X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לצד הטיפול הקונבנציונלי במי שסובלים ממערכת-נשימה פגומה - יש גם טיפול טבעי, שאיננו כרוך בשימוש בתרופות. נא להכיר את חדרי המלח בארץ, שמאחוריהם עומד ממציאם, ברוך בקר, כשהרופא ההומיאופת, ד"ר אילן זמיר, מסביר את ייחוד הטיפול באמצעותם
▪  ▪  ▪
חדר מלח [צילום: יח"צ]

מי מאיתנו לא סבל, אי-פעם, ממפגע כלשהו בדרכי הנשימה העליונות שלו? מסדרונות קופות החולים גדושים מדי יום בחולי שפעת, בסתם מצוננים, ובכאלה הסובלים מאסטמה, ברונכיט או סתם דלקת-ריאות. לעומת הטיפול הקונבנציונלי בכדורים וזריקות - מסתמן גם ביקוש לא-מבוטל בהחלט למיגור הצרה על-ידי טיפול טבעי-הומואיפטי באמצעות השימוש בחדרי-מלח לצורך ריפוי.
לטיפול שכזה יש כבר מסורת בת 2500 שנה לפחות. היו אלה הלוחמים האינדיאנים, פצועי הקרבות, שנשלחו לשהייה במכרות-מלח, שבהם והושקו במים מלוחים. באיטליה, לעומת זאת, נהגו לשלוח למערות-מלח חולי-שיגרון, דלקת-ריאות, דלקת-פרקים ומחלות-נשימה. מערות שכאלה, לצורך טיפול רפואי, מצויות כיום במרבית מדינות-אירופה
בואריאציה על מכרות ומערות המלח נפתחו בארץ עשרה חדרי-מלח. מאחורי אגדת המלח הישראלית עומד ברוך בקר, נכדו של קצין יהודי בצבא הרוסי במלחמת העולם השנייה, שטופל בהצלחה רבה במכרה-מלח והחלים באמצעותו מפציעתו הקשה.
נכדו, שראה כי טוב, החליט להתמסר לשיטת הטיפול המיוחדת הזו, ועד מהרה נתגלה כבעל טכניקה ייחודית לבניית חדרי-מלח. חדרים אלה הם חיקוי מושלם למכרות המלח הטבעיים, כשכל חדר משתרע על שטח של 20-30 מ"ר. החדר עשוי מחומרי-בנייה רגילים וציפוי כל דפנותיו הפנימיות הן בלבנים של מלח, המועשרות בחימר, אבנים וטיט. לבנים אלה חצובות ממכרות בעומק של כ-300 מטר ובעובי של כ-20 ס"מ, כשעל רצפת החדר מפוזרים רסיסי-מלח.
לכל חדר משתמש בקר בכ-20 טון של מלח, שהינו בעל תכונה אנטי-בקטריאלית, כשהאבנים פולטות רסס דק של מלח, המורכב מברום ונתרן, כלוריד ומינרלים נוספים. האוויר שבחדר סטרילי, רווי ביונים שליליים ונקי מחיידקים, וכתוצאה מכך נוצרים תנאים מלאכותיים הזהים לאלה של מכרות המלח. כל זה מאפשר את חיזוקה ואיזונה של המערכת החיסונית.
חדר המלח עצמו בנוי בצורה אסתטית מאוד, כשאת החוויה משלימות כורסאות-עור נינוחות, בהן מתרווחים המטופלים לשעה של מרגוע. רמקולים., המוצמדים לקיר, משמיעים בתוך כך מנגינות על-פי בחירתו של המטופל.
יתרונות השיטה
ד"ר אילן זמיר, מירושלים, הנחשב לוותיק הרופאים ההומיאופטיים בארץ, ושהוא עצמו מנהל חדר-מלח בירושלים, מצביע על יעילות הטיפול בשיטה הטבעית והבלתי-קונבנציונלית, שהוכח כי היא מביאה מזור לרבים הסובלים ממערכת-נשימה לקויה.
