממשמש ובא.

תאריך:  06/07/2014   |   עודכן:  06/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה ארנס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכיפה שנדמה
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
כיפת ברזל לא מגינה על שדרות
פועה  |  6/07/14 19:53
 
- יש מי שהתמכר לאשליית הלייזר
עלי מדינה  |  6/07/14 21:14
 
- על מה התבססת???
דניאל 27  |  20/07/14 02:03
2
כיפת ברזל היא הונאה מחושבת
ג'ורג' אורוול  |  6/07/14 20:07
 
- ואלו מלים עדינות
אביתר בן-צדף  |  7/07/14 07:33
3
ממחזרים שטויות על הלייזר
אורי פ  |  6/07/14 20:45
4
תגובה לאורי פ.
אורי גנני  |  6/07/14 23:09
 
- לאורי גנני
אלחנן  |  7/07/14 03:56
 
- כנס לאתר עמותת מגן לעורף
עמיקם  |  7/07/14 10:15
 
- תיקון טעות
עמיקם  |  7/07/14 12:07
5
האם אין לנו תותחים?
להפגיז את בתי עזה  |  6/07/14 23:41
6
הטיל הראה להם את הדרך?
אהרון שחר  |  7/07/14 00:18
7
איזו מין גמישות כאשר טיל של חצי מליון דולר מיירט פחית בעלות של ₪500 ל"ת
הגלשנית  |  7/07/14 02:10
8
שאלה לגברת ארצי
אלחנן  |  7/07/14 04:05
 
- בבקשה
אהרון שחר  |  7/07/14 10:21
 
- אלחנן שלום
יעל ארצי  |  7/07/14 11:19
 
- 3 מחקרים בלתי תלויים
עמיקם  |  7/07/14 12:50
9
כמה הערות לתוקפים את המאמר.
אורי גנני  |  7/07/14 13:00
10
כיפת ברזל עדיף שתקרא כיפה אדומ
דוד איש ש  |  7/07/14 23:35
11
מאחד שעבד על נאוטילוס
נאוטילוס  |  9/07/14 11:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - טיפש בלי מגבלות, תם השקט, שתיקה, אפסו כוחותיהם ונסים
אפרים הלפרין
על-מנת להשיג מספר מטרות חשובות יש להגדיל את הנתח התקציבי של החינוך מסך התקציב. בין היתר לא תעלה כמות התלמידים בכיתה על 30
עמי דור-און
אחת הסיסמאות הפרסומיות שליוו את הארץ במשך שנים הייתה "עיתון לאנשים חושבים". במהלך השנים התברר כי הוא כנראה מיועד רק לאנשים החושבים כמו שעיתון הארץ היה רוצה שיחשבו. אך כיוון שמספרם של אלה הולך ומצטמק נפגע גם מעמדו הכלכלי של העיתון
הרב חיים סבתו
דברי מבוא לספר "מסילת ישרים" לר' משה חיים לוצטו    כל ספרי המוסר מטיפים לנהוג בדרך הישר והטוב; הרמח"ל מלמד כיצד לעשות זאת ומעלה את האדם מדרגה אחרי מדרגה
אפרים הלפרין
אם יש פשע בו נמנעת המשטרה מלחקור על-מנת לאסוף ראיות בזירת הפשע, ואיננה חוקרת כלל את בעלי המניע העיקריים, מה זה אומר עליה?, היא הרי לא מטומטמת, זה אומר שהיא חושבת שאנחנו מטומטמים!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il