X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על מהות המלחמה של הערבים ביהודים
▪  ▪  ▪
צה"ל בכורח הנסיבות נגרר בעל כורחו לפעולות שיטור [צילום: פלאש 90]

על מהות המלחמה של הערבים ביהודים
מאז הבאתם למנוחות של קדושינו המעונים, אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, מצויה ישראל במלחמה ההולכת ומסלימה משעה לשעה. מי שאיננו מפנים את המצב, היא ממשלת ישראל המדברת גבוהה, גבוהה על מלחמה בטרור, אבל בפועל מניחה לנצח אותנו במלחמה שהוכרזה נגד כל היהודים על-ידי כל הערבים הנמצאים בשטח שבין הירדן לים.
אם ננתח את מרכיביה של המלחמה הזו, ויכולתנו להתמודד איתה, נגלה מדוע הולכת מדינת ישראל להפסיד את המערכה גם בפעם הזאת. פרמטר ראשון בניתוח הבעיה הוא ההכחשה של ממשלת ישראל שאנו נמצאים בכלל במלחמה, וכתוצאה מכך "הנחות העבודה" שלה הן "להכיל" את ההתפרעויות (המכונות ע"י התקשורת "הפגנות") ולהתעלם מהיותן פעולות מלחמתיות המאפיינות מלחמת אזרחים לכל דבר. מלחמת האזרחים, אותה מלבים הגורמים הקיצוניים במנהיגות של מה שנהגנו לקרוא עד החטיפה, "ערביי ישראל", מתרחשת ברחובותינו הראשיים, ביישובי הדרום המופגזים בקטיושות ובפצמ"רים, בתפר שבין שועפט לירושלים העברית, בין קלנסוואה לשער אפרים, ברכבת הקלה של ירושלים, בכביש וואדי ערה בצפון, כמו בכיבוש הבדואי של אדמות הנגב, כנגד כל הסדר נדיב שהמדינה מנסה להגיע עם הפולשים.

מדוע מובסת ישראל במלחמתה בטרור

במלחמה זו אנו מובסים, גם משום שבנינו מערכת ביטחון לאומית מיושנת, ארכאית הבנויה למלחמות העבר, ולא לאתגרים העומדים לפתחנו, ואשר מקורם בהתפוררות מדינות העולם הערבי במזרח התיכון. על חסרונותיה מערכת הביטחון הלאומית של מדינת ישראל פרסמתי באתר News1 לפני כשלוש שנים טרילוגיה של מאמרים שהשלישי בהם "מערכת ביטחון חדשה וצבא אחר – להיות או לחדול".
במאמר זה תיארתי את מערכת הביטחון הלאומית הקיימת של מדינת ישראל, כמורכבת משתי זרועות עיקריות, אשר במצב הקיים, ולנוכח השינויים בזירת האיומים נגדנו, פועלת בחוסר איזון משווע בין ההשקעות האדירות בצה"ל, לבין מערכת ביטחון הפנים, שהיא בעצם משטרת ישראל וגופים אזרחיים שונים הקשורים אליה, וכן, במה שהיה מוגדר לתקופה קצרה "המשרד להגנת העורף", שתפקידיו מיגון אב"ך, מיקלוט, תפעול צופרי אזעקה והג"א, ושמרגע הקמתו ועד ביטלו בפועל, נגרר לריב סמכויות עם פיקוד העורף של צה"ל.
אם נבחן את תקציב 2014 (המתואם) נגלה בקלות את הפערים בין שלושת גורמי הביטחון הלאומי:
• מערכת הביטחון – צה"ל 58 מיליארד שקלים.
• ביטחון פנים - משטרה 14 מיליארד שקלים.
• המשרד להגנת העורף (ז"ל) 1 מיליארד שקלים.
בסיכום: צה"ל, שתפקידיו כיום הגנת המדינה מפני איומים של מלחמה חיצונית של צבאות סדירים, ואשר באחריותו גם תפקידי הלחימה בטרור (ונעזר לשם כך במשטרה ישראל / משמר הגבול) מקבל תקציב הגדול פי ארבעה מתקציבי ביטחון-פנים, משטרה-מג"ב והגנת העורף.
אם נבדוק כמה משקיע צה"ל מתקציבו למלחמה בטרור – שהוא היום האתגר העיקרי ולא המלחמה "החיצונית" בצבאות האויב הסדירים, נגלה שקיימת אי-התאמה תקציבית ופונקציונאלית כאחת, בין המשאבים המוקצים לאיומים החיצוניים, שסבירותם כיום נמוכה מאוד, לבין המאמץ האמיתי הנדרש באמת נגד טרור הפנים והחוץ של ערביי הארץ, כדי ליצור ביטחון לאזרחי ישראל.