לדברי ד"ר זמיר מכיל המלח, שבו משתמשים, לא פחות מ-98 אחוז של נתרן כלורי, שהיא מליחות גבוהה ביותר. בהשוואה למלח הזה, המופק ממכרות באירופה, מכיל המלח שבים המלח רק 15 אחוז נתרן כלורי. תכונתו המרכזית של מלח הנתרן וכלוריד היא בכך שהוא מספח אליו, במהירות ובכמות גדולה, נוזלים ובעיקר מים.
יש לזכור כי במכרות העמוקים והקרים שמעבר לים, הטמפרטורה נמוכה מטמפרטורת הגוף, והיונים השליליים שמפזר המלח בחלל המכרה, מביאים להתאדות הנוזלים שיצאו ממערכת הנשימה. כך מופרדת הליחה מן הנוזלים הקושרים אותה והופכת לגוף זר, היוצא החוצה בעקבות שיעולים וכחכוחים. בדרך זו מתגברת פעולת הניקוי, כשהמלח גם מחטא את האוויר ומספק לנושם אוויר סטרילי ונקי מזיהומים. היתרון הוא ברור: ריכוזו הגבוה של המלח מונע אפשרות-חיים לחיידקים ובכך משתקמת, בעצם, גם המערכת החיסונית.
כיום ניתן לראות בחדרי המלח בארץ גם אנשים בריאים, הבאים להתנקות ולטהר את נשימתם כמניעה למחלות אפשריות עתידיות.
לעומתם, ממליץ ד"ר זמיר לחולים היותר-מורכבים לשאוף אוויר "מלוח" גם בלילה וזאת באמצעות לבנה ממכרות המלח, כשבתוכה נורה, שכאשר מדליקים אותה היא מתחממת מעט והופכת את גביש המלח לפונטי יותר. הנורה עצמה מוכנסת למנורת-מלח, הממוקמת ליד המיטה, וכך, תוך כדי שינה, ניתן "להתנקות" עוד קצת ולשפר בכך את איכות השינה. לדברי ד"ר זמיר התגלה תוך כדי כך שמעל 90 אחוז מאלה שישנו כשלצידם הייתה מנורת-מלח - הפסיקו כליל לנחור, וגם זה לפחות משהו שאין לזלזל בו!

תאריך:  08/07/2014   |   עודכן:  08/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תובעים וסניגורים עושים את שיעורי הבית שלהם באולם במועד שנקבע לדיון, ומאלצים את מיכל ברק-נבו להמתין להם דקות ארוכות. בדיונים עצמם היא מפגינה דייקנות, עירנות, מקצועיות וענייניות
לאה טרן
תיאטרון גשר מציג את הרפרטואר שלו לעונה הבאה: יחזקאל לזרוב יגלם תפקיד מרכזי בהצגה "הנפש הטובה מסצ'ואן"; לנה קריינדלין תביים את "אותלו"; "אגדת חורף", סדרת הצגות דוברות רוסית ועברית מיצירותיו של ויליאם שייקספיר
ראובן לייב
בחנויות ובשווקים הפתוחים מסתובבת לא אחת סחורה פגומה בשל העדר תנאי-הקפאה הולמים, תאריכי-תפוגה פיקטיביים, קיבולת שגויה של מוצר, מחיר לא אחיד שלו באותה חנות עצמה, וגם הפחתה באיכותו. מה לא עושים למען הרווח של היצרן?
ד"ר נמרוד פרידמן
אני מבקש קודם כל מכל צעירה או צעיר השוקלים לבצע הרחבת תנוכים, לא לבצע אותם    הנזק לתנוך האוזן הוא בלתי הפיך, ולא ניתן לתיקון בצורה אסתטית
גלית פרי
נכון שהסיסמה הרווחת בעולם המודרני שגיל 70 הוא ה- 60 של פעם ויש המורידים עוד עשור כדי להחמיא זה לזה    אבל תגידו מה שתגידו, הסבתות של היום זה באמת משהו אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il