X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
התופעה שבה אנשים מבקשים להיכנס לפרוצדורות של טיפולים או ניתוחים פלסטיים בכדי להידמות למישהו אחר, אינה חריגה בארה"ב מסתבר מנתחים פלסטיים מארה"ב מדווחים, כי לפחות פעם בחודש מגיעים אליהם לקוחות המבקשים ניתוחים בכדי להיראות כמו דוגמנים, שחקנים או אפילו בני משפחה
▪  ▪  ▪
מבקשים להיראות כמו מישהו אחר [צילום: AP]

פעם, לפני עידן המסכים והאינסטגרם, הגיבורים שלנו היו אחרים. הערצנו אנשי רוח, פוליטיקאים גדולים, הערצנו את קולם הערב של הזמרים שהיינו שומעים בטרנזיסטור הביתי. היום, אנו מעריצים דמויות. הן יכולות להיות כוכבי ריאליטי, דוגמנים מצליחים או שחקנים מפורסמים. לא באמת חשוב, העיקר - המראה. אנו צופים בתוכניות, הדמויות הופכות להיות חלק מחיינו (הן הרי מבקרות קבועות בסלון ביתנו) ולעיתים, במקרים מסוימים הן הופכות להיות חלק מאיתנו.
הניו-יורק טיימס מביא השבוע את סיפורם של אנשים שלא ידעו מתי נגמרת הסדרה ומתחילה המציאות. קחו לדוגמה את דבורה דוונפורט בת ה-41, יועצת נדל"ן מטקסס שהחליטה אחרי התלבטויות רבות כי היא רוצה להיראות כמו השחקנית קייט וינסלט. תמורת 15,000 דולר, ערך לה הפלסטיקאי שלה מדאלאס הזרקות למילוי הלחיים, המצח והאזור שמסביב לעיניים והכל כדי שהלקוחה תצא מרוצה ובסופו של יום, אולי תצא מהמרפאה דומה יותר לקייט וינסלט. התמונות מדברות בעד עצמן: דבורה היא בחורה בלונדינית חמודה. קייט וינסלט?! יש רק אחת.
התופעה שבה אנשים מבקשים להיכנס לפרוצדורות של טיפולים או ניתוחים פלסטיים בכדי להידמות למישהו אחר, אינה חריגה בארה"ב מסתבר. מנתחים פלסטיים מארה"ב מדווחים, כי לפחות פעם בחודש מגיעים אליהם לקוחות המבקשים ניתוחים בכדי להיראות כמו דוגמנים, שחקנים או אפילו בני משפחה.
אנשים מסוימים באוכלוסייה מבקשים לעשות שינויים, כשהמטרה הסופית הנראית מול עיניהם אינה מציאותית. לכן פה נכנסת לתמונה עבודתו של המנתח. מנתח מיומן ומקצועי, יבחן קודם כל את המניעים שהביאו את האדם למרפאתו. אם האדם בעל ציפיות שאינן תואמות את המציאות - אסור לנתח אותו. מניסיוני והבנתי, אנשים בעלי ציפיות לא ריאליות, לעולם גם לא יהיו מסופקים מהתוצאה הסופית.
גם לסטייסי שאנן היה חלום. היא רצתה שנים להיראות כמו השחקנית הת'ר לוקלייר: "אני יודעת שזה נשמע מטורף", מסבירה שאנן שאחרי, "אך אני מאוד מרוצה היום, כשאני מעט יותר דומה לשחקנית האהובה עליי. לא הייתי חוזרת אחורה. היא כל-כך יפה!". לסטייסי בת ה-49, מנהלת חשבונות בחברת הובלות בקליפורניה, היה את המראה המושלם לכאורה: כחולת עיניים, שיער בלונדיני, גוף חטוב ונפלא, אך לה זה לא הספיק. היא רצתה קצת יותר.
מנתחים פלסטיים בארה"ב מדווחים, כי יש לקוחות שעושים "סיבוב" אצל מנתחים רבים המסרבים לתת להם מענה: אחד מבקש להיראות כמו בראד פיט, אחד כמו מייקל ג'קסון (שהיה בעצמו "בדיחה פלסטית" לא קטנה), יש כאלה המצטיידים בתמונות של בני משפחה ומבקשים לעשות ניתוח כדי להיראות כמותם, והגדיל לעשות לקוח, שביקש להגדיל את סנטרו כדי שיהיה דומה למגיש המפורסם ג'י לנו.
לבקש להיראות כמו מישהו אחר, זה אינו המניע הנכון לניתוח. נקודה. אנשים המבקשים לבצע שינוי מגיעים בדרך-כלל מתוך צורך פנימי-נפשי. מתוך מצוקה, ומהידיעה שאם יעשו את השינוי המסוים - תהיה להם הקלה אמיתית. אנשים המבקשים שינוי כדי להפוך ולהיות מישהו אחר, הם אנשים המשתייכים בדרך-כלל לקבוצה אובססיבית, שאינה זקוקה לשינוי במראה. אם אנו נתקלים בבקשות מסוג זה, אנו כרופאים צריכים לדעת לתת את המענה הנכון ובמקרים מסוימים אף לשלוח את המטופל לטיפול פסיכולוגי. אם ניתוח מתבצע מהמניעים הלא נכונים, התוצאה עלולה להיות הרת אסון, בדיוק כמו הקסם הנפלא שיכול להיות לאדם שנותח מהסיבות המוצדקות והנכונות.
אז בפעם הבאה שאומרים לכם: "יו, את מזכירה לי את...." תשתדלי ליהנות מהמחמאה, או לא להיעלב מהעובדה, אבל הכי חשוב - תישארו עצמכם.

הכותב הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית
תאריך:  09/07/2014   |   עודכן:  09/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מייקל ג'קסון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרה קליין
כאשר מורגשת תחושת מתח נפשי, מומלץ להתחיל בנשימות מרגיעות    ילדים נוטים להילחץ מצליל האזעקה, ולתפוס אותו כמאיים. הסבירו להם שהאזעקה עלולה להבהיל, אך היא נועדה לשמור ולהגן עלינו
דפנה יוריסטה
המרחב המוגן / המקלט, שהוכן על-פי הנחיות פיקוד העורף, יספק הגנה טובה הן לבני האדם והן לחיות המחמד השוהות בו    יש להרגיע את בעל-החיים בדרכים שבהן אתם מרגיעים את בעל-החיים בשגרה
יואב לוין
מה מסתירים מורי שיווק השותפים, כיצד מנהלים קמפיין ממוקד ואיך מתגברים על המלחמה שפייסבוק הכריזה על המשווקים!
אורן פרסיקו
הפסד משפטי נוסף להנהלת one, הפעם בבית-הדין הארצי לעבודה, מביא ככל הנראה לסופו את המאבק הראשוני של ההנהלה בעובדים, וקובע את מעמדו של ארגון העיתונאים כגוף היציג
צילה שיר-אל
תקופת נסיגה והתיישרות כוכב ידועה תמיד כתקופה סוערת ועמוסה ואכן אנו חווים תקופה זו כסערה ביטחונית, מדינית ואישית. רק מהחודש הבא ניתן יהיה לסכם את התקופה האחרונה ולראות את האור בקצה המנהרה בנושאים בהם הוטרדנו כולנו בחודשים האחרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il