מדוע אין צה"ל מסוגל לספק ביטחון פנים

לסוגיה יש היבטים חוקתיים, משפטיים ותפקודיים. צה"ל איננו אמור לשמש כגוף אזרחי משטרתי לתפקידי שיטור. לצורך זה קיימת המשטרה הכחולה, על הגופים והרשויות הכפופים לה: שרות בתי הסוהר, הרשות הלאומית לכבאות והצלה, הרשות להגנת עדים, והרשות למלחמה בסמים ואלכוהול.
צה"ל בכורח הנסיבות נגרר בעל כורחו לפעולות שיטור, כגון באירועי יום האדמה הראשון, כאשר "ערביי ישראל" פתחו במרד אלים נגד המדינה בשנת 1976, ופיקוד צפון, בראשות האלוף יאנוש בנגל, פעל בכוח לדיכוי המהומות, בהן נהרגו 6 ערבים; וכן באירועי פינוי העיר ימית 1982, ובגירוש תושבי גוש קטיף וצפון השומרון. שני אירועי הפינוי האחרונים, היו פרשות חמורות ביותר מבחינת זכויות האדם, חרף חקיקתן בכנסת, אבל אם נתעלם לרגע מסוגיה זו, נגלה שצה"ל, כמדיניות של ממשלות ישראל מאז 1948, איננו פועל נגד ערביי ישראל בשטחה הריבוני, בכל הסוגיות של שמירת "שלטון החוק", והפרות סדר אלימות המתרחשות במגזר הערבי, בחומרה גוברת והולכת, מאז נחתמו הסכמי אוסלו לפני 21 שנים.
אנו נגלה כמו-כן, שהפרת חוק איננה ייחודית רק בקרב העדה המוסלמית, אלא קיימת, ובצורה בוטה גם בקרב העדה הדרוזית, הנאמנה למדינת ישראל, משרתת בכל זרועות הביטחון, אך בכל אלה, גם מרשה לעצמה להפר חוק כל אימת שמדובר בהשתלטות על אדמות מדינה, ושינויי ייעוד של שטחים ירוקים ושמורות טבע בהר מירון, בגליל המערבי ובכרמל. ראינו לאחרונה גם פעולות אלימות נגד משטרת התנועה בכפרי הכרמל, שם הפריעו פורעים דרוזיים לשוטרים בעת שעסקו באכיפת חוקי התנועה. ועדיין לא דברנו על סוגיית המסתננים מאפריקה.
ובמכלול זה, גם אם נטען ע"י גורמים אינטרסנטיים מהשמאל, שצה"ל לא יכול היה משפטית, לעצור את זרם המסתננים משטחי הנגב למדינת ישראל בין 2006 – 2013 (דבר שאיני בטוח בנכונותו) נמצא שהן שר הביטחון דאז, אהוד ברק, והן רמטכ"ל מוטי אשכנזי, לא מלאו את תפקידם בהגנת גבולות מדינת ישראל, והמחדל שבעטיו פלשו למדינה כמאה אלף מסתננים זרים, הוביל לפגיעה חמורה בבטחון המדינה, וליצירת בעיה חמורה של אוכלוסית מהגרים נוספת למדינה שהפכה להיות הצפופה ביותר בעולם.
לאחרונה החלו ארגוני שמאל להמריד את המסתננים במחנות המעצר בנגב, דבר שהעצים והחמיר את הקונפליקט הערבי יהודי בממד הגירת המסתננים שהתווסף אליו, שכן מרבית המסתננים הינם מוסלמים משטחי סודן, דרפור ואריתראה ואלה מן הסתם יתווספו לצרינו הערבים.
ואם צה"ל איננו רשאי או אחראי, לביצוע פעולות שיטור המיועדות למנוע אלימות, הסתננות בלתי חוקית לשטחה, והשתלטות על אדמות מדינה, הרי משטרת ישראל אחראית להן, אבל למשטרה קטנה וחסרת משאבים זו אין, לו גם רצתה, יכולת להתמודד עם כל הסוגיות החמורות הללו ברמת הביטחון הלאומי של מדינת ישראל, בעשורים הראשונים של המאה ה- 21.
מכאן שמדינת ישראל, אם ברצונה להתקיים כמדינה יהודית דמוקרטית, ולנהל את חייה בביטחון בעתיד הנראה לעין, חייבת לאזרחיה רפורמה מעמיקה בהגדרה, תכנון והקמה של מערכת ביטחון חדש הכוללת על-פי הצעתי, שתי זרועות עיקריות: "מערכת הביטחון החיצונית" ובצידה במתואם, "מערכת הביטחון הפנימית".

מבנה ועקרונות של מערכת ההגנה הפנימית

מפקדת הזרוע הלאומית החדשה ללחימה בטרור תקלוט לשורותיה את יחידות משמר הגבול, הימ"ם והיס"מ, ומצה"ל יועברו אליה יחידות ייעודיות שהתמחו בלחימה בטרור, כגון דובדבן, חטיבת כפיר, ויחידות סיור מיוחדות שיוקמו בהתאם להיקף סדר הכוחות הדרוש לאכיפת החוק והסדר במדינת ישראל.
זרוע זו תגן על העורף האזרחי ועל גבולות מדינת ישראל מפני איומי טרור פנימיים וחיצוניים, והיא תורכב מכוחות ייעודיים שיתמחו בלחימה בטרור בגבולות המדינה ובתוכה. זרוע זו תפעל בתיאום מלא עם כוחות מערכת ההגנה הלאומית החיצונית (צה"ל החדש שלאחר הרפורמה) בכל שטחי הפריסה שלה, תסייע לה ותסתייע על ידה, במשימות הביטחון השוטף, במבצעים ובמלחמה כוללת. פירוש הדבר קשר תכנוני ומבצעי הדוק בין צה"ל החדש לבין זרוע ביטחון הפנים, שיהווה מכפיל כוח מבצעי של מדינת ישראל.
מערכת ההגנה הפנימית תכלול בגרעין המרכזי שלה את המשטרה הכחולה, כזרוע שמשימתה העיקרית תהיה לחימה בפשע המאורגן, בתאונות הדרכים ובמתן הגנה על אזרחי המדינה מפני אלימות, פשיעה כלכלית והשתלטות לא חוקית על אדמות הלאום.
זרוע ההגנה הפנימית תכלול מודיעין מבצעי ומונע פשיעה מכל הסוגים, שייבנה, הן ממודיעין סיגינטי מתקדם, והן ממודיעין אנושי שישדרג את יכולות משטרת ישראל לאלה של יחידת הסיגינט של אמ"ן - 8200.
כחלק מרפורמה של הזרוע החדשה, תבחן המשטרה שינוי דרסטי של המבנה הארגוני המיושן שלה, מורשת המנדט הבריטי, שפעם אחר פעם הוכחה התפקודיות הלקויה שלו כמו במקרה חטיפת הנערים.
הזרוע תהיה ניידת, יבילת אוויר, ים, ויבשה בהתאם למשימותיה ותיעזר בכל האמצעים החוקיים למניעת טרור פנימי, הפגנות לאומניות אלימות, אכיפת החוק על פולשים לאדמות מדינה ולרכוש פרטי על-פי דין ומשפט.
בנושא זה, צה"ל לא יעסוק בפינוי פולשים אלא מערכת ההגנה הלאומית המורחבת שהמשטרה הכחולה תהיה חלק ממנה.

סיכום

ההכרח להקים את מערכתה הגנה הפנימית נראה כיום חיוני, הכרחי וקיומי בשל ההתמרדות של ערביי ישראל והצורך לעצור באיבה את מלחמת אזרחים בין הערבים ליהודים במדינת ישראל, כי החלופה תהיה לקיחת החוק לידיהם של אזרחי ישראל, שיאלצו להתגונן נגד תוקפיהם במו ידיהם. ראינו בימים האחרונים את אזלת ידו של השר לביטחון פנים, ומפכ"ל המשטרה שאינם מסוגלים להרגיע, ולו חזית אחת במהומות המתרחבות כאש בשדה קוצים, בכל רחבי המדינה.
יתרה מזאת, אלמלי נסוג ראש הממשלה מהמשך החקיקה להסדר הקרקעות בנגב, ולפנות עקב כך אלפי בדואים פולשים, לא הייתה בידי המדינה יכולת במצב הקיים לאכוף את החוק, ותוכנית הינתקות של בדואים מהשטחים שפלשו אליהן, לא יכולה הייתה לצאת לפועל בפזורה הבדואית בנגב, וממשלת ישראל לא יכולה הייתה במצב הפוליטי הקיים להפעיל אוגדות שלמות של צה"ל, כפי שהפעילה לגירוש ולהרס הישובים היהודיים בגוש קטיף והשומרון.
על כן שילוש היקף כוח האדם של ביטחון הפנים מכ-30 אלף שוטרים כיום, לסד"כ של 90 עד 100 אלף לוחמי זרוע הביטחון הפנימי, הוא המינימום ההכרחי הנדרש להחזרת את שלטון החוק במדינת ישראל למקומו הראוי.
העברת מחנות צה"ל לנגב צריכה אף היא לשמש מנוף לחיזוק ריבונות המדינה בנגב ובכל שטחי המדינה שנתפסו שלא כחוק. יש להקים מחנות ושטחי אימונים בשטחים שנתפסו על-ידי הבדואים שלא כחוק, ואושרו על-ידי בתי המשפט שהם בבעלות המדינה. על זרוע ההגנה הפנימית לפעול בכוחות גדולים, מצוידים באמצעי אל-הרג מתוחכמים לדיכוי מהומות ברגעי התרחשותן, ולא להניח, כמו שקרה בימים האחרונים בשועפט, ביתוניה ופסגת זאב, להרוס את סמלי המדינה ותשתיותיה בלא תגובה מיידית.
הכנסת חייבת לבצע שינויי חקיקה של חוקי חרום ומניעת טרור והסתה לטרור, שיימנעו מבג"ץ להתערב ולעקוף את חוקי הכנסת באמצעות פסיקות הפוגעות ביכולתה של הרשות המבצעת להגן על אזרחיה, שלומה, ובטחונה.

תאריך:  07/07/2014   |   עודכן:  07/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת האזרחים היהודית ערבית בארץ ישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הצעה הגיונית מאוד
אבנר 24  |  7/07/14 19:53
2
הטעות הגדולה ביותר של בן-גוריו
החזרת הבורחים   |  7/07/14 22:40
3
נכון ל"ת
נכון  |  8/07/14 19:50
4
הבעיה היא חוסר משילות
אופיר  |  9/07/14 22:24
5
בקשר למסתננים מסיני
שמואל פישר  |  10/07/14 01:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
התפרעויות והפרות סדר בישובים ערביים ברחבי הארץ ובשכונות הצפוניות והמזרחיות של ירושלים    נמשך ירי הרקטות אל יישובי הדרום
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בישוב נוף איילון [ח' בתמוז תשע"ד, 06.07.2014]
עידן יוסף
ראש הממשלה קורא לחזק את ירדן מפני האיסלאם הקיצוני המאיים עליה    "בכל הסדר עתידי תצטרך ישראל להמשיך לשלוט ביטחונית בשטח עד הירדן למשך זמן ארוך מאוד"    נתניהו גם תומך במתן עצמאות לכורדים בעירק
בנימין נתניהו
דברי ראש הממשלה בכיניס המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS [א' בתמוז תשע"ד, 29.06.2014]
אליהו קאופמן
במקרה של הנער מוחמד זועבי מנצרת הרי שמשהו מחשיד אותי כי יש כאן זרע מלאכותי    עניין ה"מדינה היהודית" וה"עם ישראל חי" די מחשיד שמאחורי הנוער הצעיר הזה יש גם תומכים מבחוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il